چیکار کنیم خجالتی نباشیم؟/ترفندهایی آسان

  • کد خبر : 442380
  • 18 مرداد 1400 - 9:33
چیکار کنیم خجالتی نباشیم؟/ترفندهایی آسان

نیوز: اکثر مردم تا حدودی، این حس را تجربه می‌کنند، شاید فقط در شرایط خاصی. اما برای برخی از مردم این یک احساس آشنا و تعریف شده است. به عنوان مثال، افرادی را که قبلاً دیده اید ممکن است اصلا شما را نشناسند، چون شما زمانی که آن‌ها را دیده اید چیزی نگفتید. وقتی که شما به یک مهمانی می‌روید اغلب دوست دارید، شخص دیگری در جمع چیزی بگوید تا سکوت را از بین ببرد. وقتی دوستتان به هر دلیلی آن مکان را ترک می‌کند، شما عصبی می‌شوید، چون شما را با افرادی که نمی‌شناسید تنها می‌گذارد. شما باید کم کم بر این احساس غلبه کنید تا بتوانید خجالت را کنار بگذارید. ما در اینجا چهار روش برای خجالتی نبودن مطرح می‌کنیم.

تاثیر صحبت‌های کوچک را نادیده نگیرید

یک مشکل که افراد خجالتی با آن روبرو هستند اینه که تاثیر مکالمه های کوچک را ناچیز می‌شمارند. برای غلبه بر این احساس و خجالتی نبودن، وقتی وارد جمعی می‌شوید در بزنید، با مهربانی وارد شوید، دست بدهید و بگذارید کت شما را بگیرند.

با گفتن صحبت‌های کوچک باعث شوید که روابط عمیق تری برقرار کنید. به عنوان مثال، شما یک سگ در خانه‌ی خود نگهداری می‌کنید اول بگذارید یک سگ قبل از تلاش برای نوازش کردن شما را بو بکشد، شاید این رفتارها غیر عادی به نظر برسد، اما داشتن چنین رفتارها باعث می‌شود کم کم به این حس غلبه کنید.

صحبت کردن با مردم را یک تفریح بدانید

ما باید آموزشی را در مقطع دبستان به مهارت‌های اجتماعی اختصاص دهیم، به عنوان مثال:چگونه جمله ای را بدون ترس بیان کنیم؟ نحوه برقراری تماس چشمی بدون تردید؛ نحوه پرسیدن سوالاتی که مردم واقعاً از پاسخ دادن به آن‌ها لذت می‌برند. چگونه چیزی را بخواهیم؟ چگونه می‌توان چیزی گنگ را گفت و به آن اهمیت زیادی نداد؟

ایجاد این مهارت‌ها باعث می‌شود کم رویی شما به مرور زمان کم شود. و تقریباً همه جنبه‌های زندگی را آسان می‌کنند، هر روز، در تک تک ارتباطات خود، می‌توانید کاری را که زمانی برایتان سخت بود شروع کنید و آن را انجام دهید. این ایده به این معنی نیست که دائماً نحوه عملکرد خود را ارزیابی کنید، بلکه به این معنی است که هر بار یک جنبه کوچک زندگی خود را بهبود ببخشید. با انجام این مهارت ها روز به روز مهارت کلامی خود را بهبود ببخشید تا زمانی که کامل اعتماد به نفس خودتان را به دست بیاورید.

زمانی که کم رویی را کنار بگذارید به راحتی می‌توانید در جامعه با بقیه افراد و در روابط شغلی کاری، و دوستانه خود به راحتی ارتباط برقرار کنید و شاهد پیشرفت خود در همه زمینه ها باشید.

>>>بیشتر بخوانید:

آیا خجالتی بودن بیماری است؟

روش های خجالتی نبودن

زمانی که خاطرات تلخ گذشته برایتان یادآوری می‌شود، بجای ناراحت شدن از آن‌ها درس بگیرید

فقط افراد خجالتی نیستند که دچار تصورات بیهوده‌ای می‌شوند که در گذشته گفتن یا انجام داده‌اند. همه ما خاطرات تلخی از گذشته مان داریم که هر زمان ممکن است آرامش ما را به هم بزنند. با این حال، من معتقدم که افراد خجالتی تمایل دارند خاطرات تلخ خود را بسیار غیرقابل تحمل تر از افراد دارای اعتماد به نفس جلوه دهند، و آن‌ها را مانند زخم ها، ویژگی‌های دائمی شخصیتشان خود می‌پندارند. روشی معمول برای برخورد با یک خاطره شرم آور این است که سعی کنید آن را در ذهن خود تصحيح کنید.

تا احساس رنجش کمتری حس کنید. نکته قابل توجه در مورد جدی نگرفتن آن‌ها این است که بدانیم که تنها به یاد آوردن آن تجربه دردناک است، خود آن رویداد مدت‌هاست که به پایان رسیده و لازم نیست مدام به خودتان یادآوری کنید. اگر مدام آن خاطرات را در ذهنتان مرور کنید باعث می‌شود نتوانید آن‌ها را فراموش کنید و روز به روز احساس رنجش بیشتری را تحمل کنید. تنها راه مقابله با این مشکل اینه که با آن مواجهه شوید و آن را بپذیرید و از آن موقعیت خود درسی بگیرید. و درجمع ها شرکت کنید و هر بار که ذهنتان سمت اتفاقات گذشته رفت هواس خودتان را پرت کنید و به خودتان زمان بدهید.

خجالتی بودن

برای خجالتی نبودن، زمانی که عصبانی هستید آن مکان را ترک نکنید

افراد خجالتی هنگام عصبانیت معمولا سریع محیط را ترک می‌کنند. برای افراد ترسو، این جور اتفاقات می‌توانند اساساً خطرناک به نظر برسند، و فرار کردن از آن‌ها خوشایند باشد. اما فرار از موقعیت‌های اجتماعی، آینده شما را تهدید می‌کند. چیزی که مضر هست امتناع از تجربه این احساسات و این اصل مشکل کمرویی است. با اجتناب از ناهنجاری‌های اجتماعی در نهایت چیزی ناخوشایند را به چیزی غیرقابل تحمل تبدیل می‌کنید.

چیزی که افراد خجالتی را بیش از هر چیز به آن احتیاج دارند، تجربه‌ای است که اجازه بدهد عصبی شدن و خودآگاهی برای آن‌ها اتفاق بیفتد، بدون اینکه از صحنه فرار کنند. آن‌ها باید برخی از این احساسات را تحمل کنند، و بجای فرار از آن‌ها مقاوت کنند. بنابراین زمانی که در جمعی قرار دارید و عصبی می‌شوید سعی کنید جمع را ترک نکنید و خونسردی خود را حفظ کنید و با چند نفر چند تا مکالمه کوچک داشته باشید. و شروع کنید روی اعتماد به نفس خودتان کار کنید تا روز به روز این احساس در وجود شما کم شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442380
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : raptitude.com

ثبت نظر

-