فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این عملیات ها گفت: در پی دستبرد سارق یا سارقان به چند صرافی و زعفران فروشی در هسته مرکزی شهر که به دلیل بافت فرسوده آن، از شگرد سوراخ کردن دیوار و پشت بام استفاده شده بود، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس کلانتری شیرازی مشهد با فرماندهی سرهنگ برزنونی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: بررسی های میدانی بیانگر آن بود که سارق یا سارقان با دستبرد به دو صرافی و زعفران فروشی، مبالغ زیادی ارزهای خارجی دلار،  یورو و همچنین زیورآلات را به همراه مقادیری زعفران در حالی سرقت کرده اند که مالک یکی از صرافی ها کلید گاو صندوق را نیز در مغازه اش پنهان کرده بود اما سارق با یافتن کلید گاو صندوق همه سرمایه و اشیای با ارزش را به یغما برده بود.

به همین دلیل گروه ویژه تجسس پس از ردزنی های اطلاعاتی و کنکاش های پلیسی، موفق شدند با استفاده از آثار به جا مانده از سارق، مخفیگاه وی را در انتهای جاده سیمان و درون یک پاتوق آلونک گونه شناسایی کنند. مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری شیرازی مشهد با کسب مجوزهای قضایی و در یک عملیات سریع و هماهنگ، سارق 23 ساله را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

>>>بیشتر بخوانید:

فرار از زندان اسرائيل /کشف تونل در زندان رژیم صهیونیستی /فیلم

سرهنگ دهقان پور اضافه کرد: این سارق معتاد که سوابق کیفری نیز دارد در حالی به سرقت از صرافی ها و زعفران فروشی اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

وی گفت: سارق مذکور با استفاده از یک تیشه دیوار و پشت بام مغازه ها را سوراخ می کرد و به سرقت هایش ادامه می داد که در عملیات ماموران انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.