راز عدد 9/ اسرار جالبی که پشت این عدد وجود دارد!!

  • کد خبر : 448264
  • 31 شهریور 1400 - 15:00
راز عدد 9/ اسرار جالبی که پشت این عدد وجود دارد!!

نیوز: راز عدد 9 چیست؟ در طول قرن ها، مردم حقایق زیادی را به اعداد نسبت داده اند. عددشناسی ، خرافات ، اتفاقات تاریخی مهم و بسیاری موارد دیگر به اعداد مختلف نسبت داده شده است ، که در برخی موارد اهمیت زیادی به آن ها می بخشد! این سری، اجازه دهید نگاهی به ده حقیقت جالب در مورد عدد نه بیندازیم. مطمئنم شما هم تعجب خواهید کرد از این همه رازهایی که درون یک عدد ساده و تک رقمی نهفته است!

  • یک شکل هشت ضلعی و دوبعدی را نه پهلو می نامند ، در حالی که شکلی سه بعدی با هشت وجه را ده پهنه می نامند. در حالی که پیشوند انیا گاهی در اصطلاح علمی برای نشان دادن عدد نه استفاده می شود ، رایج نیست. همانطور که گفته شد ، گروهی از هر 9 چیز را نه تایی می نامند.

 

  • راز عدد 9/قبلاً نه سیاره در منظومه شمسی وجود داشت ، اما این تعداد در سال 2006 به 8 مورد کاهش یافت. نه اصلا! هیچ سیاره ای منفجر نشد. پلوتون فقط از سیاره به سیارک تنزل مقام پیدا کرد.

سیاره در منظومه شمسی

  • فلوئور عنصری شیمیایی با عدد اتمی نه است. در جدول تناوبی عناصر، فلوئور متعلق به گروه هفدهم ، یعنی هالوژن ها است. در حالت طبیعی ، این گاز بسیار سمی است و تقریباً نسبت به همه عناصر دیگر خاصیت واکنش پذیری دارد. فلوئور به طور طبیعی در معدن فلوئوریت یافت می شود ، که پس از تصفیه برای غنی سازی اورانیوم استفاده می شود.

 

  • بارداری در انسان معمولاً نه ماه طول می کشد و به سه سه ماهه تقسیم می شود. البته این یک تخمین بسیار دقیق است ، زیرا امکان تولد نوزادان از 37 هفتگی تا بیش از 42 هفتگی می باشد. به طور کلی ، هرچه به 37 هفتگی نزدیک تر شویم ، نوزاد ممکن است مشکلات بهداشتی جدی تری داشته باشد ، در حالی که متولدین هفته های 39 تا 41 سالم ترین هستند.

 

  • کلمات فرانسوی ، آلمانی و اسپانیایی برای عدد نه با کلماتشان با معنای “نو” ارتباط دارند. در زبان فرانسه ، neuf هم معنی نه دارد و هم معنی نو. به همین ترتیب ، Neun به معنای نه در آلمانی است ، در حالی که neu به معنی نو و جدید است. در اسپانیایی nueve به معنی نه در حالی که nuevo به معنی جدید است.

راز عدد 9

  • در حدود سال 750 قبل از میلاد در روم باستان ، نوامبر نهمین ماه سال بود ، در حالی که سپتامبر هفتمین ماه بود. این کاملاً منطقی به نظر می رسد زیرا nov و sept به ترتیب نه و هفت را نشان می دهند. کل سیستم در حدود سال 700 قبل از میلاد خراب شد هنگامی که ژولیوس سزار آمد و ماه های ژوئن و ژوئیه را اضافه کرد و ماه های دیگر را دو ماه عقب انداخت.

 

  • راز عدد نه/عدد نه را می توان در همه بخش های اسطوره شناسی از سراسر جهان یافت. در اساطیر نورس ، نه جهان وجود دارد که همه آنها ریشه در Yggdrasil به معنای “درخت جهان” دارند. در اساطیر یونان ، نه الهه شعر و موسیقی وجود دارد ، الهه هایی که الهام بخش حامیان مختلف خود هستند. هر دو دنیای آزتک و مایا که عالم اموات هستند، و همچنین میکتلان و شیبالبا هر یک 9 طبقه دارند.

>>>بیشتر بخوانید:

به یاد مریم پاک اعداد، ملکه ریاضی، فخر ایران‌زمین

  • طولانی ترین تک کلمه پالیندروم در زبان انگلیسی “redivider” است که دارای 9 حرف است. پالیندروم ، واژه یا عبارت یا جمله ای است که می توان آن را هم از عقب و هم از جلو خواند.

 

  • حماسی ترین شعری که از ایتالیا بیرون آمد باید کمدی “الهی دانته” باشد. در دوزخ ، قسمت اول روایت حماسی ، دانته نه دایره مختلف یا همان نه طبقه جهنم را توصیف می کند. اولین حلقه برزخ است که به نوعی شبیه جهنم است. حلقه دوم شهوت است و مختص کسانی است که به تمایلاتشان پایبند بودند. با افزایش طبقات جهنم ، میزان مجازات افراد آن بخش افزایش می یابد. حلقه نهم ، خیانت است که فکر کنم توضیحی برای این بخش نیاز نیست!

"الهی دانته

  • در دنیای تخیلی که تالکین مجموعه ارباب حلقه ها را بر عهده داشت ، تعدادی مصنوعات جادویی به نام حلقه های قدرت وجود دارد. آن ها توسط ارباب تاریک یعنی سائورون جعل شده بودند تا بتوانند آن ها را به جن ها هدیه دهند و آنها را به بردگی بکشانند. جن ها نقشه او را فهمیدند و نه حلقه قدرت به جای آن ها به اربابان انسانی اهدا شد. ارباباني كه حلقه ها را پذيرفتند سرانجام با قدرتي كه سائورون در آن ها ايجاد كرده بود نابود شدند و آن ها را به نازگل رعب آور تبديل كرد.

عدد نه واقعاً عدد جالبی است. ارتباطات زبانی با کلمه “جدید” دارد ، اما در اساطیر گاهی اوقات به عالم اموات اشاره می کند. آیا این تصادفی است یا میتواند به این دلیل باشد که ما 9 ماه در شکم مادر سر می کنیم؟

تصمیم گیری را به عهده خود شما می گذاریم!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448264
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/number-9-facts/

ثبت نظر

-