مرغ مجلسی خوشمزه و فوت و فن آن

  • کد خبر : 445609
  • 06 شهریور 1400 - 11:30
مرغ مجلسی خوشمزه و فوت و فن آن

نیوز: برخی از ماها وقتی که اسم مهمانی های بزرگ یا دورهمی های خانوادگی می آید و می‌خواهیم مجلسی آبرومند برگزار کنیم دست و پای خود را گم میکنیم.وقتی کمی فکر می کنیم اولین غذایی که به ذهن ما خطور می کند زرشک‌پلو ‌با پلو مرغ مجلسی بسیار خوشمزه و لذیذ است گرچه ساده است اما هواداران زیادی دارد و کمتر کسی است که این غذا را دوست نداشته باشد. تقریبا اولین گزینه ای است که برای انتخاب یک غذای مجلسی پیشنهاد می شود گرچه پلومرغ جزو غذاهایی است که روش پخت آن ساده است ک بدون شک دارای فوت و فن هایی است که دانستن آن فوت و فن باعث می‌شود که ما پلو مرغی جا افتاده و عالی با عطری بی نظیر جلوی مهمان ها بگذاریم. ما در این دستورالعمل که برای شما آماده کرده ایم طرز تهیه مرغ مجلسی مجلسی را با همه فوت و فن اش آموزش می دهیم.برای پخت بهترین غذای مجلسی تا پایان این محتوا با نیوز همراه باشید.

آنچه شما برای پخت یک پلو مرغ مجلسی نیاز دارید

این غذا برای چهار نفر کافیست:

۱- ران و سینه مرغ (۴ تیکه ) اندازه تیکه ها بستگی به نیازتون

۲- سه یا چهار عدد هویج متوسط

۳- چهار قاشق غذا خوری فلفل دلمه رنگی نگینی(اگر از همه رنگ ها باشد جالب تر) است.

۳- یک عدد پیاز متوسط

۴- یک عدد پیاز کوچک

۵- ادویه ها: نمک، فلفل سیاه، زردچوبه پودرسیر، دارچین

۶- دو قاشق غذاخوری زعفران دم شده

طرز تهیه مرغ مجلس

۷- یک قاشق مربا خوری آبلیمو

۸- دو یا چهار قاشق رب گوجه بستگی به غلظت ربتون داره من ۲ قاشق ریختم

۹- آب مرغ به مقدار لازم

۱۰- روغن به مقدار لازم

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شنیسل مرغ؛ یک غذای فوق العاده خوشمزه


طرز تهیه مرغ مجلسی

مرحله اول:

قبل هر کاری تیکه های مرغ رو به همراه مقداری آب ۱ عدد پیاز کوچک کمی نمک و زردچوبه و کمی فلفل سیاه و کمی پودر سیر به مدت نیم ساعت میگذاریم بپزد.
در صورتی که آب مرغ بیشتر بخوایم آب رو بیشتری می ریزیم و نیم ساعت که گذشت مرغ ها رو جدا کرده و آب مرغ رو هم از صافی رد کرده و کنار می گذاریم.


مرحله دوم:

۱ پیاز متوسط رو ریز کرده داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز رو به همراه کمی زردچوبه تفت میدیم تا طلایی بشه. وقتی پیازداغ آماده شد پیازها رو برمی داریم و تو همون روغن تکه های مرغ رو که از قبل نیم ساعت پخته شده رو اضافه کرده و کمی نمک و زردچوبه اضافه کرده و سرخ می کنیم.


مرحله سوم:

بعد از این که تو همون روغن که پیاز داغ کرده بودیم تکه های مرغ رو سرخ کرده رو بهش فلفل دلمه های رنگی رو هم اضافه می کنیم یه هم کوچیک می زنیم و هویج ها رو هم اضافه می کنیم (با سلیقه خودمون هویج ها رو خرد می کنیم بیضی جالب تره) بعد پیازی داغی که از قبل آماده کرده بودیم و کنار گذاشته بودیم رو هم اضافه می کنیم.

طرز تهیه مرغ مجلس


مرحله چهارم:

بعد ۲ قاشق سر پر رب رو هم اضافه می کنیم یه هم میزنیم و بعد از ادویه به مقدار کم تقریبا نصف چایخوری پودر سیر و کمی فلفل سیاه و خیلی کم دارچین می پاشیم و روش خیلی کم باشه. عصاره ی مرغ اگر داشته باشید که چه بهتر اضافه میکنیم ولی اگه نبود ایرادی نداره با همین مقدار ادویه ها هم عالی میشه بعد خوب در حد ۵ تا ۷ دقیقه با شعله ی کم تمام مواد رو با هم تفت میدیم به گونه ای که رب تفت بخوره و ادویه ها به خورد باقی مواد بره وقتی به این روش مرغمون رو آماده میکنیم طعم هویجمون هم تو مرغ عالی میشه


مرحله پنجم:

بعد از اضافه کردن دارچین و اضاف کرن عصاره ی مرغ که البته اگه نبود اصل اشکالی نداره و بازم طعمش عالی میشه. مهم رعایت نکات و باقی مواد هست.


مرحله ششم:

در این مرحله بعد از ۵ تا ۷ دقیقه که تمام مواد تفت خورد زعفران دم شده رو اضافه میکنیم وبه همراه تقریبا ۱ قاشق مرباخوری آبلیمو که من بعد از اضافه کردن زعفران یادم رفت آبلیمو رو می ریزیم و یکم آب مرغ رو ریختم یادم افتاد آبلیمو رو اضافه کردم که اگه رنگ شم ببینیم عالی شده.


مرحله هفتم:

بعد از آن که آبلیمو رو اضاف کردیم به اندازه نیازمون از آب مرغی که داشتیم بهش اضافه می کنیم و طبیعی اینه که زیاد آب مرغ نداشته باشه تا تیکه های مرغ دیده شه. می چشیم و اگه کم نمک بود کمی هم نمک اضافه می کنیم ولی حواسمون باشه اگه عصاره ی مرغ ریخته باشید تو ریختن نمک دقت بیشتری کنیم بعدش شعله رو زیاد می کنیم به قول که افتاد شعله رو کم می کنیم. بیشتر دربش رو هم کمی نیم باز میزاریم و زمان بهش میدیم یه چیزی حدود ۴۰ دقیقه تا خوب جا بیفته.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445609
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-