قصه شجاعت و ایثار علی لندی نوجوان ایذه‌ای/نوجوان فداکار آسمانی شد

  • کد خبر : 448096
  • 01 مهر 1400 - 21:00
قصه شجاعت و ایثار علی لندی نوجوان ایذه‌ای/نوجوان فداکار آسمانی شد

نیوز: ماجرای علی لندی نوجوان ایذه‌ای که ققنوس‌وار زندگی بخشید.«علی» فداکاری را معنا کرد. نوجوان 15 ساله ایذه‌ای در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک منزل برای نجات دو زن مسن دل بر شعله‌های آتش زد و با وجود مجروحیت 90 درصدی خود، آنها را از مرگ نجات داد.

بدون شک در بین بسیاری از اخبار تلخ روزانه، گاها اخباری در این حوزه نیز دیده می‌شود که با وجود تلخی، شیرینی نیز را به کام خواننده می‌بخشد، اخباری که یک فرد با به خطر انداختن جان خودش برای انسانیت و نجات جان هم نوع بر دل حادثه می‌زند.

چندی پیش که اخبار وقوع حادثه تیراندازی در شهرستان ایذه که منجر به مرگ یک کودک شده بود، حادثه‌ای در یک خانه در شهر ایذه رخ داد که خبر آن در میان پوشش گسترده اخبار تیراندازی محو شد و امروز در پی نشر در فضای مجازی در حال تبدیل شدن به یک سوژه انسانی و اخلاقی است.

هفته گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری دو خانم میان‌سال و مسن در آن خانه شد، علی لندی نوجوان 15 ساله تا پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشانی به محل دل به آتش زد تا اگر چه پیکر خودش اسیر شعله‌ها می‌شود ولی به زندگی دو نفر نیازمند جانی دوباره ببخشد.

تدریس روی تخت بیمارستان؛ معلم بوشهری درس ایثار می دهد

فرحناز عاقل/معلم فداکاری که به خاطر کرونا درگذشت!

علی لندی ، این نوجوان ایذه‌ای پس از وقوع آتش‌سوزی به دلیل نشت کپسول گاز مایع با دیدن گرفتاری این دو زن در آتش با فداکاری وارد خانه شد و آنها را نجات داد تا اگر چه این دو فرد گرفتار هم در آتش آسیب دیدند ولی میزان سوختگی ناجی این ماجرا با 91 درصد وی را راهی بیمارستان و روزهای سخت کند.

طبق اعلام منابع آگاه محلی علی با بیش از 90 درصد سوختگی در وضعیت نامساعد و نامشخصی قرار دارد و وی پس از اعزام به بیمارستان طالقانی اهواز به بیمارستانی در اصفهان اعزام و در آنجا تحت درمان و بستری قرار گرفت.

دو خانم این حادثه نیز یکی پس از انتقال به بیمارستان به‌صورت سرپایی درمان و دیگری که نزدیک به 50 درصد سوختگی دارد در بیمارستان بستری است ولی با این وجود این نوجوان نشان داد در میان تمام اخبار این روزها و حوادث اخیر شهر ایذه، هنوز هم کودکانی هستند که با تفکر انسان دوستی به دور از این هیاهوهای رسانه‌ای برای نجات هم‌نوع حتی از جان خود مایه می‌گذارند، حتی اگر تیتر اخبار آن روزها نباشند.

پیگیری ها برای جویا شدن از آخرین احوال این نوجوان فداکار و بررسی ابعاد دیگر این از جان گذشتگی توسط سایت نیوز ادامه دارد.

🔺آخرین وضعیت نوجوان فداکار ایذه ای

نمازی، پزشک بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان:

نوجوان فداکار ایذه ای که برای نجات جان همسایه های خود به دل آتش زده بود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

علی لندی زمانی که از طریق اورژانس به بیمارستان انتقال یافت دارای ۸۵ درصد سوختگی درجه ۳ و خیلی عمیق بود.

با توجه به اینکه پس از سوختگی افراد دچار عفونت می‌شوند، بیمار وضعیت مساعدی ندارد.

🔺️”علی لندی” نوجوان فداکار ایذه‌ای، آسمانی شد

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات جان 2 زن خودش را به خطر انداخت و دچار سوختگی شدید شده بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

 

🔺️توئیت فعال رسانه ای در مورد دیدار با علی لندی

(پنج‌شنبه)، هر جوری بود به اصفهان رفتم و به محضر علی لندی رسیدم. کوهی از صفا و دریایی از معرفت؛ یکی از دوستان سه یا چهار بار از علی پرسید درد و مشکلی داری؟ علی هم می‌گفت نه.

علی لندی

بیرون که آمدیم، گفتم آتش بر علی، گلستان شده است.‌..
راستی؛ ققنوس خوزستان و افتخار ایران پر کشید.

بدرقه پیکر علی لندی، قهرمان ملی و نوجوان ایثارگر ایذه‌ای از بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448096

ثبت نظر

-