طالبان فقط از پسران و معلمان مرد خواست به مدرسه بازگردند/کارزار اعتراضی دانش‌آموزان پسر+عکس

  • کد خبر : 448458
  • 28 شهریور 1400 - 9:40
طالبان فقط از پسران و معلمان مرد خواست به مدرسه بازگردند/کارزار اعتراضی دانش‌آموزان پسر+عکس

نیوز: تحصیل پسران و مردان/طالبان تنها از پسران و معلمان مرد خواست به مدرسه بازگردند، آموزش و پرورش اداره طالبان در اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان پسر و آموزگاران مرد در این کشور دعوت کرد تا از فردا به مدارس و مکاتب برگردند.

 در این اطلاعیه که از صفحه فیسبوک وزارت معارف طالبان منتشر شده، هیچ اشاره به دانش‌آموزان دختر و آموزگاران زن نشده و توضیحی هم ارائه نشده که سرنوشت دانش‌آموزان دختر چه می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:” به اطلاع تمام مکاتب ابتدایی، لیسه (دبیرستان) و مدارس رسمی طبقه ذکور رسانیده می‌شود تا روند آموزشی خویش را سر از تاریخ ۲۷ سنبله/شهریور آغاز کنند. بنابراین تمامی استادان و شاگران طبقه ذکور باید به مکاتب خویش حاضر شوند.”

تحقیر زنان توسط طالبان/زنان فقط باید زاد و ولد کنن

طالبان وقتی در دهه نود میلادی در افغانستان حاکم بودند، به دختران اجازه آموزش و به زنان اجازه کار را نمی‌دادند. حالا هم یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد حاکمیت آنها جلوگیری از آموزش و کار زنان به شمار می‌رود.

اعضای رهبری طالبان در قطر پیوسته می‌گفتند که آنها جلو آموزش و کار زنان را نخواهند گرفت و “زنان در چارچوب شریعت اسلامی” اجازه آموزش، کار و حضور در جامعه را دارد.

دولت طالبان روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که دانشگاه‌ها در افغانستان باید بر اساس جنسیت تفکیک شوند، و پوشش جدید اسلامی وضع می‌شود. عبدالباقی حقانی، وزیر تحصیلات عالی دولت طالبان گفت که طالبان “اجازه آموزش مختلط (دختر و پسر) را نخواهد داد”. وی همچنین اعلام کرد که مضامین تدریسی در دانشگاه‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

تحصیل پسران و مردان افغان بدون زنان

تصوير پسری از هزاره كه در شبكه هاى اجتماعى به طور گسترده بازنشر شد

در اعتراض به حذف زنان از جامعه در دولت

طالبان بدون اشاره به دختران: دانش‌آموزان پسر و معلمان مرد به مدارس برگردند
در بیانیه گروه طالبان هیچ اشاره‌ای به دختران دانش‌آموز نشده است۔
در اعتراض به این تصمیم کارزاری میان دانش‌آموزان پسر شکل گرفته۔

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448458

ثبت نظر

-