دلایل عدم انزال یا انزال دیررس در آقایان

  • کد خبر : 444295
  • 26 مرداد 1400 - 11:13
دلایل عدم انزال یا انزال دیررس در آقایان

نیوز: دیر انزالی(انزال دیررس) یکی از انواع اختلال عملکرد جنسی است.در ۹ مرد از هر ۱۰ مرد مبتلا به اختلالات ارگاسم (ارضای جنسی)، مشکلات روانی از جمله اضطراب، استرس شغلی و تاریخچه سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی، عامل اصلی به شمار می رود! اما در ۱۰ درصد باقی مانده، نرسیدن به ارگاسم به دلیل مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی که اغلب به دلیل آسیب عصبی ناشی از دیابت ایجاد می شوند، می باشد.

موارد بسیاری وجود دارد که در نهایت موجب دیر انزالی در مردان خواهد شد. از نمونه آن ها می توان به اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، مصرف دارو، علل روانی یا بیولوژیکی باشد.

دیابت علایمی همچون بی حسی پاها، تشنگی، خارش پوست، ادرار زیاد، خستگی و همچنین نرسیدن به ارگاسم به همراه دارد.چاقی و اضافه وزن نیز منجر به مشکلات جنسی از جمله اختلالات نعوظ و کاهش #میل_جنسی می شود.

علل دیر انزالی

دیرانزالی می‌تواند در نتیجه‌ی مصرف داروها، بعضی از بیماری‌های مزمن یا عمل‌های جراحی بروز نماید. انزال دیررس همچنین ممکن است ناشی از استعمال مواد مخدر و مصرف نابجای الکل باشد یا اینکه یک مشکل روانی مانند افسردگی، اضطراب یا استرس باعث ایجاد آن شود. در موارد زیادی، انزال دیررس ناشی از مجموعه‌ای از مشکلات جسمی و روانی است.

دیر انزالی

>>>بیشتر بخوانید:

اختلال عملکرد جنسی از عوارض مهم ابتلا به دیابت

مشکلات روانی که باعث دیرانزالی می شود:

  • افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات ذهنی
  • مشکلات رابطه که ناشی از استرس، ارتباط ضعیف یا … می‌باشد
  • داشتن اضطراب در باره‌ی عملکرد خود
  • تصویر بدنی ضعیف
  • تابوهای فرهنگی یا مذهبی
  • تفاوت بین فانتزی‌های جنسی با واقعیت رابطه

درمان دیر انزالی(انزال دیرس)

درمان دیر انزالی به علت آن بستگی دارد. گاهی اوقات مشکل مردانی که دچار آسیب‌های عصبی هستند با کمک ویبراتورهای درمانی که جهت بازیابی سرعت انتقال عصبی روی نوک آلتشان نصب می‌شوند بهبود می‌یابد. برخی زوج‌ها با استفاده از ویبراتور در فعالیت‌های جنسی‌شان، به رسیدن مرد به اوج لذت جنسی در طول آمیزش کمک می‌کنند.

دیر انزالی

برای مردان مشکوک به عدم تعادل هورمونی، به انجام برخی تست‌های آزمایشگاهی، خصوصاً تست‌های مربوط به بررسی سطح تستوسترون و پرولاکتین، نیاز است تا مشخص شود که این عدم تعادل واقعاً وجود دارد یا خیر. تستوسترون درمانی باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی، نعوظ بیشتر آن و حساس‌تر شدن اعصاب کمک می‌کند.

گاهی اوقات بالا بودن سطح پرولاکتین در مردان ناشی از وجود یک تومور غیرسرطانی در غده هیپوفیز است که باعث آزادسازی بیش از حد پرولاکتین و جلوگیری از انزال می‌شود. درمان دارویی یا جراحی برای کاهش سطح پرولاکتین، رسیدن به اوج لذت جنسی را برای بیمار آسان‌تر می‌سازد. مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند، می‌توانند از داروهای خوراکی ناتوانی جنسی ( قرص تاخیری ) مانند سیلدنافیل یا تادالافیل برای افزایش حساسیت و نعوظ آلت تناسلی‌شان استفاده کنند.

اگر مردی به خاطر استفاده از داروهای ضدافسردگی دچار دیر انزالی یا عدم انزال شده باشد، باید با روانپزشک یا پزشکی که آن‌ها را تجویز کرده برای استفاده از درمان‌های جایگزین صحبت کند. برخی داروهای ضدافسردگی وجود دارند که روی انزال تأثیر منفی نداشته اما با این حال در درمان افسردگی مؤثرند. هدف اصلی درمان‌های روانشناسی مورد استفاده برای دیر انزالی، بررسی دلایل ناتوانی بیماران در رسیدن به اوج لذت جنسی است.

یک متخصص درمان جنسی به خوبی می‌تواند این مسائل را بررسی کرده و یک برنامه درمانی مناسب برای انزال دیررس بیمار طراحی کند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444295

ثبت نظر

-