آموزش تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه و پر طرفدار

  • کد خبر : 453189
  • 25 مهر 1400 - 13:25
آموزش تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه و پر طرفدار

به گزارش نیوز:ترشی بادمجان شکم پر یکی از انواع ترشی های اصیل و خوشمزه ایرانی می باشد که می توانید در همه فصول آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. که مانند ترشی هایی مثل ترشی کلم قرمز و ترشی لیته که در کنار غذا سرو می شود. این ترشی در شهرهای مختلف کشورمان با مواد متنوعی تهیه می شود.در ادامه این مطلب با نیوز همراه باشید با آموزش تهیه ترشی بادمجان شکم پر:

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی بادمجان شکم پر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی بادمجان شکم پر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

آموزش تهیه ترشی بادمجان

مواد لازم

بادمجان ترجیحا کوچک
فلفل دلمه
سیر
هویچ
فلفل سبز تند
سیاه دانه
پودرگلپر
زردچوبه
نمک
سبزی معطر شامل نعناع ریحان تلخون مرزه
سرکه

آموزش تهیه ترشی بادمجان

مراحل آموزش تهیه ترشی بادمجان

1-ابتدا بادمجان ها را شسته اجازه میدیم خشک میکنیم کلاهک بادمجان ها را میزنیم و با سرکه و نمک درحال جوش درحدی که بادمجان کمی نرم بشه میپزیم ( حواستون باشه که نباید بادمجان خیلی نرم بشه چون دراین صورت سریع له میشه و مدت زمان کم تری ماندگاری خواهد داشت)

2-برای آموزش تهیه ترشی بادمجان خب بعدازینکه بادمجان هاکمی نرم شد با یه چاقو شکم بادمجان هارو باز میکنیم برش ها نباید نه خیلی عمقی زده بشن و نه خیلی سطحی

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز/خیلی آسان و خیلی سریع

3-برای آموزش تهیه ترشی بادمجان مواد داخل شکم بادمجان رو خیلی ریز خرد کنین من داخل سبزی خردکن دستی ریختم مقدارمواد رو هم نگفتم چون بستگی بخودتون داره که چه مقدار شکم پرتهیه میکنید.

آموزش تهیه ترشی بادمجان

4-مواد داخل شکم بادمجونارو کمو زیاد کنین ادویه ها و سبزی های خشک رو باباقی مواد مخلوط کنین و به کمک قاشق داخل شکم بادمجونارو پرکنین و خوب شکافی که ایجاد کردین رو ببندین تامواد بیرون نریزه بادمجونا رو داخل ظرف موردنظرتون بچینین و سرکه ای ک ازقبل بادمجونارو داخلش جوشوندین و الان دیگه کاملا خنک شده روشون بریزید حدودا یه هفته ای زمان میخواد تا خوب جابیفته.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=453189

ثبت نظر

-