دورهمی‌های شبانه جنگل های گناوه را به آتش کشید

  • کد خبر : 45192
  • 31 فروردین 1399 - 15:26
دورهمی‌های شبانه جنگل های گناوه را به آتش کشید

به گزارش نیوز، محمود حسنی روز یکشنبه افزود: جنگل‌های چهارروستایی اسیر آتش سوزی‌های سریالی شده که درصورت تداوم گندمزارهای کشاورزان تا آستانه نابودی به پیش خواهند رفت.

وی گفت: تاکنون به وسعت حدود ۱۱ هکتار آتش سوزی در این منطقه بوقوع پیوسته و پیامد آن سوختن و ازبین رفتن ۳۰ اصله درخت و درختچه و آسیب دیدن ۱۵۵ اصله دیگر است.

حسنی اظهارداشت: حدود هشت هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه بتازگی دچار آتش سوزی شد که باحضور بموقع نیروهای آتش نشانی چهارروستایی و بندرریگ، یگان حفاظت این اداره و دوستداران محیط زیست و دهیاری و شورای آن روستا مهار شد.

وی گفت: در این آتش سوزی حدود ٢٠ اصله درخت از نوع کهور، آکاسیا، ویکتوریا سوخت و درصورت تداوم علاوه بر خسارت به محیط زیست، گندمزارهای کشاورزان روستا نابود خواهند شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: جنگل چهارروستایی با پذیرش میهمانان از شهرهای همجوار، شهرت استانی یافته و سرمایه عظیمی است که آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در آن سهو یا عمد پذیرفتنی نیست و اگر حضور سریع نیروهای اطفای حریق نبود فاجعه رخ می‌داد.

وی بیان کرد: باتوجه به وجود بیش از سه هزار هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان گناوه که عمده آن در مناطق پوزگاه، چهارروستایی، مال محمود و کدایی به طور پیوسته است، در صورت آتش سوزی مهار آن به صورت سنتی امکان پذیر نیست.

حسنی گفت: برای مهار آتش سوزی جنگل‌های دست کاشت و طرح‌های جنگل‌کاری به یک دستگاه ماشین آتش نشانی، ایجاد آتش بر و هرس درختان نیاز است که تامین اعتبار آن لازم است.

روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=45192

ثبت نظر

-