تشخیص قارچ سالم/چگونه بفهمیم قارچ هنوز برای خوردن مناسب است یا خیر؟!

  • کد خبر : 446160
  • 16 شهریور 1400 - 9:20
تشخیص قارچ سالم/چگونه بفهمیم قارچ هنوز برای خوردن مناسب است یا خیر؟!

نیوز: قارچ برای خوردن در کنار بسیاری از غذاها خوب است.با این حال ، اگر قارچ های خود را به صورت تازه از بازار یا فروشگاه خریداری کنید ، ممکن است چند روز پس از خرید خراب شوند و قابل استفاده نباشد. خوردن قارچ هایی که خراب شده اند می تواند باعث ایجاد درد در دستگاه گوارش و در موارد شدیدتر حتی دلیل مسمومیت غذایی شود. یادگیری نحوه تشخیص اینکه آیا قارچ هنوز برای خوردن خوب است یا خیر ضروری است.در این پست تعدادی ترفند را به شما ارائه می دهیم برای تشخیص قارچ سالم،تا بتوانید بفهمید قارچ هنوز برای خوردن خوب است یا خیر.

تشخیص قارچ سالم/چگونه تشخیص دهیم که قارچ هنوز برای خوردن خوب است یا خیر

اگر می خواهید بدانید چگونه تشخیص دهید قارچ هنوز برای خوردن خوب است یا خیر ، اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید قارچ ها لکه دارند یا خیر. اگر می بینید قارچ دارای نواحی تیره تر زیادی است ، به این معنی است که قارچ ها شروع به خراب شدن کرده اند. این لکه ها بدتر و بدتر می شوند زیرا قارچ بیشتر و بیشتر خراب می شود. همچنین نباید آن قسمت ها را برش داده و از بقیه قسمت های قارچ استفاده کنید چون به احتمال زیاد بقیه قسمت ها نیز فاسد شده است.

یکی دیگر از راه های تشخیص بوییدن ان است. اگر متوجه شدید که بوی ترش شبیه بوی آمونیاک دارد ، این بدان معناست که قارچ ها پوسیده هستند و برای خوردن نامناسب خواهند بود نه تنها به این دلیل که طعم خوبی ندارند. قارچ ها باید بوی خاکی ، طبیعی و تازه ای بدهند. بو نباید از فاصله دور حس شود. اگر همین که در یخچال را باز کردید بوی قارچ ها را حس می کنید ، از خوردن آن ها خودداری کنید زیرا قطعاً خراب شده اند.

تشخیص قارچ سالم

دقت به پوست قارچ

راه دیگر تشخیص قارچ سالم این است که به پوست قارچ ها دقت کنید. اگر چین و چروک وجود داشته باشد به این معنی است که قارچ ها دیگر برای خوردن مناسب نیستند. اگر فر می کنید چین و چروک بیشتر باعث می شود آن ها را به عنوان قارچ خشک استفاده کنید کاملا در اشتباهید. شما می توانید قارچ خشک شده بخرید ، اما اینها روند متفاوتی را طی کرده اند و طول عمر آنها بیشتر تضمین می شود.

همچنین می توانید با نگاه کردن به انتهای تیغه ی قارچ ها متوجه شوید که قارچ ها فاسد شده اند یا قابل خوردن اند. اگر می بینید که این منطقه تیره تر شده است ، به این معنی است که روند پوسیدگی آغاز شده است. مثل همیشه ، شما نباید هیچ گونه ریسکی کنید و آنها را بلافاصله دور بیندازید. علامت دیگری که به شما نشان می دهد قارچ هنوز هم برای خوردن مفید است این است که به قسمت بالای قارچ نگاه کنید.

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

این بخش به عنوان کلاه شناخته می شود و صاف و گرد است. اگر این لایه را لمس کردید و دیدید که بافت نرم و چسبناکی ایجاد کرده است ، باید آن ها را بیرون بیندازید. این به این دلیل است که کپک و باکتری ها قبلاً شروع به خوردن قارچ ها کرده و باعث پوسیدگی آنها شده اند. وقتی قارچ ها می پوسند ، قسمت بالایی آن با لایه ای چسبناک پوشانده می شود. یک علامت واضح فاسد شدن قارچ!

تشخیص قارچ سالم

زمان نگهداری

یکی دیگر از نشانه هایی ثابت می کند قارچ خراب شده است این است که 10 روز پس از خرید هنوز باقی مانده باشند. اگرچه هدر دادن غذا خوب نیست ، اما پس از این مدت توصیه می شود قارچ ها را دور بیندازید. اگر قارچ ها را به صورت بسته و خرد شده خریداری کرده اید، این زمان نگهداری حتی کمتر است.

قرار گرفتن بیشتر آن ها در هوا فرصت بیشتری را برای تجزیه باکتری ها فراهم می کند. لایه بیرونی قارچ برای محافظت اختصاص داده شده است ، بنابراین اگر آن ها را خرد و تکه تکه کرده اید باید در حدود 7 روز آینده آن ها را مصرف نید زیرا پس از ان نباید خورده شوند. همیشه تاریخ مصرف تمام محصولات تازه را بررسی کنید.

نحوه نگهداری قارچ ها

همانطور که دانستن زمان مناسب خوردن قارچ مهم است ، یادگیری نحوه نگهداری قارچ ها نیز ضروری است. در اینجا ما یک راهنمای جامع برای نحوه تازه نگه داشتن قارچ داریم ، یک طرح کلی وجود دارد:

  • قارچ ها را تا آنجا که می توانید خشک و دور از رطوبت نگه دارید.
  • می توانید قارچ ها را در یک کیسه پلاستیکی نگه دارید تا قرارگیری در معرض هوا (و در نتیجه باکتری ها و خرابی ها) کاهش یابد.
  • در کیسه یا جعبه پلاستیکی ، مقداری کاغذ قرار دهید. کاغذ رطوبت قارچ ها را جذب می کند و باعث می شود مدت بیشتری قابل خوردن باشند.
  • قارچ های خود را می توانید برای ماندگاری بیشتر در کیسه های زیپ دار بسته بندی و در فریزر نگهداری کنید. این امر به شما اجازه می دهد قارچ ها ما ها تازه بمانند.

فریز کردن قارچ

آیا می توانید قارچ را فریز کنید؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بله می توانید قارچ را فریز کنید. این کمک می کند تا قارچ ها تازه بمانند و از خراب شدن جلوگیری می شود. در حقیقت ، اکثر قارچ ها وقتی به درستی در فریزر نگهداری شوند تا 12 ماه ماندگاری و تازگی خواهند داشت.

ماندگاری قارچ

در نهایت ، برای اینکه بتوانید تصور بهتری در مورد زمان خراب شدن قارچ ها داشته باشید ، در اینجا عمر مفید قارچ ها را برایتان اورده ایم:

  • اگر قارچ کاملا تازه در یخچال نگهداری شود: حداکثر 10 روز.
  • اگر قارچ های تازه خرد شده در یخچال نگهداری شوند: حداکثر 7 روز
  • اگر قارچ پخته شده در یخچال نگهداری شود: بین 7-10 روز
  • قارچ های بسته بندی شده در فریزر: بین 9 تا 12 ماه

 

در این پست ما آخرین توصیه را هم به شما می کنیم تا بدانید چگونه قارچ ها را تازه نگه دارید: هرگز آنها را در کشوی سبزیجات یخچال نگهداری نکنید. چرا؟ زیرا این کشوها برای حفظ رطوبت سبزیجات طراحی شده اند ، چیزی که برای قارچ خوب نیست و باعث خرابی ان می شود.

امیدوارم این پست برایتان مفید بوده باشد….

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=446160
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://food.onehowto.com/article/how-to-tell-if-mushrooms-are-still-good-to-eat-1580.html

ثبت نظر

-