گوش دادن به موسیقی با صدای بلند با بدن ما چه می کند؟/ترجمه

  • کد خبر : 45057
  • 31 فروردین 1399 - 13:29
گوش دادن به موسیقی با صدای بلند با بدن ما چه می کند؟/ترجمه

کد خبر: ۱۱۲۹۷۸

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ۱۱:۱۳

اگر روزانه بیشتر از یک ساعت به موسیقی، آن هم با صدای بلند گوش می دهید، این مطلب را بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه نیوز، سازمان جهانی بهداشت و سلامت هشدار می دهد که افراد نباید روزانه بیشتر از یک ساعت از پخش کننده های MP3 برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند.

گزارشی که از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده نشان می دهد که استفاده مداوم و روزانه از دستگاه های پخش موسیقی شخصی، مثل MP3 پلیرها، منجر به کاهش شنوایی در افراد می شود. بر اساس این گزارش، مشکل کاهش شنوایی بر اثر استفاده از این دستگاه ها بیشتر در میان زده سنی ۱۲ تا ۳۵ سال دیده می شود. به گفته سازمان جهانی بهداشت، حدود ۴۰ درصد از جوانان در این بازه سنی به طور منظم در معرض صدای بلند در استادیوم ها و کنسرت ها و رویداد های دیگر قرار می گیرند که به کاهش شنوایی دچار می شوند.

پزشک سازمان جهانی بهداشت، دکتر شلی چادا می گوید راه آسانی وجود دارد که از بروز این مشکل در میان جوانان جلو گیری می کند : روزانه کمتر به موسیقی گوش کنید و در صورت گوش دادن به موسیقی صدایآن را کمتر کنید.

دکتر چادا می گوید با افزایش حجم صدا، زمان مجاز برای در معرض موسیقی قرار گرفتن کاهش می یابد. او ادامه می دهد نوجوانان و جوانان می توانند با حفظ حجم صدای متناسب،‌ از دستگاه های شخصی پخش کننده موسیقی استفاده کنند و خطری آن ها را تهدید نکند.

دکتر چادا می گوید کسی که به مدت ۳۰ دقیقه و  با حجم صدای ۹۵ دسی بل به موسیقی گوش می دهد، در عرض تنها چند سال، به طور غیر مستقیم به شنوایی خود آسیب جدی وارد می کند. دکتر چادا همچنین به شرکت های تولید کننده دستگاه های پخش کننده موسیقی شخصی توصیه می کند برای حجم صدا محدودیت قائل شوند.

بخشی از این مشکل این گونه است که افراد نمی دانند واقعا صدای موسیقی آن ها تا چه اندازه بلند است. در حالی که راه ساده ای برای ارزیابی آن وجود دارد. اگر زمان گوش دادن به موسیقی با دستگاه پخش کننده شخصی، نمی توانید مکالمات و صدای اطراف خود را بشنوید، بدانید که حجم صدا بسیار زیاد است و باید آن را کاهش دهید.

 

 

منتشر شده در activebeat

ترجمه از گلنوش محب علی

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=45057

ثبت نظر

-