وام خرید خانه/وام ۴۸۰ میلیونی/سقف تسهیلات برای چه کسانی است؟

  • کد خبر : 450643
  • 12 مهر 1400 - 9:30
وام خرید خانه/وام ۴۸۰ میلیونی/سقف تسهیلات برای چه کسانی است؟

نیوز: وام ۴۸۰ میلیونی خرید خانه و ۲ نکته‌ای که قبل از مراجعه به بانک باید بدانید.سقف قابل پرداخت تسهیلات ساخت و خرید خانه از محل اوراق گواهی حق تقدم هفته گذشته به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و حالا به شکل رسمی در دسترس قرار دارد.

براساس مصوبه بانک مرکزی سقف وام خرید خانه از محل اوراق گواهی حق تقدم در شهر تهران برای زوج ها از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزیش پیدا کرده و مبلغ این وام به صورت انفرادی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم در مراکز استان ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوج ها از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ هزار تومان و رقم درخواست انفرادی این وام از ۸۰ میلیون تومان به۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین مبلغ این تسهیلات برای سایر مناطق شهری که جمعیت۲۰۰ هزارنفر یا کمتر دارد برای زوج ها از ۱۲۰ میلیون تومان به ۲۴۰ میلیون تومان و به صورت انفرادی از ۶۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

۱. چطور از حداکثر رقم قابل پرداخت وام استفاده کنیم؟

در کنار سقف رقم قابل پرداخت وام، مبلغی هم به عنوان تسهیلات جعاله تعمیر از محل اوراق به متقاضیان تعلقمی گیرد که پیش از این چهل  میلیون تومان بود اما حالا به۸۰  میلیون تومان رسیده است. برای هر پلاک ثبتی با عمر زیر ۲۵ سال ساخت می توان یکبار از این وام استفاده کرد. در صورتی که از تاریخ صدور جواز ساخت بیش از۲۵ سال و حداکثر ۳۰سال گذشته باشد، سقف تسهیلات در تهران به ۱۶۰ میلیون تومان، مراکز استان و شهر های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۸۰ میلیون تومان تقلیل پیدا می کند.

ملک مورد نظر باید شرایط و مشخصات لازم از جمله رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ ، تایید استحکام بنا و چک لیست کنترل کیفیت ساختمان را داشته باشد.

جهت دریافت سقف تسهیلات باید ۸۰ درصد ارزش کارشناسی ملک که توسط ارزیاب بانک محاسبه و در گزارش ارزیابی درج می شود، کفاف تسهیلات را بدهد.

مهلت ثبت نام وام اجاره تمدید شد/سقف تسهیلات

۲. محاسبه اقساط وام ۴۸۰ میلیون تومانی

اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هریک از زوج ها در شهر تهران با درنظر گرفتن سود ۱۷.۵ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ سال، ماهانه سه میلیون و ۳۳۲هزار تومان است.

زوجی که کل مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را دریافت کرده باید ماهانه شش میلیون و ۶۶۴هزار تومان قسط بپردازد. همچنین افرادی که وام ۸۰ میلیون تومانی تعمیرجعاله را دریافت کنند با درنظرگرفتن سود ۱۷.۵ درصد و بازپرداخت پنج ساله باید ماهانه حدود دو میلیون تومانقسط بدهند.

در مجموع اقساط تسهیلات پرداختی ۴۸۰ میلیون تومانی ماهانه هشت میلیون و ۶۶۴ هزار تومان خواهد بود که بعد از پنج سال با اتمام اقساط تسهیلات جعاله به۶ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450643

ثبت نظر

-