10 راه برای افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری بیشتر!

  • کد خبر : 445433
  • 07 شهریور 1400 - 12:00
10 راه برای افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری بیشتر!

نیوز: آیا می توان سوخت و ساز بدن را بهبود بخشید؟افزایش سوخت و ساز بدن هدف افرادی است که دغدغه شان خوش اندامیست، اما اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری می سوزاند به چند چیز بستگی دارد. برخی افراد سوخت و ساز سریع را به ارث می برند. مردان در جمع کالری بیشتری نسبت به زنان می سوزانند ، حتی در زمان استراحت. و برای اکثر افراد ، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) بعد از 40 سالگی به طور مداوم کندتر می شود. اگرچه نمی توانید سن ، جنسیت یا ژنتیک خود را تغییر دهید، اما راه های دیگری نیز برای بهبود و افزایش متابولیسم وجود دارد. در اینجا 10 مورد از این راه حل ها آورده شده است.

عضله بسازید

سوزاندن کالری، بدن شما به طور مداوم کالری می سوزاند ، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید. این میزان متابولیسم در حالت استراحت در افرادی که عضلات بیشتری دارند بسیار بیشتر است. هر پوند ماهیچه حدود 6 کالری در روز فقط برای حفظ خود می سوزاند، در حالی که هر پوند چربی روزانه تنها 2 کالری می سوزاند. این تفاوت کوچک می تواند به مرور زمان بیشتر شود. پس از یک جلسه تمرین ورزشی ، ماهیچه ها در سراسر بدن شما فعال می شوند و متوسط میزان متابولیسم روزانه را افزایش می یابد.

عضله سازی/سوزاندن کالری

فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

ورزش ایروبیک ممکن است ماهیچه های بزرگی ایجاد نکند ، اما می تواند متابولیسم بدنتان را در ساعات بعد از تمرین تقویت کند. نکته اصلی این است که باید به خودتان فشار بیاورید. ورزش با سختی بالا نسبت به تمریناتی با سختی و فشار کم یا متوسط ، میزان متابولیسم در حالت استراحت را افزایش و طولانی تر می کند. برای به دست آوردن مزایای بیشتر ، یک فعالیت سخت تر را در باشگاه بدنسازی امتحان کنید یا در طول پیاده روی معمولی خود ، دویدن های کوتاه را نیز به کار گیرید.

زیاد آب بنوشید

بدن برای سوخت و ساز به آب نیاز دارد. اگر بدن شما حتی کمی آب از دست بدهد، متابولیسم ممکن است کندتر شود. در یک مطالعه ، بزرگسالانی که روزانه هشت لیوان یا بیشتر آب می نوشیدند نسبت به افرادی که چهار لیوان آب می نوشیدند کالری بیشتری سوزاندند. برای هیدراته ماندن ، قبل از هر وعده غذایی و میان وعده یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی های غیر شکری بنوشید. همچنین ، میوه ها و سبزیجات تازه را که به طور طبیعی حاوی آب هستند مصرف کنید ، نه چوب شور یا چیپس.

نوشیدنی های انرژی زا چطور؟

برخی از مواد موجود در نوشیدنی های انرژی زا می توانند متابولیسم و سوزاندن کالری شما را تقویت کنند. آنها سرشار از کافئین هستند که میزان انرژی مورد استفاده بدن را افزایش می دهد. برخی از آنها یک اسید آمینه به نام تائورین دارند. تائورین می تواند متابولیسم بدن را تسریع کرده و به سوزاندن چربی کمک کند. اما استفاده از این نوشیدنی ها می تواند مشکلاتی مانند فشار خون بالا ، اضطراب و مشکلات خواب را برای برخی افراد ایجاد کند. آکادمی اطفال آمریکا آنها را برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی کند.

نوشیدنی انرژی زا

میان وعده هوشمند

غذا خوردن کم ولی در دفعات بیشتر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. وقتی وعده های غذایی زیاد و با فاصله ساعات زیاد می خورید ، متابولیسم بین وعده های غذایی کند می شود. خوردن یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده هر 3 تا 4 ساعت یکبار متابولیسم بدن را بالا نگه می دارد ، بنابراین در طول یک روز کالری بیشتری می سوزانید. چندین مطالعه همچنین نشان داده است افرادی که به طور مرتب میان وعده می خورند در وعدع های غذایی غذای کمتری می خورند.

از غذاهای تند بیشتر استفاده کنید

غذاهای تند دارای مواد شیمیایی طبیعی هستند که می تواند متابولیسم بدن را به سرعت بالا ببرد. افزودن یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز یا سبز خرد شده به غذا در هنگام پخت و پز می تواند سطح متابولیسم را بالا ببرد. این اثر احتمالاً موقتی است ، اما اگر اغلب غذاهای تند بخورید ، ممکن است مزایای آن بیشتر شود. برای نتیجه بهتر، مکارونی و انوع خورشت ها را با فلفل قرمز ادویه دار کنید.

غذای تند/سوزاندن کالری

پروتئین بیشتری مصرف کنید

بدن شما نسبت به هضم چربی یا کربوهیدرات ، کالری بیشتری برای هضم پروتئین می سوزاند. به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل ، جایگزینی برخی کربوهیدرات ها با غذاهای پروتئین دار می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی ، بوقلمون ، ماهی ، گوشت سفید ، آجیل ، لوبیا ، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب است.

>>>بیشتر بخوانید:

چند روش سریع و فوق العاده برای چربی سوزی

کمی قهوه سیاه میل کنید

اگر اهل قهوه هستید ، احتمالاً از مزایای انرژی و افزایش تمرکز آن لذت می برید. در صورت رعایت اعتدال ، یکی از فواید قهوه ممکن است افزایش کوتاه مدت میزان متابولیسم باشد. کافئین می تواند به شما کمک کند کمتر احساس خستگی کنید و حتی استقامت خود را هنگام ورزش افزایش دهید.

قهوه

چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز یا چای اولانگ مزایای ترکیبی کافئین و کاتچین را فراهم می کند، موادی که ثابت شد متابولیسم و سوزاندن کالری را برای چند ساعت افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن 2 تا 4 فنجان هر یک از چای های ذکر شده می تواند بدن را وادار به سوزاندن 17 درصد کالری بیشتر در حین تمرینات بدنی سخت و نسبتاً کوتاه مدت کند.

از رژیم های مختلف خودداری کنید

رژیم های شانسی و مختلف – رژیم هایی که شامل خوردن کمتر از 1200 (برای زنان) یا 1800 (برای مردان) کالری در روز – برای هر کسی که امیدوار است سوخت و ساز بدن خود را تسریع کند مضر است. اگرچه این رژیم ها ممکن است به کاهش وزن شما کمک کنند ، اما مزایای آن ماندگار نیست. بعلاوه ، نتیجه معکوس دارد ، زیرا ممکن است ماهیچه های خود را از دست بدهید ، که به نوبه خود متابولیسم شما را کند می کند. نتیجه نهایی این است که بدن شما کالری کمتری می سوزاند و سریعتر از قبل به اضافه وزنی دچار می شوید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445433
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-boost-your-metabolism

ثبت نظر

-