برج غول‌پیکری که با اثر انگشت حاکم دوبی ساخته می شود!/عکس

  • کد خبر : 442970
  • 18 مرداد 1400 - 8:52
برج غول‌پیکری که با اثر انگشت حاکم دوبی ساخته می شود!/عکس

نیوز:برج اثر انگشت حاکم دوبی ساخته می شود. برج جمیره، برج غول‌پیکر جدید دبی با 550 متر ارتفاع، سال 2023 افتتاح خواهد شد.منحصر بفردترین ویژگی این هتل مربوط به پایه آن است که با طرحی از اثر انگشت حاکم دوبی، شیخ محمد‌بن‌رشید ساخته خواهد شد.

 

حاکم دوبی کیست؟

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که همچنین به اسم شیخ محمد شناخته می‌شود نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی است. وی در ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۴۹ در شهر دبی متولد شد. از او به عنوان «معمار دبی نوین» یاد می‌شود.

وی از زمان الحاقش در سال ۲۰۰۶، اصلاحات عمده‌ای در دولت امارات متحده عربی انجام داده‌است، که اولین آن‌ها استراتژی دولت فدرال امارات متحده عربی در آوریل ۲۰۰۷ بود. در سال ۲۰۱۰، او چشم‌انداز ۲۰۲۱ امارات متحده عربی را با هدف «تبدیل امارات متحده عربی به یکی از بهترین کشورهای جهان» تا سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. او عامل رشد دبی به شهری جهانی و همچنین راه‌اندازی تعدادی شرکت بزرگ از جمله هواپیمایی امارات، دی‌پی ورلد و گروه جمیرا است.

برج جمیره:

برج اثر انگشت حاکم دوبی/برج جمیره

شیخ محمد بر توسعه پروژه‌های تحول اقتصادی متعدد در دبی نظارت کرده‌است که از جمله می‌توان به ساخت برج خلیفه، بلندترین ساختمان در جهان اشاره کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

کاخ فوق لاکچری ولیعهد جوان عربستان سعودی/عکس

او که سوارکاری مشتاق است، مؤسس اصطبل در مالکیت خانواده مکتوم گادولفین وشرکت پروش اسب دارلی است که در شش کشور فعال است. او در سال ۲۰۱۲ اسب ماجی دو پانت را ۱۶۰ کیلومتر دواند و قهرمان استقامت جهان در مسابقات قهرمانی فدراسیون بین‌المللی سوارکاری شد. شیخ محمد در شاعری نیز شناخته شده‌است و به زبان مادری خود – عربی – شعر می‌گوید.او روابط نزدیک و صمیمانه ای با محمد بن زاید ال نهیان ولایتعهد امارت ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442970

ثبت نظر

-