با برترین نژادهای سگ آشنا شوید!

  • کد خبر : 443476
  • 24 مرداد 1400 - 11:45
با برترین نژادهای سگ آشنا شوید!

نیوز: سگ ها گونه‌های مختلفی دارند و فراوانی آنها باعث شده برای بررسی دقیق تر، آنها را گروه‌ بندی کنند و نژادشان را ساده ‌تر. در واقع نژاد به دسته‌ای از حیواناتی گفته می شود که خواص فیزیولوژیک، آناتومیک و مرفولوژیک یکسانی داشته باشند و بتوانند این صفات را به نسل بعدی خود انتقال دهند. به عبارت دیگر شباهت ژنتیکی و شکلی به قدری زیاد است که فرزندان آنها نیز شبیه به خود آن ها هستند. در ادامه این پست پنج مورد از بهترین نژادهای سگ را برای شما معرفی می کنیم.

بهترین نژادهای سگ:

داگو آرژانتینو

داگو آرژانتینو ، که گاهی اوقات ماستیف آرژانتینی یا همان داگو آرژانتینی نامیده می شود ، نژادی قوی ، ورزشکار و وفادار است. آنها می توانند شکارچیانی تیز و محافظان باوفای صاحبان خود باشند. آنها دارای اراده قوی هستند، و گاهی اوقات به غریبه ها یا حیوانات دیگر کاملا بی اعتمادند و حیوانات دیگر هستند و فقط یک صاحب باتجربه میتواند با این قضایا کنار بیاید و اوضاع را به خوبی پیش ببرد.

داگو آرژانتینو

توله سگ های داگو آرژانتینو همراه با آموزش به فعالیت بدنی و تحریک ذهنی زیادی نیاز دارند. در غیر این صورت ، ممکن است حوصله شان سر رفته و همه جا را به هم بریزند. نژاد داگو آرژانتینو اغلب برای کمک به شکار ماهیان بزرگ استفاده می شود ، اگرچه آن ها همچنین برای کارهای پلیسی ، جستجو و نجات ، کارهای نظامی و به عنوان سگ های خدماتی آموزش دیده اند. با آموزش مناسب ، آنها می توانند یک همراه و نگهبان عالی خانواده باشند و طول عمرشان 9-15 سال است.

در چندین کشور از جمله استرالیا ، جزایر کیمن ، دانمارک ، فیجی ، ایسلند ، سنگاپور و اوکراین این نژاد از سگ خطرناک تلقی شده و ممنوع اعلام شده است. در بریتانیا ، داشتن یک سگ داگو آرژانتینو بدون مجوز قانونی خلاف قانون است. حدود 10 درصد از دوگو آرژانتینوس از ناشنوایی ناشی از رنگدانه در یک یا هر دو گوش رنج می برند ، که این عارضه ای است که اغلب بر سگهایی که کت سفید دارند تأثیر می گذارد. حدود 10 درصد از داگو آرژانتینوها از ناشنوایی ناشی از وجود یک رنگدانه در یک یا هر دو گوش رنج می برند ، که این عارضه ای است که اغلب بر سگ هایی با رنگ سفید تأثیر می گذارد.

هاسکی

سگ هاسکی یک سگ با نژاد ترکیبی است – ترکیبی از نژادهای سگ آکیتا و هاسکی سیبری. این سگ های بزرگ ، پرانرژی و وفادارند و برخی از بهترین ویژگی ها را از والدین خود به ارث برده اند. سگ های هاسکی همچنین معمولاً آکیتای سیبری نامیده می شود. این سگ های شگفت انگیز محافظ و وفادار هستند.

آنها همچنین مناسب استفاده برای کارها هستند. آن ها به دلیل ماهیت هوشیاری خود سابقه انجام وظایف نگهبانی و پلیسی را دارند و همراهی عالی برای انسان ها می باشند. آن ها می توانند تا زمانی که در فضای باز ورزش زیادی انجام دهند بقیه زمان ها را میتوانند در آپارتمان سپری کنند. هاسکی ها بهترین کار را در خانه های حیاط دار انجام می دهد. اگر این سگ ها بدون هیچ فعالیتی برای مدتی لم دهند حوصله شان سر رفته و ممکن است غیر قابل کنترل شوند. از آن ها برای خوشحال نگه داشتنشان کار بکشید!

هاسکی

معمولا طول عمرشان 10-13 سال است و رنگهای اصلی هاسکی ها سفید ، مشکی و کرمی یا برنزه است. ممکن است تک رنگ باشند، اما اغلب ترکیبی از این رنگ ها هستند. هاسکی ها نسبت به حس محافظت و وفاداری دارند ، اما اگر با آن ها بدرفتاری شود ممکن است ضربه محکمی به فرد بزند. همیشه بر زمان بازی نظارت داشته باشید و به بچه ها آموزش دهید که چگونه با سگ ها ارتباط صحیح برقرار کنند. این سگها ممکن است خانه هایی با کودکان بزرگتر یا بزرگسالان را ترجیح دهند.

هاسکی ها استعداد چاقی دارند و سطح انرژی بالایی هم دارند. پیاده روی روزانه به مدت 90 دقیقه نقطه شروع خوبی است. آنها در فضای باز رشد می کنند اما نیاز به زندگی در داخل خانه دارند.

>>>بیشتر بخوانید:

اگر به سگ ها علاقه مندید،این پست را از دست ندهید…

سگ موکلفت  ژرمن

سگ موکلفت ژرمن جزو بهترین نژادهای سگ، در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 پرورش داده شد تا نژاد همه کاره سگ شکاری باشد ، زمینه ای که امروزه نیز در آن برتری دارند. آنها می توانند هر گونه شکاری را در هر زمین و نقطه ای بگیرند و در آب نیز شنا کنند و به شکار خود دست یابند. حس بویایی و استقامت عالی آن ها توسط شکارچیان در سراسر جهان مورد استقبال قرار می گیرد ، اما آن ها همچنین همراهان خوبی برای خانواده های فعال هستند که می توانند راه حلی برای تخلیه سطح بالای انرژی این سگ داشته باشند.

سگ موکلفت  ژرمن/بهترین نژادهای سگ

طول عمرشان معمولا 12-14 سال است. در صورت فعال نبودن و به چالش کشیده نشدن می تواند مستقل و با اراده باشد و ساعت ها پرسه بزند. به جز صاحب و خانواده صاحب خود به هیچ کس اعتماد نمی کند و اگر زیاد از او دور بمانید ممنک است اضطراب جدایی از شما را تجربه کند. آنها اغلب با سگ های دیگر تهاجمی رفتار می کنند البته بیشتر با سگ های نر! بسیاری از آنها غریزه قوی برای تعقیب گربه ها و شکار آنها و سایر حیوانات خانگی کوچک دارند.

سامویدها

بهترین نژادهای سگ/نژاد ساموید که ابتدا برای شکار و محافظت از گوزن های شمالی پرورش داده شده بود ، یک همراه ارزشمند برای مردم ساموئید شمال غربی سیبری بود. از جمله وظایف این نژاد از سگ ها، پیاده روی ، ردیابی و گرم کردن صاحبان خود با خوابیدن روی آنها در شب بود. سامویدها گاهی اوقات ممکن است بخواهند مستقل باشند ، اما مهمتر از همه آن ها سگهایی خانواده دوست ، مهربان و فداکار هستند. آنها تقریباً نسبت به همه ابراز محبت می کنند ، البته مادامی که افراد با ریزش موهای آن ها روی لباس هایشان مشکلی نداشته باشند. معمولا برای کار مناسبند و طول عمرشان 12-14 سال است.

سامویدها/بهترین نژادهای سگ

پوست سفید و کرکی سگ ساموید بسیار زیبا است ، اما برای حفظ آن نیاز به نظافت دقیق دارد. ساموید از بیکار نشستن خوشش نمی آید و دوست دارد مشغول باشد. او را با پیاده روی ، بازی ، و ورزش های مخصوص سگ فعال نگه دارید. لبخند آشکار ساموید نشان دهنده رفتار دوستانه و خوش اخلاق او است. او به ویژه به کودکان علاقه دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443476
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://dogtime.com/dog-breeds/profiles

ثبت نظر

-