چگونه لکه های روغن را از روی کفش پاک کنیم؟

  • کد خبر : 448729
  • 29 شهریور 1400 - 15:00
چگونه لکه های روغن را از روی کفش پاک کنیم؟

نیوز: لکه های روغن یکی از رایج ترین لکه هایی است که اغلب روی لباس ها و کفش ها مشاهده می کنیم. آیا هنگام پخت و پز به طور تصادفی روغن روی کفش های خود ریختید؟ درست است که پاک کردن لکه های روغن دشوار است ، اما غیر ممکن نیست. اگر نمی دانید چگونه لکه روغن را از روی کفش چرم ، کفش جر یا هر نوع جنس دیگری پاک کنید ، این پست ارزش وقت شما را دارد!

مراحل پاک کردن لکه های روغنی روی کفش:

  1. بهترین راه برای از بین بردن لکه روغن از روی کفش این است که سریع عمل کنید. ابتدا یک ماده جاذب مانند پودر تالک ، نمک ، آرد ذرت یا پودر گچ را روی کفش ها بپاشید. هر یک از این مواد را که استفاده کردید بگذارید به مدت 24 ساعت روی کفش بماند و اجازه دهید روغن به طور کامل جذب شود. این ترفند برای همه جنس های کفش ایده آل است زیرا این مواد به طور کلی باعث آسیب به بافت کفش نمی شوند.

 

  1. اگر نمی توانید 24 ساعت منتظر بمانید، 10-15 دقیقه پس از پاشیدن تالک (ما ماده استفاده شده را پودر تالک در نظر می گیریم) را با دقت با یک چیز دارای برس نرم مانند مسواک از روی کفش جدا کنید. سپس ، با یک پارچه تمیز و خشک ، گرد و غبار باقی مانده بر روی کفش را پاک کنید. اگر لکه هنوز ناپدید نشده است ، دوباره این کار را تکرار کنید. اگر با لکه روغنی سر و کار دارید که قبل ها روی کفش ریخته شده است، توصیه می کنیم کمی نشاسته ذرت (چند قطره) را با پودر تالک مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. مخلوط خمیر مانند را روی لکه های روغن بمالید و مراحل بالا را دنبال کنید.

رفع لکه های روغنی روی کفش

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی کفش چرمی

 

اگر قبلا سعی کرده اید لکه های روغن را با پودر تالک یا نشاسته ذرت پاک کنید اما این کار جواب نداده است، از این نکات اضافی در مورد نحوه پاک کردن لکه های روغن از روی کفش چرمی که آورده شده است استفاده کنید:

  • اگر جنس کفشتان چرم طبیعی است ، دو قاشق غذاخوری شامپو را در یک دوم لیتر آب داغ بریزید تا مخلوطی رقیق بدست آید. توصیه می کنیم از شامپوی مخصوص اسب ها استفاده کنید که به انسان ها نیز عرضه می شود. یک پارچه تمیز را با آن مخلوط رقیق مرطوب کنید و لکه روغن را به آرامی با پارچه مرطوب مالش دهید. سپس با پارچه مرطوب دیگری که در آب خالص خیس کرده اید ، کف اضافی را پاک کنید. همچنین صابون های تهیه شده از کدو تنبل در از بین بردن لکه های روغنی فوق العاده موثر است.

 

  • اگر رنگ کفش چرمیتان تیره است ، توصیه می کنیم لکه ها را با داخل پوست موز بمالید. این ترفند هنگام تلاش برای از بین بردن لکه های جوهر روی پوست نیز عالی است.
  • در همه موارد ذکر شده در بالا ، توصیه می کنیم از سشوار ، پنکه یا هر وسیله دیگری که هوا را ساطع می کند برای خشک کردن کفش استفاده کنید. اگر به درستی خشک نشود ، ممکن است باعث آسیب به بافت کفش شود.

لکه های روغنی روی کفش

چگونه لکه های روغن را از روی کفش های جر از بین ببریم؟

 

کفش های جیر از کفش های چرم بسیار ظریف تر و حساس تر هستند ، بنابراین ، هنگام از بین بردن لکه روغن روی کفش های جر باید مراقبت ویژه ای انجام شود. بهترین گزینه برای از بین بردن لکه های روغن از روی کفش های جیر، استفاده از پودر تالک است. مراحل 1 و 2 را که در ابتدای پست آورده شده است دنبال کنید. لکه به احتمال زیاد ناپدید خواهد شد!

اگر این روش جواب نداد ، می توانید محلولی از آب گرم ، صابون و کمی آمونیاک تهیه کنید. مخلوط را هم بزنید تا کف کند. به این کته توجه داشته باید که فقط باید با کف لکه ها را بمالید نه با محلول صابونی. مقداری فوم را روی یک برس نرم قرار دهید و لکه را به آرامی در جهت بافت جر بمالید. سپس با یک پارچه تمیز کف اضافی را از روی کفش پاک کرده و کفش را با سشوار کامل خشک کنید.

رفع مشکلات کفش نو با سیب زمینی

نحوه پاک کردن لکه های روغن از روی کفش با جنس چرم گوزن

 

چرم گوزن ماده ای مشابه جیر است. همچنین روند تمیز کردن لکه های روغن از روی کفش هایی از جنس چرم گوزن بسیار شبیه به کفش های جیر است. برای از بین بردن لکه های روغن از وی کفش هایی از جنس چرم گوزن ، توصیه می کنیم از محصولات مایع اجتناب کنید. با این حال ، از آنجا که روغن یک مایع است ، می تواند به داخل بافت کفش نفوذ کند و روی کفش لکه به جای بگذارد.

چرم گوزن

برای جلوگیری از این امر ، باید کل کفش را تمیز کنید. پس از استفاده از پودر تالک ، محلول آب گرم و صابون را آماده کنید. پس از حل شدن صابون ، یک برس نرم را در محلول مرطوب کرده و کل کفش را تمیز کنید ، البته بیشتر روی لکه روغن تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که این نوع مواد همیشه باید در جهت بافت چرم تمیز شوند ، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب به کفش شود.

 

چگونه لکه های روغن را از روی کفش های پارچه ای پاک کنیم؟

 

کفش های پارچه ای به راحتی تمیز می شوند. بعد از پاشیدن پودر تالک روی لکه های کفش ، مخلوطی از آب گرم ، صابون و کمی جوش شیرین تهیه کنید. پس از مخلوطکردن کامل مواد ، مسواکی با برس نرم را با محلول مرطوب کنید و لکه را مالش دهید. سپس بگذارید کفش ها با نور خورشید خشک شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448729
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://home.onehowto.com/article/how-to-remove-oil-stains-from-shoes-931.html

ثبت نظر

-