فیلم بر اساس واقعیت/معرفی 8 فیلم تکان دهنده و فوق العاده بر اساس جنایات واقعی

  • کد خبر : 449078
  • 05 مهر 1400 - 11:00
فیلم بر اساس واقعیت/معرفی 8 فیلم تکان دهنده و فوق العاده بر اساس جنایات واقعی

نیوز: فیلم ها سرگرمی خوبی هستند. وقتی فیلم بر اساس واقعیت را تماشا می کنید ، این سرگرمی جالب تر می شود. این که عاشق تماشای مستندهای واقعی هستید یا دوست دارید ژانرهای متفاوتی را امتحان کنید ، بخصوص آن هایی که بر اساس جنایات واقعی ساخته شده اند تصمیم درستی گرفته اید. چون این دسته از فیلم ها برای بسیار از افراد جذابیت زیادی دارند. حتی اگر چنین تصمیمی ندارید، با خواندن این پست درباره فیلم هایی که بر اساس جنایات واقعی ساخته شده اند شگفت زده خواهید شد. حتی ممکن است فیلم هایی را در این لیست ببینید که فکرش را نمی کردید بر اساس جنایاتی واقعی ساخته شده باشند!

معرفی فیلم بر اساس واقعیت:

شهر خدا (2002)

این فیلم بر اساس برخی از وقایع زندگی عکاسی به نام ویلسون رودریگز ساخته شده است. فیلم روایتی از رشد جرم و جنایت در حاشیه شهر ریو دوژانیرو در دهه های ۶۰ تا ۸۰ میلادی می ‌باشد. این فیلم شامل گروهی از جنایتکاران است که سرقت می کنند ، مرتکب قتل می شوند و مواد مخدر می فروشند.

شهر خدا (2002)

خاطرات قتل (2003)

این یک فیلمی در ژانر درام و جنایی و کره ای زبان است. این داستان بر اساس حوادث واقعی اولین قتل‌های سریالی است که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ در هواسئونگ، استان گیونگی‌دو اتفاق افتاد. این فیلم داستان کارآگاه پارک و کارآگاه سئو را برای حل جنایات جدی شامل تجاوز و قتل روایت می کند. این دو شخصیت به دلیل جنبه های کمدی این فیلم برای بسیاری از مخاطبان جذاب هستند و تماشای آن را به یک فیلم هیجان انگیز و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بعدازظهر سگی (1975)

این یک فیلم درام و جنایی به کارگردانی سیدنی لومت است. پس از سرقت بانک در بروکلین در سال 1972 ، مقاله ای در مجله LIFE نوشته شد که بعداً الهام بخش این فیلم خاص شد. بعد از اینکه در جریان سرقت از بانک مشکلی پیش می آید و سانی ، سال و استیوی فقط کمی بیش از 1000 دلار در گاوصندوق پیدا می کنند ، بعدازظهر وحشتناکی از آدم ربایی و گروگان گیری به وجود می آید. با حضور درخشان آل پاچینو، این فیلم به طرفداران ژانر جنایی شدیدا توصیه می شود.

بعدازظهر سگی (1975)

گرگ وال استریت (2013)

فیلم بر اساس زندگینامه‌ ی جردن بلفورت نوشته شده و در ژانر کمدی سیاه است. مارتین اسکورسیزی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو ، هنگامی که در سال 2013 اکران شد ، در سینماها بسیار مورد توجه قرار گرفت. همانطور که گفته شد این فیلم بر اساس داستان جردن بلفورت است که 22 ماه پس از اعتراف به جرم کلاهبرداری و سایر جنایات مربوط به بازار سهام در زندان به سر برد.

در سال 2007 ، او تصمیم گرفت خاطرات خود را با نام “گرگ وال استریت” منتشر کند که بعداً به فیلم محبوب امروزی تبدیل شد. پس از درگیر شدن در بازار سهام ، جوردن بلفورت به زودی دچار حرص و طمع می شود که اغلب در این صنعت رایج است. بلفورت با تکنیک های فروش خود و با این ایده که هدف اصلی او پول درآوردن است ، مبالغ هنگفتی را از فعالیت های جنایتکارانه و کلاهبرداری به دست آورد.

دشمنان ملت (2009)

در سال 2004 ، برایان بارو کتابی با عنوان “دشمنان ملت: بزرگترین موج جنایت آمریکا و تاسیس FBI ” مربوط به سال های 1933-1934 نوشت. جان دیلینجر یکی از جنایتکاران ذکر شده در این کتاب بود که بر رکود بزرگ در آمریکا تاثیر داشت.  این فیلم یک داستان غم انگیز از عشق ، جنایت و دوستی است ، و مورد علاقه بسیاری از دوستداران فیلم های جنایی واقعی قرار گرفته است.

عاشقانه های بین جان دیلینجر و بیلی فرشت ، دوستی های داخل و خارج از زندان و تعقیب بی وقفه FBI این فیلم را به فیلم جالبی برای همه تبدیل کرده است.

دشمنان ملت (2009)

بانی و کلاید (1967)

یکی دیگر از فیلم های جنایی و واقعی بر اساس حوادثی که در سال های رکود بزرگ در آمریکا روی داد ساخته شد. بانی پارکر و کلاید بارو ، همراه با گروه خود از پمپ بنزین های روستایی و مغازه های کوچک سرقت های متعددی کردند. آن ها نه تنها سرقت کردند ، بلکه مسئول قتل نه پلیس و چندین فرد غیرنظامی نیز بودند. بانی به کلاید می پیوندد زیرا از کار خود که پیشخدمتی بود خسته شده است. فیلم ساخته سال 1967 داستان این زوج جوان و گروهی را روایت می کند که مرتکب سرقت هایی می شوند که به طور فزاینده ای رفته رفته خشن تر و جدی تر می شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

چرا “فرندز” یکی از بهترین سریال های تمام دوران هاست؟

آیسمن (2012)

این یک فیلم جنایی و زندگینامه‌ای به کارگردانی «آریل ورومن» است. داستان ریچارد کوکلینسکی برای هر کسی که از خواندن جنایات واقعی لذت می برد بسیار جذاب است. نام مستعار او “مرد یخی” است که در نتیجه روش پنهان کردن جنایات به او داده شد.

او اجساد قربانیان را منجمد می کرد تا تشخیص زمان مرگ دشوار شود. کوکلینسکی علاوه بر قتل هر کسی که ممکن بود درباره جنایاتش چیزی بگوید ، به شدت معتاد به مواد مخدر ، اسلحه و پورنوگرافی بود. فیلم با اسرار عظیمی که از خانواده اش پنهان شده ، بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است که مأموران نیروی انتظامی سعی می کنند کوکلینسکی را به پای دار ببرند.

آیسمن/فیلم بر اساس واقعیت

وقار وحشی (2007)

فیلمی در ژانر زندگی ‌نامه‌ای، جنایی، و درام است. این فیلم واقعا متفاوت است ، داستان باربارا دالی بایکلند ، شخصیت بحث برانگیزی است که با وارث املاکی ثروتمند ازدواج می کند و پسر آن ها آنتونی ، متولد 1946 مبتلا به اسکیزوفرنی است. او باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات باربارا ( با بازی جولیان مور) در فیلم شد. همچنین باید گفت که در این فیلم باربارا با پسرش آنتونی رابطه نامشروع دارد!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449078
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/movies-about-real-crimes/

ثبت نظر

-