ماجرای کامل تیراندازی در بیروت/لبنان عزای عمومی اعلام کرد/فیلم

  • کد خبر : 451675
  • 23 مهر 1400 - 19:15
ماجرای کامل تیراندازی در بیروت/لبنان عزای عمومی اعلام کرد/فیلم

نیوز: تیراندازی در بیروت/وبگاه «العهد» نوشته افراد ناشناس به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کرده‌اند و گزارش‌هایی درباره مجروح‌شدن شماری‌ از آن‌ها منتشر شده است.
خودروهای امدادی و نیروهای امنیتی نیز در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند.

♦️۳۵ کشته و زخمی تاکنون در ناآرامی های بیروت

المیادین به نقل از هلال‌احمر لبنان اعلام کرد تاکنون ۵ تن بر اثر تیراندازی های بیروت شهید و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری الجزیره اعلام کرد بر اثر پرتاب نارنجک‌ یکی از ساختمان‌های منطقه الشیاح دچار آتش‌سوزی شده است.برخی منابع خبری اعلام کردند. شبه‌نظامیان با آر پی جی به سمت خبرنگاران و نیروهای ارتش لبنان شلیک می‌کنند‌.ارتش لبنان تمام چهار راه‌های منتهی به محله عین الرمانه را بسته است و تیراندازی ها به طور مداوم در منطقه الطیونه ادامه دارد.

آرامش در منطقه درگیری در «الطیونه» برقرار است و ارتش به خبرنگاران اجازه رفت و آمد در این منطقه را داده است.ارتش لبنان تلاش دارد وارد ساختمانی شود که تک‌تیراندازها در آن حضور دارند و از آنجا اقدام به تیراندازی می‌کنند.درهای داخلی و خارجی این ساختمان قفل است و ارتش با احتیاط پیشروی می‌کند.

لبنان امروز را عزای عمومی اعلام کرد

نخست وزیر لبنان در پی درگیری های روز پنجشنبه بیروت که به کشته و زخمی شدن دها تن انجامید، (۲۳ مهر) را عزای عمومی اعلام کرد.به گزارش رسانه های خبری، بنا به دستور نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، تمامی ادارات و نهادهای عمومی، شهرداری ها و مدارس دولتی و خصوصی تعطیل است.

تجمع روز گذشته مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه ها این خشونت ۷ کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451675

ثبت نظر

-