خصوصیات افراد باهوش/اگر این 9 نشانه را دارید، شما باهوش هستید!

  • کد خبر : 444379
  • 01 شهریور 1400 - 9:31
خصوصیات افراد باهوش/اگر این 9 نشانه را دارید، شما باهوش هستید!

نیوز:خصوصیات افراد باهوش/بسیاری از باورهای رایج در مورد افراد باهوش وجود دارد: آنها تن به تنبلی نمی دهند ، حافظه قوی دارند و اهل فحاشی نیستند و غیره. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که ضریب هوشی بالا اغلب با عادت ها و ویژگی های کاملاً غیر منتظره همراه است. در این پست 9 نشانه را برای شما بازگو می کنیم که نشان می دهد شما بسیار باهوش تر از چیزی هستید که فکر می کنید.

خصوصیات افراد باهوش:

  1. مایل به تنبلی هستید

یک آزمایش نشان داد که افراد با بهره هوشی بالا احتمالاً در فکر فرو می روند و فعالیت کمتری دارند ، در حالی که افراد معمولی بیشتر خسته می شوند و سعی می کنند برنامه روزانه خود را پر کنند. با این حال ، شما باید توجیه بهتری نسبت به داشتن هوش بالا برای تنبلیتان داشته باشید!

تمایل به تنبلی /خصوصیات افراد باهوش

  1. چیزهای بی اهمیت را فراموش می کنید

یک حافظه قوی همیشه نشانه هوشمندی بوده است ، اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که این فراموشی است که واقعاً به سطح بالایی از هوش اشاره می کند. مغز ما به دو دلیل مسائل جزئی را فراموش می کند: اولاً ، کمک می کند تا با شرایط جدید سازگار شویم و ثانیاً ، خلاص شدن از شر چیزهای کوچک اطلاعات را کوتاه تر ولی مفیدتر کرده و تصویر کامل را نشان می دهد. وقتی بار دیگر چیزی بی اهمیت را فراموش کردید ، از خودتان عصبانی نباشید: شاید مغز شما به تازگی فضایی برای ایده های جدید ایجاد کرده است.

  1. گاهی اوقات فحش می دهید

خصوصیات افراد باهوش/به نظر می رسد که کلمات ناپسند در گفتار لزوماً نشان دهنده هوش کم نیست. مطالعات بیشتر و دقیق تر ثابت می کند که افرادی که گاهی از کلمات فحش دار استفاده می کنند اغلب دایره لغات بسیار وسیع تری دارند که نشانه ضریب هوشی بالا است. البته ، مراقب گفتار خود باشید: زیرا تقریبا غیر ممکن است که استفاده بیش از حد از فحاشی ها تأثیر خوبی بر جای بگذارد.

فحش دادن/خصوصیات افراد باهوش

  1. به مردم اعتماد دارید

اعتقاد بر این است که افراد باهوش به کسی اعتماد نمی کنند. با این حال ، دانشمندان ثابت کردند که افراد باهوش در واقع اعتماد بیشتری به افراد دارند. شاید به این دلیل است که آنها زندگی را بهتر می بینند و مثبت اندیش ترند. محققان همچنین می گویند کسانی که به دیگران اعتماد دارند دارای اعصاب آرام و مشکلات سلامتی بسیار کمتری هستند. بنابراین اعتماد نه تنها خوشایند است بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است.

  1. گربه دارید

برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که گربه ها را ترجیح می دهند آرام تر ، حساس تر و بهره هوشی بالاتری دارند ، در حالی که عاشقان سگ فعال ترند ، شناخت آن ها راحت تر است و به اطاعت از قوانین عادت دارند. هر انتخاب مزایای خود را دارد ، اما یک چیز بدون تغییر باقی می ماند: یک دوست پشمالو و کنجکاو عشق زیادی به خانه شما می آورد ، و این بسیار مهم تر هر نتیجه دیگریست.

گربه داشتن

  1. گوشت قرمز را دوست ندارید

نظرسنجی های اخیر یک واقعیت جالب را نشان داده است: افرادی که بهره هوشی بالایی دارند گوشت مرغ ، ماهی و سبزیجات را به گوشت قرمز ترجیح می دهند. اما خیلی عجله نکنید که استیک خود را دور بیندازید: ترجیحات غذایی بر اساس شرایط مختلف مانند خانواده ، سلامتی ، اعتقادات و حتی محل زندگی شکل می گیرد.

>>>بیشتر بخوانید:

زنان بداخلاق‌ باهوش‌ تر از بقیه‌

  1. شما در ارائه ایده خوب هستید

واضح است که اعتقاد بیشتر افراد این است که افراد باهوش اغلب چیزهای جدیدی اختراع می کنند. اما دقیقا اینطور نیست. بیشتر اوقات ، افراد با ضریب هوشی بالا قادرند به راه حل های غیر متعارفی بیندیشند اما از آن ها در زندگی استفاده نکنند. زیرا در همان لحظه به احتمال زیاد ایده دیگری در سر دارند که ذهنشان را مشغول کرده است و این همان نکته اول را ثابت می کند.

ایده دادن /خصوصیات افراد باهوش

  1. کم می خوابید

خب، نه آنقدرها هم کم: افراد باهوش تمایل دارند تا دیروقت بیدار بمانند ، که در اغلب موارد مجبور می شوند برای زود بیدار شدن در صبح و رفتن به مدرسه، محل کار یا … کمی بخوابند. بنابراین اگر می بینید که جغد شب هستید و به هیچ وجه نمی توانید زود بخوابید، آرام باشید – احتمالاً شما فقط باهوش هستید.

  1. ناخن های خود را می جوید

جویدن ناخن تا حد زیادی فقط یک عادت عصبی تلقی شده است ، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است نشان دهنده کمال گرایی باشد. به گفته روانشناسان ، عادات متمرکز بر بدن مانند کندن پوست ، کشیدن مو یا جویدن ناخن به مبارزه با خستگی و رفع نارضایتی کمک می کند. و تلاش برای کمال به خودی خود نشانه هوش است. بنابراین از عادت بد خود خجالت نکشید – شاید شما بیش از حد کوشا هستید.

جویدن ناخن

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444379
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://brightside.me/wonder-curiosities/8-scientifically-proven-signs-youre-much-smarter-than-you-think-351660/

ثبت نظر

-