شیوع بیماری قارچ سیاه در تهران/قارچ سیاه چیست؟

  • کد خبر : 445060
  • 02 شهریور 1400 - 8:20
شیوع بیماری قارچ سیاه در تهران/قارچ سیاه چیست؟

نیوز: بیماری قارچ سیاه که یک عفونت قارچی است و به دنبال مصرف کورتون یا دگزامتازون به وجود می‌آید که این روز‌ها این دو دارو به عنوان درمان انتخابی ضدالتهابی برای بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان استفاده می‌شود.

صالحی، متخصص بیماران عفونیِ بیمارستان امام‌‎خمینی گفت: «بیش از ۱۰ بیمارِ کرونایی با عفونت «قارچ سیاه» در بیمارستان بستری هستند.

داروی درمان این عفونت «آمفوتریسین بی» است که در آسیا کمیاب شده. امیدواریم مسئولان کمک کنند که شرمنده بیماران نشویم.»او افزود: “الان به دلیل نبود دارو بیماران مبتلا به این عفونت یا فوت می‎کنند یا بینایی خود را از دست می‎دهند. در موج جدید کرونا با افزایش شیوع قارچ سیاه مواجهیم. ”

علائم بیماری قارچ سیاه

علائم «موکورمیستس» به قسمتی از بدن که قارچ در آن رشد می‌کند، بستگی دارد. از جمله علائم این عفونت قارچی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تب
سرفه
سینه درد
تنگی نفس
تورم در یک سمت صورت
سردرد
گرفتگی سینوس
ضایعات سیاه رنگ روی پل بینی یا درون دهان
شکم درد
حالت تهوع و استفراغ
خونریزی گوارشی
خون در مدفوع
اسهال
>>>بیشتر بخوانید:

رتبه اول ایران در آمارهای روزانه ابتلا / کرونا ، قاتل ۶۵۵ ایرانی در یک روز

این بیماری چقدر خطرناک است؟

از آنجا که این عفونت از نوع تهاجمی می‌باشد، باید هرچه سریع‌تر از بین برود و بافت‌های مرده نیز برداشته شود. به همین دلیل گاه جراحان مجبور می‌شوند بینی، چشم یا حتی فک بیماران را بردارند تا جلوی رسیدن عفونت به مغز را بگیرند.
بنا بر یافته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نرخ متوسط مرگ و میر توسط این عفونت ۵۴ درصد است. به همین دلیل افرادی که آلوده می‌شوند ممکن است ظرف چند روز جان خود را از دست بدهند. با این وجود این بیماری مسری نیست و هند نیز بطور معمول سالانه با ده‌ها مورد از این بیماری روبروست.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445060

ثبت نظر

-