چقدر باید برای تغییر همسرت تلاش کنی؟!

  • کد خبر : 443484
  • 23 مرداد 1400 - 15:15
چقدر باید برای تغییر همسرت تلاش کنی؟!

نیوز: اگر عاشق فردی هستید که از نظر شما نقص هایی دارد ، ممکن است امیدوار باشید که با گذشت زمان تغییر کرده و این تردیدهای تکان دهنده به طرز جادویی از بین بروند. بسیاری از زوج ها بر این باورند که می توانند عیب های یکدیگر را برطرف کنند و عادت های بد به طرز جادویی از بین می روند ، اما متأسفانه این به ندرت اتفاق می افتد. نباید تصور کنید که شریک زندگی شما تغییر می کند تا رابطه ادامه داشته باشد. پذیرش آنها و دوست داشتن چیزی که هستند بسیار مهم است زیرا احتمالاً رفتار آن ها به این زودی ها یا حتی هرگز،  تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. همانطور که احتمالاً از روی تجربه های خود می دانید ، تغییر می تواند بسیار دشوار باشد.تغییر دادن همسر امکان پذیر است یا خیر:

چیزهایی که به احتمال زیاد تغییر نخواهد کرد

شریک شما ممکن است رفتار یا عاداتی داشته باشد که ممکن است وقت شما ارزش تلاش برای تغییر آنها را نداشته باشد. اگر درگیر تغییر دادن همسر خود هستید ، ممکن است بخواهید در تلاش برای حفظ رابطه تجدید نظر کنید.

در اولویت قرار دادن شما

شریکی که از ابتدا به خواسته خود شما را در اولویت قرار نمی دهد ، بعدها نیز تغییر نمی کند. اگر بعد از کار ، دوست ، خانواده یا سرگرمی ، رتبه دوم را به دست آورید ، مهم است بدانید که این عادت به احتمال زیاد تغییر نخواهد کرد. برای اکثر مردم ، این به معنای شکستن تعهد است. اگر نمی توانید در این باره که شیکتان شما را در اولویت قرار خواهد داد یا نه به او اعتماد کنید ، این امر در زمینه بحث و گفتگوهای شما با یکدیگر و مدیریت اولویت ها در زندگیتان، پیامدهای قابل توجهی خواهد داشت.

تغییر دادن همسر/اولویت قرار دادن

رفتار سواستفاده گرانه

اگر شریکتان از نظر جسمی یا روحی از شما سوءاستفاده می کند ، بسیار مهم است که به مشکل پی برده و بدانی که این تقصیر شما نیست و هیچ ربطی به توانایی شما در برطرف کردن شرایط و تغییر دادن همسر خود ندارد. صرف نظر از علت رفتار همسرتان ، ایمنی شما مهمترین نکته است. با کسی که به او اعتماد دارید در مورد وضعیت و آنچه می توانید برای محافظت از خود انجام دهید صحبت کنید.

تفاوت های شخصیتی

با اینکه شخصیت های متضاد بیشتر جذب یکدیگر می شوند ، کنار آمدن با فردی که از انجام کارهای مشابه شما لذت می برد بسیار ساده تر است. اگر تفاوت های زیادی در شخصیت شما وجود داشته باشد ، مانند اینکه یکی از شما هر آخر هفته از پذیرایی از مهمانان لذت می برد در حالی که دیگری تنهایی و خلوت را ترجیح می دهد ، این می تواند در دراز مدت مشکل ایجاد کند. ویژگی های شخصیتی مانند درون گرایی و برون گرایی ذاتی هستند و احتمال تغییر آنها وجود ندارد.

تفاوت های شخصیتی

راهبردهای مقابله ای

روابط شاد بستگی زیادی به سازگاری شخصیت ها دارد. عادات ، علایق و رفتارهای تحریک کننده شریک زندگی شما در نهایت می تواند باعث انعطاف بیشتر در رابطه شود. اگر این مورد برای مدت طولانی نادیده گرفته شود ، کینه توزی بیشتر شده و روزی شما را از درون داغون می سازد. خبر خوب این است که با ارتباط شاد و صادقانه ، امیدی به تغییر وضعیت وجود دارد. به یاد داشته باشید ، هیچ کس کامل نیست و احتمالاً شما چیزهایی دارید که شریک زندگی شما دوست ندارد و امید به تغییر ان دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

تمام کردن رابطه/چگونه بفهمیم رابطه مان ارزش جنگیدن دارد یا نه!

بحث های خود را عاقلانه انتخاب کنید

رابطه شما یک قرارداد و تعهد است. صرف نظر از اینکه در ابتدا چقدر کامل به نظر می رسید ، همسرتان احتمال دارد عادت هایی داشته باشد که شما را آزار می دهد. یاد بگیرید که بحث های خود را عاقلانه انتخاب کرده و برای مسائل مهم تر استدلال خود را حفظ کنید. هیچ رابطه ای عاری از تعارض نیست. این نحوه برخورد با اختلافات است که همه تفاوت ها را ایجاد می کند. دکتر گاتمن ، محقق و کارشناس روابط ، اشاره می کند که 69 درصد از مسائل مربوط به مشکلات حل نشدنی است. این موارد می تواند شامل موارد کوچکی در مورد شریک زندگی شما باشد که برای شما غیر قابل تحمل است و باعث شروع دعوا و اختلاف بین شما می شود.

از سوی دیگر ، نباید برای شما مهم باشد که از شریک خود بخواهید ، به عنوان مثال ، هر بار که چیزی از کابینت بر می دارند در آن را ببندند. عاداتی از این قبیل قابل درک است که چرا آزاردهنده هستند و برای انجام تغییرهای کوچک تلاش زیادی لازم نیست. علاوه بر این ، دانستن تفاوت بین رفتار سالم و مضر ضروری است. اگر رفتار همسرتان به هر نحوی بد شد ، مرزبندی را تمرین کنید و قاطعانه بیان کنید که برخی رفتارها غیرقابل قبول است.

تغییر دادن همسر

ارزش های خود را در نظر بگیرید

اگر شما و همسرتان ارزش های کاملاً متفاوتی دارید ، ممکن است رابطه با مشکل روبرو شود. اگر در مورد مهمترین موارد توافق دارید ، همیشه می توانید به هم کمک کنید تا دیدگاه های مختلف را بهتر درک کنید. بحث دوستانه اشکالی ندارد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که این مکالمات را با احترام انجام دهید و فرض کنید که هر دو طرف نیت خوبی دارید.

صبور باشید

اگر شریک زندگی شما در گذشته تمایلی به ایجاد تغییرات نداشته است ، ممکن است زمان روش دیگری باشد. آسان نیست که کسی را مجبور به تغییر رفتار کنید. آنها در مقابل تلاش شما فقط ناراحت می شوند و راه هایی برای اجتناب از کاری که از آنها می خواهید انجام دهند در پیش می گیرند. نکته کلیدی صبر و درک این است که این امر در مورد درست یا غلط بودن نیست ، بلکه اطمینان از این است که همه احساس می کنند عزیزند، مورد احترام قرار گرفته ، شنیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند- همه چیزهایی که ما سزاوار دریافتشان هستیم.

به یاد داشته باشید ، شریک زندگی شما نمی تواند ذهن شما را بخواند. آنها ممکن است متوجه نشوند که چیزی شما را اذیت می کند مگر اینکه با آن ها صحبت کنید.

برخی موارد نیاز به پذیرش دارند

در تغییر دادن همسر، به جای بررسی دقیق شریک زندگی خود ، همه چیزهایی را که در مورد آنها دوست دارید را به خود یادآوری کنید. علاقه واقعی خود را به یاد بیاورید و بفهمید که چرا آن ها برخی کارها را متفاوت از شما انجام می دهند. برای احترام گذاشتن به صحبت های آنها آماده باشید و از منحصر به فرد بودن هر دویتان قدردانی کنید. البته برخی موارد را هرگز نباید در رابطه تحمل کرد ، مانند سوءاستفاده یا خیانت. این رفتارها باید مستقیماً با کمک متخصص یا با پایان دادن به رابطه مورد برخورد قرار بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443484
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/how-much-should-you-try-to-change-your-partner-5191475

ثبت نظر

-