گربه ها چگونه جفتگیری می کنند؟

  • کد خبر : 447300
  • 22 شهریور 1400 - 14:30
گربه ها چگونه جفتگیری می کنند؟

نیوز: اگر مراقبت از گربه ای را بر عهده گرفته اید و تصمیم گرفته اید که او را عقیم نكنید ، رفتار متفاوت او در زمان نیاز به جفتگیری شما را شگفت زده خواهد کرد. دانستن و درک این فرایند و رفتارهای مرتبط با جفتگیری قبل از رسیدن گربه به بلوغ جنسی بسیار مهم است ، بنابراین می توانید در این روزهای حساس بیشتر با گربه تان وقت بگذرانید. حتی اگر گربه خود را عقیم کنید ، حداقل یکبار باید نیاز به جفتگیری را تربه کند ، بنابراین خواندن این پست در مورد نحوه رفتار گربه ها در زمان جفتگیری بسیار مفید است.

چه زمانی گربه ها به جفتگیری نیاز پیدا می کنند؟

قبل از اینکه بدانید گربه ها در دوران جفتگیری چگونه رفتار می کنند ، مهم است بدانید که گربه ها چه زمانی به بلوغ جنسی می رسند تا علائم را با هم قاطی نکنید. گربه های نر در سن 8 تا 12 ماهگی به بلوغ جنسی می رسند و سن باروری آن ها در حدود 7 سالگی به پایان می رسد. سن باروری گربه های ماده از 7-9 ماهگی تا سن 8 سالگی می باشد. مهم است که گربه های ماده قبل از ده ماهگی جفت گیری نکنند ، زیرا ممکن است هنوز به بلوغ کامل نرسیده باشند.

یشترین فعالیت های تولید مثلی گربه ها در فصل بهار است ، اما ممکن است در هر زمان از سال تولید مثل کنند. گربه ها ممکن است در دوره های مختلفی نیاز به جفتگیری را حس کنند ، که از نژادی به نژاد دیگر متفاوت است و همچنین به شرایط محیطی و وضعیت فیزیکی حیوان بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک گربه سیامی می تواند چهار بار در سال نیاز به جفتگیری داشته باشد در حالی که سایر نژادها تنها دو بار در سال این را تجربه خواهد کرد.

جفتگیری در گربه ها

تفاوت بین گربه های اهلی و وحشی چیست؟

گربه های ماده خانگی که در آپارتمان یا خانه زندگی می کنند ، می توانند در هر زمان از سال جفت گیری و تولید مثل کنند. از سوی دیگر ، گربه های ماده که آزادانه در محیط هایی خارج از منزل پرسه زنان زندگی می کنند از الگوی چرخه جفتگیری مشترک با گربه های وحشی پیروی می کنند. گربه های ماده وحشی یا آن گربه های ماده ای که محل زندگیشان محیط خارجی است به احتمال زیاد در اوایل بهار و یا اواسط تابستان بچه های خود را به دنیا می آورند.

مراحل مختلف چرخه جفتگیری در گربه ها چیست؟

سه مرحله قابل تشخیص در چرخه جفتگیری وجود دارد:

  1. پرواستروس ؛ دوره پیش فحلی: در این مرحله گربه ماده تغییراتی را در اندام های تناسلی خود تجربه می کند که در حقیقت این تغییرات جهت آماده سازی برای جفت گیری ، لقاح و بارداری است. وقتی گربه را نوازش می کنید، بیقرار و احساساتی تر می شود و در اندام تناسلی او تغییرات کوچکی ایجاد می شود.

  2. تحریک جنسی: تحریک جنسی یا فحلیت واقعی حدود پنج روز پس از مرحله اول شروع می شود. در این مدت گربه ماده پذیرا و مشتاق جفت گیری است. اگر گربه ای برای جفت گیری پیدا نکرده باشد ، در این مرحله گربه ماده ممکن است گریه و ناله کند و خود را به زمین بمالد. این احتمال وجود دارد که او برای پیدا کردن یک گربه نر از خانه خارج شود.گریه و تحریک جنسی گربه شدیدتر می شود و این شدیدترین و سخت ترین لحظات دوران نیاز به جفتگیری برای گربه ماده است. شما می توانید این مرحله را به این شل تشخیص دهید: آرام پشت او را لمس کرده و نوازش کنید. اگر در این دوران باشد وضعیت جفتگیری را به خود می گیرد.

  3. دی استروس : وقتی جفت گیری اتفاق نمی افتد ، گربه ماده دوباره آرام می شود. این مرحله بلندترین مرحله چرخه فحلی است.

جفتگیری حیوانات

آیا چنین چرخه ای در گربه های نر نیز اتفاق می افتد؟

گربه های نر برخلاف گربه های ماده از چرخه فحلی پیروی نمی کنند ، بنابراین رفتار متفاوتی ندارند. گربه های نر می توانند در هر زمان از سال تا زمانی که به پایان بلوغ جنسی نرسیده اند جفت گیری و تولید مثل کنند.

همه چیز درباره گربه ها/دنیای گربه ها را بیشتر بشناسید!

نیاز به جفتگیری چگونه بر گربه های نر تأثیر می گذارد؟

گربه های نر این نیاز را احساس نمی کنند ، اما وقتی گربه ماده ای که در دوران جفتگیری است اطراف آنهاست رفتارشان تغییر می کند. گربه نر به بوی خاص و تماس های گربه ماده جذب می شود. گربه نر میتواند از چندین مایل دورتر بوی گربه ماده را که آماده جفتگیری است حس کند. وقتی گربه نر بویی را استشمام می کند، راه می افتد و دنبال گربه ماده می گردد. اگر یکدیگر را پیدا کنند، تمایل خواهند داشت در اسرع وقت با هم زوج شوند J

وقتی صاحبان گربه ها عمدا هم از گربه نر و هم از گربه ماده نگهداری می کنند، حیوانات خانگی خود را برای جفت گیری آماده می کنند. معمولاً گربه های ماده و نر که قصد تولید مثل دارند چندین روز در یک مکان نگهداری می شوند که توسط حصار یا تور از بقیه مکان های خانه جدا شده است. به این ترتیب آنها به یکدیگر عادت می کنند.

جفتگیری در گربه ها

گربه ها چگونه جفتگیری می کنند؟

در زمان جفت گیری ، گربه نر با توجه به وضعیت نشستن گربه ماده می فهمد که او مایل به جفتگیری است. طریقه نشستن گربه ماده به این شکل است : نشسته و پاهای جلویی و عقبی را جمع کرده و دمش را در کنار بدن خود نگه می دارد. برای جفت گیری ، گربه نر روی ماده قرار می گیرد و جفتگیری انجام می شود. وقتی گربه ماده غرغر می کند ، این به این معنی است که از گربه نر می خواهد عقب بکشد و او نیز همین کار را می کند.

توصیه

به خاطر داشته باشید که در مورد چرخه فحلیت گربه خود ، نحوه رفتار گربه ها یا عقیم کردن گربه خانگی یا زمان انجام این کار ، باید برای مشاوره دقیق تر به دامپزشک مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447300
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://animals.onehowto.com/article/how-do-cats-in-heat-behave-4841.html

ثبت نظر

-