سرانجام حکم اعدام آرمان، دوست پسر غزاله چه شد؟

  • کد خبر : 451474
  • 21 مهر 1400 - 10:05
سرانجام حکم اعدام آرمان، دوست پسر غزاله چه شد؟

نیوز: توقف حکم اعدام آرمان درآخرین ساعات/در شرایطی که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، اجرای حکم آنها به تعویق افتاد. کمتر از ۲۴ ساعت پیش از حکم اعدام آرمان پسر جوانی که ۷ سال‌ و نیم قبل جان دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را گرفته بود، دستور توقف اجرای حکم باعث شد او و دیگر محکومانی که قرار بود امروز پای چوبه‌دار بروند به‌صورت موقت از مجازات مرگ نجات یابند و به بند زندان بازگردند.

پرونده آرمان از ۱۴ اسفند سال ۹۲ به جریان افتاد و در این سال‌ها جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. روز حادثه او که ۱۸ سال بیشتر نداشت دختر موردعلاقه‌اش غزاله را به خانه‌اش دعوت کرد تا برای آخرین بار از او بخواهد از تصمیمش منصرف شود و با او ازدواج کند. اما غزاله ۱۹ ساله برنامه دیگری برای زندگی‌اش داشت و می‌خواست به خارج از کشور مهاجرت کرده و زندگی تازه‌ای را تجربه کند.

آرمان وغزاله

آن روز صحبت‌های آرمان با دختر جوان به نتیجه‌ای نرسید و پسر جوان در جریان بحث و درگیری با دختر مورد علاقه‌اش، جان او را گرفت. او پس از جنایت، جسد غزاله را داخل چمدانی گذاشت و براساس اعترافات خودش درون سطل زباله رها کرد اما در همه این سال‌ها اثری از جسد غزاله به‌دست نیامد و همین مسئله دلیلی برای طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده شد.

ناگفته های اعدام شهلا جاهد/یکی از پرونده های جنجالی در ایران

آرمان پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و یک‌بار هم پای چوبه دار رفت اما آن روز خانواده غزاله با این امید که شاید در پرونده ناگفته‌هایی وجود داشته باشد و آرمان حقیقت را به زبان بیاورد و محل پنهان کردن جسد دخترشان را نشان دهد، به او مهلت یک ماهه دادند اما در این مدت درخواست اعاده رسیدگی آرمان پذیرفته شد و او بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در محاکمه مجدد هم قضات حکم به قصاص پسر جوان دادند و این حکم نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

چند روز پیش با انجام مراحل قانونی، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا حکم قصاص اجرا شود. در این شرایط آخرین تلاش‌ها با تشکیل جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران برای نجات آرمان از چوبه دار انجام شد اما این جلسه چند ساعته که در آن آرمان، پدر و مادرش و پدر و مادر غزاله نیز حضور داشتند به نتیجه‌ای نرسید و به این ترتیب روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص آرمان در پرونده ثبت و به پدر و مادر غزاله ابلاغ شد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451474

ثبت نظر

-