گونۀ جدید از ویروس کرونا/ویژگی‌های ویروس کرونای جدید C.1.2

  • کد خبر : 447065
  • 16 شهریور 1400 - 12:10
گونۀ جدید از ویروس کرونا/ویژگی‌های ویروس کرونای جدید C.1.2

نیوز: سویه C.1.2 اخیرا توجه دانشمندان را به خود جلب نموده، زیرا دارای جهش‌هایی در ژنوم خود، مشابه موارد مشاهده شده در انواع مورد توجه، مانند گونۀ دلتا است.طی روزهای اخیر گونۀ جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی در سراسر جهان خبرساز شده‌است.  موسسه ملی بیماری‌های واگیردار در آفریقای جنوبی با هشدار در مورد کرونای جدید C.1.2  اعلام نمود که این بیماری در همه استان‌های کشور، با نرخ نسبتاً پایینی شناسایی شده است .

دانشمندان آفریقای جنوبی این گونۀ جدید از ویروس کرونا را با جهش‌های متعدد تشخیص داده‌اند و همچنان در پی این موضوع هستند که آیا این ویروس واگیردارتر از گونه‌های پیشین است یا می‌تواند بر میزان ایمنی و آنتی بادی‌های ارائه شده توسط واکسن‌ها یا ابتلاهای پیشین غلبه نماید.

بر اساس پژوهشی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است ، گونۀ کرونای جدید C.1.2 ، برای نخستین بار در ماه اردیبهشت و خرداد شناسایی شد و اکنون در اغلب استان‌های آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در آفریقا ، اروپا ، آسیا و اقیانوسیه گسترش یافته است. اما در این مقاله به بررسی ( گونه‌ “مو”  (C.1.2) ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ ) خواهیم پرداخت .

>>>بیشتر بخوانید:

علائم کرونا دلتا چیست؟/آیا واکسیناسیون تاثیری بر آن دارد؟

این گونه شامل جهش‌های بسیاری است که در انواع دیگر واریاسیون‌ها با افزایش قابلیت انتقال و کاهش حساسیت به خنثی سازی آنتی بادی‌ها مرتبط است ، اما در ترکیب متفاوتی رخ می‌دهند و پژوهشگران همچنان در چگونگی تاثیر آن بر رفتار ویروس ابهام دارند . پژوهش‌های آزمایشگاهی برای تعیین میزان خنثی‌سازی این گونه توسط آنتی بادی‌ها در حال انجام است.

محققان خاطرنشان کردند که گونۀ جدید از ویروس اصلی ووهان با 44 تا 59 جهش فاصله دارد و سرعت تجمع این تغییرات معادل 41.8 تعویض در سال (substitutions per year) بود که تقریباً دو برابر تخمین میزان تکامل ویروسی اولیه یعنی 24 تعویض در سال بود.

ویژگی‌های ویروس کرونای جدید C.1.2

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447065

ثبت نظر

-