بحران اختلال اینترنت و کندی سرعت در ایران تا کی؟

  • کد خبر : 451531
  • 22 مهر 1400 - 8:45
بحران اختلال اینترنت و کندی سرعت در ایران تا کی؟

نیوز: کندی سرعت اینترنت ایران و مشکلات ناشی از آن همواره کاربران را کلافه داشته است. اما این روزها که سرعت اینترنت جهانی به صورت سرسام آوری زیاد شده است، متاسفانه اختلالات و کندی اینترنت در ایران همچنان ادامه دارد که گروهی آن را به‌خاطر افزایش نیافتن پهنای باند بین‌الملل می‌دانند. درحالی‌که بعضی از کارشناسان از افزایش نیافتن پهنای باند بین‌الملل به‌عنوان علت کندی اینترنت نام می‌برند، برخی دیگر این موضوع را عامل کندی اینترنت نمی‌دانند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علت این مسئله را آغاز سال تحصیلی و استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان از اینترنت می‌داند.

منتقدان این وضعیت، آغاز سال تحصیلی را موضوعی غیرقابل انتظار نمی‌دانند و بر این باورند که حتی اگر این ادعا درست باشد، پیش‌بینی‌های لازم برای این شرایط باید صورت می‌گرفت.

بحران اختلال اینترنت و کندی سرعت اینترنت در ایران

پارسا یوسفی، عضو کمیته برنامه‌ریزی گروه گردانندگان اینترنت ایران می‌گوید: احتمال دارد که ارتقای سیستم فیلترینگ در جریان باشد یا تغییر در شبکه زیرساخت در حال رخ دادن است که باعث این اختلالات شده است.

به خاطر طرح صیانت از فضای مجازی روزی ۲۰ هزار فحش می خورم!…

علت اختلالات

عضو کمیته برنامه‌ریزی گروه گردانندگان اینترنت ایران در مورد موضوع اختلالات می‌گوید: «اگر گراف‌های رادار ابر آروان را مشاهده کنیم، نشان می‌دهد که روی بعضی از پلتفرم‌های ایرانی هم اختلال داریم. با این حال، این پلتفرم‌ها اختلال ندارند و به خوبی در حال فعالیت هستند.»

بحران اختلال اینترنت و کندی سرعت اینترنت در ایران

این در حالی است که یوسفی مشکل احتمالی را از سرویس‌های زیرساختی می‌داند و معتقد است که باید مشکل را در سرویس‌های DSN و پروتکل‌های TCP جست‌وجو کرد.

به‌گفته او «احتمال دارد که ارتقای سیستم فیلترینگ در جریان باشد یا تغییر در شبکه زیرساخت در حال رخ دادن است که باعث این اختلالات شده».

بحران اختلال اینترنت و کندی سرعت اینترنت در ایران

با این حال، یوسفی تأکید می‌کند: «بسیار بعید است که این اختلالات مربوط به پهنای باند بین‌الملل باشد».

او می‌گوید: «اگر کاربران دی‌ان‌اس‌های ۸.۸.۸.۸ یا ۴.۴.۴.۴ را با دستور ping روی رایانه‌های خود تست کنند، گاهی ممکن است این اختلالات را مشاهده کنند.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451531

ثبت نظر

-