چگونه لکه های قهوه و نسکافه را از روی فرش پاک کنیم؟ / 10 راهکار موثر

  • کد خبر : 449076
  • 01 مهر 1400 - 12:00
چگونه لکه های قهوه و نسکافه را از روی فرش پاک کنیم؟ / 10 راهکار موثر

نیوز: اگر کسی هستید که به قهوه معتادید و عادت دارید هر روز فنجان ها قهوه بخورید، لکه های قهوه ممکن است یکی از واضح ترین و رایج ترین لکه هایی باشند که روی فرش به چشم می خورند. اگر رنگ فرشتان کمرنگ باشد، لکه ها حتی بیشتر نمایان می شوند. اگرچه قهوه می تواند لباس ، برخی از لوازم خانگی و یا حتی چوب را لکه دار کند ، اثر لکه های قهوه روی فرش رایج تر از بقیه جاهاست. این عمدتا به دلیل اندازه فرش و این واقعیت است که جاذبه فرش قوی است، بهانه ای که بچه ها برای مادرانشان می آورند!

در این پست، ما 10 نکته موثر در مورد نحوه پاک کردن لکه های قهوه از روی فرش را به شما می گوییم. خواهید دید که این ها می توانند در بازسازی درخشش اصلی فرش واقعا موثر باشند ، اما برای بسیاری از پارچه های دیگر نیز جواب خواهد داد.

آب اکسیژنه

لکه های قهوه روی فرش سفید را باید با ملایمت پاک کرد تا رنگ فرش حفظ شود. به همین دلیل ، پراکسید هیدروژن یک پاک کننده عالی خانگی است. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پراکسید هیدروژن را مستقیماً با یک پارچه تمیز روی لکه فرش بمالید.
  • 10 دقیقه صبر کنید تا پراکسید هیدروژن روی بافت فرش اثر کند.
  • پس از گذشت این مدت ، محل را با یک پاک کننده مناسب بشویید.

پراکسید هیدروژن همچنین برای سفید کردن مو و موارد دیگر استفاده می شود ، اما باید توجه داشته باشیم که نمی توان از محلول یکسانی برای همه سطوح استفاده کرد. هنگام استفاده از آن برای تمیز کردن فرش ، از محلول پراکسید هیدروژن 3 درصدی استفاده کنید. این فقط برای تمیز کردن فرش نیست ، بلکه استفاده های دیگری نیز میتوان از آن کرد که در ادامه پست برایتان خوایم گفت.

 لکه قهوه روی فرش

آب گازدار

می خواهید بدانید چگونه لکه های قهوه را سریع پاک کنید؟ اگر استفاده از آب گازدار را مد نظر دارید باید فورا پس از ریختن قهوه اقدام کنید زیرا پس از جذب شدن قهوه به بافت زیرین فرش، این راهکار موثر نخواهد بود.

  • پارچه آغشته به آب گازدار را روی لکه بمالید تا روشن تر شود.
  • بگذارید چند دقیقه بماند تا آب گازدار اثر کند و مانع از ایجاد لکه روی فرش شود.
  • برای از بین بردن کامل لکه ، پس از گذشت چند دقیقه آن قسمت از فرس را ا شوینده های همیشگی و مناسب بشویید.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ در از بین بردن لکه های قهوه روی فرش های پشمی و منسوجات مشابه موثر است. فقط باید زرده تخم مرغ را با آب رقیق کرده و پارچه آغشته به محلول را به آرامی روی لکه بمالید. پس از مالیدن لکه با محلول زرده رقیق شده ، چند دقیقه صبر کنید تا روی بافت فرش اثر کند. سپس با شوینده های معمولی آن قسمت را شستشو دهید. این راهکار روی فرش های سفید و روشن موثر نیست زیرا ممکن است رنگ فرش را زرد کند.

تخم مرغ

>>>بیشتر بخوانید:

کار با مایع سفید کننده شوینده و پاک کننده خانگی رایج

نمک و مایع ظرفشویی

یکی دیگر از ترفندهای موثر در صورت اقدام فوری استفاده از نمک و مایع ظرفشویی است. بلافاصله پس از ریختن قهوه ، روی لکه نمک بریزید. این به جذب مایع و جلوگیری از نفوذ قهوه به الیاف زیرین فرش کمک می کند. بگذارید 10-15 دقیق نک روی لکه بماند سپس مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با استفاده از آن، قسمت لکه افتاده را بشویید. از مایع ظرفشویی به تنهایی استفاده نکنید.

یخ ، آب و الکل

یخ و الکل به شما کمک می کند لکه های قهوه را از روی پارچه‌های آسبستی پاک کنید. ابتدا لکه را با تکه های یخ بمالید. سپس با مسواکی که برس آن آغشته به آب و چند قطره الکل تمیز کننده است لکه را پاک کنید. در نهایت ، لکه فرش را طبق معمول بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین در از بین بردن لکه های قهوه از روی فرش بسیار موثر است ، اگرچه می توان آن را برای انواع پارچه ها نیز استفاده کرد. جوش شیرین را مانند نمک روی لکه بریزید، بگذارید کاملا جذب فرش شود و لکه از بین برود.

جوش شیرین

الکل و سرکه سفید

مخلوط الکل و سرکه سفید در از بین بردن لکه های قهوه از فرش و موکت موثر است. ابتدا لکه های سطحی را با آب سرد بمالید. سپس این مراحل را دنبال کنید:

  • لکه را با یک اسفنج خشک بمالید.
  • لکه را دوباره مالش دهید ، اما در این حالت با یک مسواکی با برس نرم و آغشته به مخلوط سرکه سفید و الکل. مخلوط به گونه ای باشد که شاملی نسبت مساوی از الکل و سرکه سفید باشد.
  • محلول را در جهت الیاف روی لکه فرش بمالید. گاهی اوقات ، آن را برعکس کنید تا مخلوط از داخل لکه عبور کند ، و در عین حال از خراب شدن سطح فرش جلوگیری شود.
  • در نهایت فرش را با یک پارچه خشک و تمیز خشک کنید.

پاک کننده های تجاری

پاک کننده هایی که در فروشگاه ها پیدا خواهید کرد ، برای از بین بردن لکه های قهوه از فرش نیز موثرند. با دنبال کردن این مراحل آن ها را استفاده کنید:

  1. مقدار کمی از پاک کننده را روی لکه فرش بریزید.
  2. چند دقیقه صبر کنید تا پاک کننده اثر کند.
  3. لکه را مالش دهید تا زمانی که لکه از بین برود.
  4. روی فرش را با شوینده های مناسب تمیز کنید.

دستمال مرطوب

دستمال های مرطوب نوزاد

اگرچه استفاده از دستمال مرطوب برای کودک بسیار رایج است ، اما تعداد کمی از مردم می دانند که از آن ها برای از بین بردن لکه های قهوه از روکش و فرش نیز میتوان استفاده کرد.

آنها موفق به جذب لکه ها و رطوبت ناشی از تقریباً هر مایع می شوند. اگرچه جایگزین مناسبی است ، اما باید بدانید که از دستمال مرطوب کودک زمانی میتوان استفاده کرد و نتیجه خوبی گرفت که قهوه تازه روی فرش ریخته باشد. اگر بگذارید زمان بگذرد و لکه ها جذب و خشک شوند ، پاک کردنشان با این دستمال ها دشوارتر خواهد بود یا حتی ممکن است هیچ اثری نداشته باشند.

پراکسید هیدروژن و آب لیمو

در نهایت ، یکی از موثرترین راه ها برای تمیز کردن لکه از روی فرش ، افزودن کمی آب لیمو به محلول پراکسید هیدروژن است. لیمو پاک کننده ای طبیعی است و ماهیت اسیدی آن می تواند به از بین بردن لکه قهوه روی فرش کمک کند. اگر آب لیمو را مستقیماً روی لکه بریزید، ممکن است لکه بیشتر و بدتر شود، اما مخلوط کردن آن با پراکسید هیدروژن نه تنها به پاک کردن لکه های سخت کمک می کند ، بلکه پس از پاک کردن بوی خاصی به فرش می بخشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449076
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://home.onehowto.com/article/how-to-remove-coffee-stains-from-carpet-13170.html

ثبت نظر

-