جنبش طالبان امروز، یکشنبه پخش موسیقی و حضور زنان مجری در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ولایت قندهار در جنوب افغانستان را ممنوع کرد.به گزارش خبرگزاری پژواگ افغانستان، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی محلی در ولایت قندهار این خبر را اعلام کرد.

نهاد وابسته به وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ در قندهار با صدور دستورالعملی جدید خطاب به رادیوها و تلویزیون‌های محلی، پخش موسیقی و برنامه‌هایی  که در آنها صدای زنان شنیده می‌شود، ممنوع کرده است.

این وزارتخانه برنامه‌هایی را که زنان به نوعی در آن حضور دارند را ممنوع کرده است.چند روز پیش طالبان گفته بودند، ممنوعیت پخش موسیقی در اماکن عمومی را اعمال خواهند کرد.

صفیه فیروزی،دومین خلبان زن افغانستان سنگسار شد!

چند روز پس از تسلط طالبان بر کابل در تاریخ ۱۵ اوت، شبکه طلوع نیوز گزارش داده بود، مجریان زن شبکه مذکور به کار خود ادامه می‌دهند.پیشتر طالبان به صراحت گفته بودند، کارمندان زن می‌توانند در آینده به محل کار خود طبق ضوابط مربوطه بازگردند.

طالبان روز جمعه زنان کارمند در بخش بهداشت را به بازگشت به محل کارشان فراخواندند.آنها تاکید کردند، هیچ مانعی برای انجام وظیفه زنان در مشاغل‌شان وجود ندارد.

اما با این وجود زنان معلم و دیگر کارمندان زن در برخی ولایت‌های افغان به رغم تعهد گروه طالبان به سیاستگذاری‌هایی برای حفظ امنیت زنان در معرض سخت‌گیری‌های جنگجویان این گروه قرار گرفته‌اند.

تصمیم برای ممنوعیت پخش موسیقی و فعالیت زنان همزمان با ورود هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان به شهر قندهار از خارج این کشور گرفته شده است. او نشست‌هایی با رهبران سیاسی طالبان در چارچوب رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید برگزار کرده است.

طالبان: زن‌ها نباید جذاب و خوش‌بو از خانه بیرون بروند:

یکی از اعضای گروه طالبان در گفت‌وگویی با تلویزیون طلوع در مورد شرایط طالبان برای پوشش زن‌ها گفت که کفش پاشنه بلند را خارجی‌ها برای تحریک جوانان ساخته‌اند و صدای آن توجه جوانان را جلب می‌کند.او گفت رنگ لباس زن‌ها نباید جذاب باشد و خوش‌بو از خانه بیرون نروند.

پزشک زن افغان

پزشک زن افغان برنده جایزه پناهندگی نانسن شد

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که یک پزشک 29 ساله مهاجر افغان، برنده جایزه منطقه‌ای پناهندگان نانسن امسال در منطقه آسیا شده است.