کیک بوکسینگ چه نوع ورزشی است؟/این نکات را قبل از رفتن به کلاس یاد بگیرید!

  • کد خبر : 445229
  • 07 شهریور 1400 - 10:15
کیک بوکسینگ چه نوع ورزشی است؟/این نکات را قبل از رفتن به کلاس یاد بگیرید!

نیوز: این که آیا به دنبال افزایش قدرت ، اعتماد به نفس و هماهنگی هستید یا به دنبال نوعی تمرین هستید ، کیک بوکسینگ باعث می شود تا باز هم به این سو برگردید. انعطاف پذیری این اصطلاح به محبوبیت فوق العاده این ورزش کمک کرده است. اگر در کلاس های کیک بوکسینگ شرکت کنید خواهید دید که بر همه چیز تمرکز می کند ، از تمرینات کاردیو و عناصر رقص گرفته تا دفاع شخصی ، هنرهای رزمی و مسابقات فردی. اما تصمیم گیری در مورد اینکه در کدام کلاس شرکت کنید ، اولین قدم در آماده سازی و تقویت مشت ها برای اولین بار است.

کیک بوکسینگ برای مبتدیان

“کیک بوکسینگ” یک اصطلاح کلی است. تنها در جنوب شرقی آسیا ، این کلمه می تواند به پِرادال سِرِی در کامبوج، لسوی در کشور برمه، یاو یان در فیلیپین اشاره داشته باشد.

همه این سبک های کیک بوکسینگ امکان استفاده از آرنج و زانو را در هنگام مبارزه فراهم می کند. با این حال ، در آمریکا کیک بوکسینگ بیشتر ترکیبی از بوکس و کاراته است. این به کارگیری هر چیزی غیر از دست و پا را به شدت ممنوع می کند. حمله به کشاله ران ، پاها یا کمر حریف نیز ممنوع است.

کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ فقط راه خوبی برای سوزاندن کالری و عضله سازی نیست. همچنین تعادل ، هماهنگی و انعطاف پذیری را در فرد بهبود می بخشد. و تحقیقات نشان می دهد که ورزش کیک بوکسینگ ممکن است به تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. برای به چالش کشیدن خود اماده هستید؟ با این نکات میتوانید کار را شروع کنید:

هدف شخصیتان را تعیین کنید

تعیین اهداف ، توانایی ها و استعدادهای شخصی اولین قدم مهم قبل از هر گونه اقدامی است. این امر به ویژه قبل از شروع برنامه ورزشی جدید اهمیت دارد. آیا می خواهید فقط سلامت قلب و عروق یا حالت کلی بدن خود  را بهبود بخشید؟

آیا می خواهید رزم واقعی را یاد بگیرید ، وارد مسابقات شوید یا فقط به کلاس های غیر رزمی علاقه بیشتری دارید؟ “برخی از سالن های ورزشی دارای حرکات رقص پا هستند ، اما اکثر آن ها کلاس های مبارزه را برگزار می کنند ، جایی که افراد ضربه می بینند که برخی از افراد این موضوع را دوست ندارند.

درباره سبک های مختلف تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که دنبال کدام هستید. اگر علاقه خاصی به آماده شدن برای مبارزه دارید ، ایده خوبی است که یک جلسه شخصی با یک مربی را که می تواند در تکنیک ها به شما کمک کند ، برنامه ریزی کنید.

کلاس مناسب را پیدا کنید

هنگامی که می دانید چه نوع کلاسی را می خواهید ، با چند معلم مختلف صحبت کنید. قبل از ثبت نام حتما کلاس را مشاهده کنید. تماشای کلاس ساده ترین راه برای این است که دریابید دروس شامل چه مواردی است. اگر سن و مدرک معلم برایتان مهم است این موضوع اهمیت بیشتری دارد. در حالت ایده آل ، معلم یک مبارز حرفه ای است یا دارای مجوز از سازمانی های نامدار مانند انجمن ایروبیک و تناسب اندام ، فدراسیون بین المللی کیک بوکسینگ یا انجمن بین المللی کاراته ورزشی است.

کیک بوکسینگ

در مورد محدودیت های خود واقع گرا باشید

اگر نگران سطح آمادگی جسمانی خود هستید ، قبل از شروع یک ورزش جدید با پزشک خود مشورت کنید ، به ویژه اگر شما دارای بیماری مزمن مانند آسم ، دیابت یا چاقی هستید. کیک بوکسینگ می تواند بسیار سخت تر از یک برنامه ورزشی معمولی باشد. کلاس ها ممکن است بدن شما را به گونه ای به چالش بکشد که هنوز به آن عادت نکرده اید. اورتیز می گوید: “از همه به بهترین شکل استقبال می شود، اما افراد باید در مورد نگرانی ها و محدودیت های خود با مربی صادقانه صحبت کنند.”

حرکت کنید

هنگام انتخاب سالن بدنسازی ، همچنین بدانید که آیا نیاز به خرید وسایل کیک بوکسینگ دارید یا خیر. اگرچه بعید است ، برخی از کلاس ها ممکن است از دانش آموزان خود بخواهند تا دستکش بوکس یا کلاه مخصوص تمرین بوکس را تهیه کنند.

اگر قصد دارید درگیر نبرد واقعی شوید ، محافظت از سر و صورت بسیار مهم است. آسیب به دندان ها ، فک ، لب ها و گونه ها در ورزش های تماسی مانند کیک بوکسینگ شایع است. لباس نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد. اینگونه لباس ها را در خانه بگذارید و لباس هایی بپوشید که با آن ها حس فعالیت دست بدهد و دست و پایتان را نگیرد. فقط کافی است پیراهن های گشاد را در خانه بگذارید. یک بطری آب و حوله نیز به دردتان خواهد خورد.

>>>بیشتر بخوانید:

ورزش کبدی چیست؟ همه چیز در مورد این ورزش

Kickboxing

تغذیه کافی و مقوی داشته باشید

خوب غذا خوردن همیشه ایده خوبی است ، صرف نظر از ورزش مورد علاقه شما. اما یک مطالعه روی کیک بوکسورها و دوندگان نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای که برای میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و ماهی است – ممکن است عملکرد تمرینی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند سریع تر به تناسب اندام برسید، البته اگر هدفتان این است.

اورتیز مصرف مقدار زیادی کربوهیدرات را 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از تمرین توصیه می کند. غذاهایی را انتخاب کنید که به آرامی هضم می شوند ، مانند لوبیا ، برنج قهوه ای یا سیب زمینی شیرین و مقدار کمی کربوهیدرات جذب سریع مانند میوه یا آب میوه. کربوهیدرات ها منبع عالی انرژی هستند.

تغذیه قبل از تمرین با خوردن 6 تا 10 گرم کربوهیدرات ، سطح قند خون شما را حفظ کرده و ذخیره انرژی ماهیچه ها را حفظ می کند. البته نوشیدن کامل آب قبل از هرگونه تمرین سخت نیز بسیار مهم است. کم آبی بدن می تواند عملکرد ذهنی و جسمی شما را کاهش دهد. قبل ، حین و بعد از تمرین آب بنوشید – حدود 1 فنجان در هر 15 دقیقه.

با مدیتیشن پیش بروید

دلیلی وجود دارد که هنرمندان رزمی کلیشه ای به نظر می رسند که وقت زیادی را در صومعه ها می گذرانند. فقط چند دقیقه مدیتیشن می تواند به بهبود توجه و تمرکز شما کمک کند. ذهن آگاهی و هنرهای رزمی مکمل یکدیگر هستند. راهبان شائولین چین ، که کونگ فو تمرین می کنند ، ممکن است بهترین نمونه شناخته شده باشد. اما راهبان بودایی در سرتاسر تایلند هستند که کیک بوکسینگ را جزء لاینفک تسلط بر تمرکز و حضور ذهن خود می دانند. حتی اگر فقط 5 دقیقه باشد ، قبل از رسیدن به باشگاه بدنسازی مدیتیشن را امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445229
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://greatist.com/fitness/know-before-you-go-kickboxing#be-mindful

ثبت نظر

-