علت های تعریق بدن، نشانه میزان فعالیتیا بیماری

  • کد خبر : 45177
  • 24 مهر 1400 - 10:20
علت های تعریق بدن، نشانه میزان فعالیتیا بیماری

به گزارش نیوز: تعریق یک فرایند طبیعی و نرمال است که توسط سیستم عصبی سمپاتیک در بدن انسان کنترل می شود. غدد عرق استوانه های پیچ و تاب خورده طویلی هستند، که در پوست یافت می شوند.اینکه میزان تعرق بدن تان تا چه اندازه ای است، به عواملی چون میزان فعالیت و سوخت و ساز بدن مرتبط است.در ادامه به نیوز همراه باشید و با علت های اصلی تعریق بدن آشنا شوید:

استرس:

استرس، عصبانیت و خجالت می تواند از علت های تعریق بدن باشد. فشار روحی باعث فعالیت غدد عرق در کف دست ها و پاها می شود. به این دلیل است که هنگام عصبی بودن، دست ها می لرزند.

مبارزه با یک بیماری:

زمانی که بیمار می شوید یا در شرف ابتلا به یک بیماری هستید، بدن برای مبارزه با عفونت هایی که بدان راه یافته، شروع به مبارزه می کند که یکی از نتایج این مبارزه تعریق است.

علت های تعریق بدن

البته در این زمان عرق ممکن است بوی بدتری نسبت به حالت معمول آن داشته باشد. در نتیجه زمانی که بیش از اندازه و با بوی متفاوتی عرق می کنید این امکان وجود دارد که در حال ابتلا به یک بیماری واگیر دار باشید.

افت قند خون:

علت های تعریق بدن؛ اگر در محیطی با دمای عادی و متوسط حضور دارید، اما همچنان به شدت عرق می کنید ممکن افت قند خون مقصر اصلی این شرایط باشد.

تعریق می تواند نشانه ای از افت قند خون خفیف، زمانی که قند خون به زیر ۷۰ میلی گرم در هر دسی لیتر رسیده است، باشد. هنگامی که قند خون افت می کند، تعریق بیشتر مواقع در پشت گردن و خط مو صورت می گیرد.

>>>بیشتر بخوانید:

عرق کردن در خواب/شما هم خیس عرق از خواب بیدار می شوید؟

به این شرایط هنگام شب باید توجه داشته باشید زیرا فرد ممکن است در خواب به شدت عرق کند و متوجه آن نباشد که این شرایط به نام هیپوگلیسمی شبانه نیز شناخته می شود.

نیاز به سدیم بیشتر:

از علت های تعریق بدن، اینکه عرق مقادیری نمک را در خود دارد سبب می شود. که ما با از دست دادن آن به سدیم بیشتری احتیاج داشته باشیم.

علت های تعریق بدن

در مواقعی که عرق کردن سبب ایجاد سوزش چشم ها، خراشیدگی ها یا زخم های موجود بر روی سطح پوست شود، احساس بدی را روی پوست بدن تان به وجود آورد و یا لکه های سفیدی را روی لباس تان باقی گذارد، این درست زمانی است که شما به مصرف بیشتر سدیم احتیاج دارید.

بارداری یا یائسگی:

یکی دیگر از علت های تعریق بدن بارداری یا یائسگی است. چون هورمون های ترشح شده. در طی بارداری و افزایش سوخت و ساز بدن می تواند باعث تحریک غدد عرق و افزایش تعریق می گردد.

در طی یائسگی نیز، ترشح کم هورمون استروژن بر هیپوتالاموس و دمای بدن اثر می گذارد و باعث گرگرفتگی زنان یائسه می شود.

علت های تعریق بدن/ بارداری

برای دفع گرمای اضافی، رگ های خونی در پوست گشاد می شوند و غدد عرق را وادار به فعالیت می کنند. با این کار احساس برافروختگی کم می شود.

عوارض جانبی برخی داروها:

تعریق یکی از عوارض جانبی داروها است، از جمله: داروهای ضد افسردگی، داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب، داروهای فشار خون، داروهای سرطان و برخی داروهای دیابت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=45177

ثبت نظر

-