واکسیناسیون دانش آموزان/مدارس حضوری از اول آبان

  • کد خبر : 448797
  • 29 شهریور 1400 - 11:00
واکسیناسیون دانش آموزان/مدارس حضوری از اول آبان

نیوز: اگر دانش‌آموزان واکسن بزنند از آبان مدارس حضوری می‌شود.مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر تا پایان مهر واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود، از اوایل یا اواسط آبان می‌توان برای حضور دانش آموزان برنامه ریزی کرد.

 محمدحسن بیگی، با اشاره به اینکه حدود ۱۵ میلیون دانش آموز از پیش دبستانی تا پایان متوسط دوم در کشور داریم، افزود: قرار بر این است که واکسیناسیون این دانش آموزان از سنین بالاتر آغاز شود و به تدریج به پایه‌های پایین‌تر برسد.

وی ادامه داد: اگر این واکسیناسیون انجام شود مقدمه‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، فارغ از اینکه افراد واکسن دریافت کنند، قرار بر این بود که در ماه مهر در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مراکزی که تراکم بالایی دارند آموزش‌ها به صورت مجازی باشد، غیر از مدارس روستایی و عشایری که جمعیت مدارس معمولاً کمتر از ۵۰ نفر است و قرار بود از اول مهر حضوری برگزار شود.

سال تحصیلی جدید با حضور دانش آموزان آغاز خواهد شد؟

وی ادامه داد: اگر تا پایان مهر واکسیناسیون دانش آموزان انجام شود، از اوایل یا اواسط آبان می‌توان برای مدارس مراکز شهرها برنامه ریزی کرد تا به تدریج و با نوبت بندی، حضوری شود.

بیگی گفت: ابلاغ شده است که حتی با وجود واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و نوبت بندی و کاهش تراکم همچنان باید رعایت شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448797

ثبت نظر

-