گل زنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا/از مهرداد میناوند تا سردار آزمون

  • کد خبر : 448599
  • 29 شهریور 1400 - 12:00
گل زنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا/از مهرداد میناوند تا سردار آزمون

نیوز: لیگ‌قهرمانان اروپا یه لیگ معتبر در قاره اروپا است. که هرساله بینندگان قابل توجی دارد.و ایرانی های زیادی هم توانستند پس از رفتن به یک تیم در قاره اروپا در این تورنومنت شرکت کنند وگل بزنند که بعضی از این گل ها هم سه امتیازی بودی و منجر به پیروز ی تیمی که در ان حضور داشته اند میشدند. ایرانی های زیادی در این تورنومنت حضور داشته اند اما تعداد کمی گل زده اند در این مسابقات چه از زمان قدیم و چه تا همین الان که بازیکنای ایرانی حاظر در این تورنومنت دارند بازی میکنند و گل هم میزنند. گل زنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا:


1_مهرداد میناوند: روحش شاد ویادش گرامی



مهرداد میناوند بازیکن فوت شده در سن ۴۰ سالگی که سابقه بازی در تیم های پرسپولیس و اشتوتگارت المان را داشت. توانست چند بازی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بازیکنان برجسته ای همچون فیلیپ لام و دیوید بکام مقابل منچستر یونایند فرگوسن انجام دهند.

که شاید طبق نظر هواداران فوتبال شاخص ترین بازیکن ایرانی در این تورنومنت ها است اگرچه مهرداد میناوند نتوانست گلی در چمپیونز لیگ به ثمر برساند اما جزو اولین کسانی بود که رودرو مقابل یه بازکنی در سطح بالا و در چمپیونز بازی میکرد. شاید شما از هر فوتبال دوستی بپرسید مهرداد میناوند را یکی از بهترین بازیکنان ایرانی چمپیونز لیگ خطاب میکند . روحش شاد و یادش گرامی.

مهرداد میناوند/گل زنان ایرانی لیگ قهرمانان
2_ مهدی مهدوی کیا: موشک پرسپولیس


بدون شک کل فوتبال دوستای ایران اسیا یک بار حداقل اسم مهدی مهدوی کیا را شنیده اند.پسر متعصب تیم پرسپولیس که به دلیل سرعت بالا از سمت راست و شوت هاش به او لقب موشک را داده بودند . مهدی مهدوی کیا هم برای تیم های مانند پرسپولیس و هامبورگ المان بازی کرد. که البته الان هامبورگ در لیگ دستع یک المان قرار دارد.

مهدی مهدوی کیا در هامبورگ در چمپیوز لیگ بازی های درخشانی را انجام داد که به بهترین بازی ای که انجام داد و توانست یک گل بزند و یک پنالتی بگیرد به بازی مقابل یوونتوس ایتالیا بر میگردد که یکی از بازی های شاخص مهدی مهدوی کیا بود.


مهدی مهدوی کیا
3_علی اقا کریمی: جادوگر سرخ فوتبال



گل زنان ایرانی لیگ قهرمانان/علی اقا کریمی که از نظر خیلی از کارشناسان و هواداران فوتبال در ایران و اسیا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال اسیا بوده است سابقه بازی در تیم هایی همچون پرسپولیس بزرگ و بایرن مونیخ را دارد. علی کریمی در بازی هایی بزرگی همچون داربی تهران و الکلاسیکر المان توانسته گل بزنه البته در چمپیونز لیگ هم در مقابله با راپیدوین اتریش و بایر لور کوزن هم موفق به گل زنی شد که تنها گل زن ایرانی بایرن مونیخ در چمپیونز لیگ هست.


علی کریمی
4_علی دایی: شهریار فوتبال



علی دایی بازیکن شایسته و البته اقای گل سابق جهان افتخارات زیادی در حوضه فوتبالی دارد مانند علی اقا کریمی که گل زدن در چمپیونز لیگ یکی از افتخارات کوچیک این بازیکن بزرگ است.علی در تیم هایی همچون پرسپولیس بایرن مونیخ حضور داشته با پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان اسیا خوش درخشید که بهترین بازیش هم مقابل المالیق بود که با سه گل پرسپولیس را راهی مرحله بعد کرد.

اگرچه که علی دایی در بایرن مونیخ حضور داشت .اما نتوانست خوب عمل کند و برای این تیم در چمپیونز لیگ گل بزند بیشتر گل های اروپایی علی دایی در تیم هافنبورگ المان زده شد که دو گل به چلسی یکی با ضربه سر ودیگری با ضربه شوت زمانی که با گلر چلسی تک به تک شد زد.
ویک گل هم به میلان پس از گذر کردن از مالدینی و کاستا کورتا به تور اس میلان ایتالیا چسبوند.

تیم ملی فوتبال و تیم ملی والیبال ایران به صدر رنکینگ آسیا بازگشتند

علی دایی
5_مهدی طارمی: پسر پرسپولیسی



مهدی طارمی بازیکنی که تمام اهالی فوتبال اورا میشناسند. موفق به گل زنی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به چند تیم معتبر شده است. از تیم هایی که طارمی در ان ها بازی کرده عبارت از:پرسپولیس و پورتو مهدی طارمی با پرسپولیس به فوتبال معرفی شد قبل از اینکه طارمی به پرسپولیس بزرگ بپیونند در شاهین بوشهر لیگ یک بازی میکرد.که بعد از بازی در پرسپولیس و گل زنی و پاس گل در داربی تهران و رقابت های اسیایی به فوتبال شناسانده شد. و با تیم پورتو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد اولین گلش رو به ییونتوس در یک هشتم این تورنومنت با اشتباه خط دفاع یوونتوس در دقیقه یک بازی به ثمر برساند.

بعد از ان دد بازی برگشت توانست یک پنالتی هم بگیرد اما در اواخر باز یبا دریافت کارت زرد از بازی اخراج شد و بازی رفت مقابل چلسی در یک چهارم را از دست داد. اما در بازی برگشت با یک گل قیچی برگدون که در سایت چمپیونز لیگ بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا شناخته شد. توانست گل های اروپایی خودش را به عدد دو برساند باید دید این گل جایزه پوشکاش یعنی بهترین گل تاریخ را از ان خود میکند یاخیر. البته مهدی طارمی هنوز در چمپیونز لیگ در حال بازی است و بدون شک گل های بیشتری خواهد زد. که صد درصد طارمی پس از اتمام فوتبال در اروپا مانند رونالدو به خانه خودش پرسپولیس بر خواهد گشت.

مهدی طارمی
6_سردار ازمون:

سردار ازمون هم بازیکن فوتبال ایرانی است که در لیگ روسیه بازی میکند. و به تیم های بایرن مونیخ توانسته گل بزند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448599
  • نویسنده : احمدی

ثبت نظر

-