«انس حقانی» در گفت و گویی با رادیو بین المللی چین که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین گفت که طالبان نمی خواهد فرودگاه کابل تخریب شود، زیرا نماد حاکمیت ملی است و هواپیماها نیز اموال ملی هستند.

او گفت: طالبان بیکار نمی نشیند و تلاش خواهد کرد تا فرودگاه کابل کار خود را از سر بگیرد و در خدمت منافع ملی باشد.این رهبر ارشد طالبان با اشاره به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان افغانستان بر اثر حملات هوایی ارتش آمریکا قبل از خروج از این کشور اظهار کرد که ظرف بیست سال گذشته، ارتش آمریکا پیوسته ادعا کرد که طالبان غیرنظامیان افغان را می کشتند و عمدا تبلیغات منفی علیه طالبان انجام می دادند اما در واقع این ارتش آمریکا بود که عملیات خرابکاری را در افغانستان انجام می داد.

>>>بیشتر بخوانید:

حمله طالبان به «پنجشیر» همزمان با خروج آمریکا از افغانستان

رادیو بین المللی چین در ادامه گزارش کرد: نظامیان آمریکایی پس از انفجارهای فرودگاه کابل به افراد غیرنظامی حاضر در آنجا تیراندازی کرده اند و این اقدام قربانیان زیادی بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

گزارش می افزاید: حمله هوایی آمریکا به منطقه مسکونی کابل که به گفته آمریکا برای انهدام اعضای گروهک تروریستی داعش انجام شد نیز جان چندین غیرنظامی را گرفت. این سلسله حوادث نشان می دهد گرچه آمریکا به دنبال خروج از افغانستان است اما نگرش آن به غیرنظامیان افغانستان و بی اهمیتی جان آنها برای آمریکا تغییری نکرده است.