شمارش معکوس فروپاشی اقتصاد افغانستان آغاز شده است/سقوط سیستم بانکی

  • کد خبر : 449841
  • 05 مهر 1400 - 21:44
شمارش معکوس فروپاشی اقتصاد افغانستان آغاز شده است/سقوط سیستم بانکی

نیوز: شمارش معکوس فروپاشی اقتصاد افغانستان آغاز شده است.دبیرکل شورای پناهندگان نروژ با هشدار درباره فروپاشی اقتصادی افغانستان تصریح کرد که اگر هرچه زودتر اقدامی در این باره نشود، تمام وعده‌ها برای کمک به افغانستان پوچ خواهد بود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وی هشدار داد که اگر اقتصاد افغانستان سقوط کند حتی ارائه ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین خدمات نیز ممکن نخواهد بود و نیاز مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه افزایش خواهد یافت.

ایگلند مقابله با بحران نقدینگی را بسیار مهم دانست، زیرا سازمان‌های امدادرسان به دنبال افزایش توان خود برای تامین نیازهای فوری بشری در افغانستان هستند.

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ  با تاکید بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی در این باره گفت: کشورهای عضو سازمان ملل باید فوراً برای ایجاد ثبات در اقتصاد، تامین مالی خدمات عمومی مناسب و حل بحران نقدینگی به یک توافق چند جانبه دست یابند.

نخست وزیر آلبانی از جهان خواست افغانستان را تنها نگذارد

وی تصریح کرد: این به معنی آن است که سازوکارهای جدید و موجود باید بررسی شود، خواه از طریق کمک‌های مالی بین‌المللی باشد، یا از طریق صندوق‌های اعتماد سازمان ملل یا از طریق سازمان‌های بشردوستانه به عنوان یک اقدام موقت؛ در غیر اینصورت وعده‌های آن‌ها برای ادامه حمایت از مردم افغانستان وعده‌ای پوچ خواهد بود.

ایگلند از کشورهای و سازمان‌های کمک کننده به افغانستان نیز خواست تا بر ارائه راه‌حل‌های سریع و کارآمد برای ارائه کمک‌های فوری به کودکان، زنان و مردانی تمرکز کنند که دیگر نمی‌توانند منتظر بمانند.

این درحالی است که براساس آمارهای رسمی بیش از ۱۸ میلیون نفر از مردم افغانستان برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند و بیش از ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی در این کشور وجود دارد.

لحظه به لحظه با آخرین تحولات افغانستان همراه ما باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449841

ثبت نظر

-