اختلالات خوردن در مردان از علت تا راه های کمک به این افراد

  • کد خبر : 442278
  • 17 مرداد 1400 - 10:07
اختلالات خوردن در مردان از علت تا راه های کمک به این افراد

نیوز: اختلالات خوردن در مردان سال هاست که وجود دارد و تا همین اواخر به طور معمول به عنوان یک مشکل مخصوص زنان در نظر گرفته می شد ولی دیگر نه. امروزه بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی به ویژه اختلال پرخوری در مردان افزایش یافته است. در حال حاضر بی اشتهایی در پسران بیشتر در هشت سالگی اتفاق می افتد و 40 درصد از افرادی که دچار اختلال پرخوری هستند ، مرد هستند.

علل اختلالات خوردن در مردان

عوامل متعددی در بروز این پدیده در مردان نقش دارند. در حالیکه که نیاز به کامل بودن از نظر جسمانی زمانی منحصراً به دختران اختصاص داشت ، امروزه پسران نیز فشار مشابهی را دریافت می کنند.

به افراد مشهور یک نگاهی بیندازید: آنها به طور غیرعادی عضلانی هستند ، به ویژه در قسمت قفسه سینه و شانه ها. این بر پسرها تأثیر می گذارد ، دقیقا به روشی که باربی ها و مانکن ها بر دختران تأثیر گذاشته است. حالا ، تبلیغات را در نظر بگیرید ، جایی که مردان عضله ای و خوش اندام، با شکم سیکس پک و تکه تکه به تصویر کشیده می شوند.

اختلالات خوردن

مردان و پسران اغلب خود را با این تصاویر مقایسه می کنند و می بینند که اندام جذابی ندارند. به همین دلیل است که به رژیم رو می آورند و ورزش های سنگین می کنند و در برابر بی اشتهایی ، پرخوری و ضعف در ماهیچه آسیب پذیر می شوند.

رفتارهای بی نظمی

مردان مبتلا به اختلالات خوردن اغلب رفتارهای بی نظمی مشابه زنان دارند. با این حال ، آنها تحت فشارهای اجتماعی خاصی قرار می گیرند که به معنای مردانه بودن است. در سن بلوغ ، پسران احساس می کنند از نظر جسمی قوی هستند ، اغلب قبل از اینکه تصویر بدنشان تحت تاثیر رسانه ها قرار بگیرد. بدتر از این ، آنها از نظر رشد از دختران عقب می مانند درست در زمانی که احساس می کنند در مورد جذابیت جنسی با یکدیگر رقابت دارند.

ذهن آنها در دوران بلوغ شروع به شکل دادن یک تصویر ماندگار از بدن خود می کند. گاهی اوقات تصویر ضعیف از بدن منجر به اختلال خوردن می شود. والدین و سرپرستان می توانند به پسران در مذاکره درباره فشارهای بلوغ مبتنی بر ظاهر کمک کنند. آن ها می توانند افکار و ذهنیت فرزند خود نسبت به بدنشان را تقویت کنند. آن ها می توانند از راه های بالغ شدن به غیر از رشد عضلانی و جذابیت جنسی حمایت کنند.

راه هایی برای کمک به تصویر بدن و اختلالات خوردن در مردان

اگر معشوق یا فرزند پسر شما با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کند ، از راه های زیر می توانید به عنوان کمک به مرد زندگی خود استفاده کنید:

  • به پسران کمک کنید بفهمند که برای تناسب اندام لازم نیست عضلانی باشند. پسران نیز به همان اندازه دختران نیاز دارند آنگونه که هستند مورد تحسین و تمجید قرار گیرند.
  • پسران برای تقویت ذهنیتی که به سرعت در حال رشد است و توسط رسانه های ما تحت نظر قرار می گیرد ، به کمک نیاز دارند. به آنها بگویید عجله ای نیس.
  • به پسران کمک کنید بفهمند که نیازی به کنترل بیش از حد بدنشان ندارند. دختران و پسران باید این تصور اشتباه را که بدن را می توان به دلخواه خود شکل داد و قالب بندی کرد کنار بگذارند.
  • به پسران کمک کنید تا درک کنند که کنترل آن ها باید درونی باشد ، نه بیرونی، در مورد درک آنچه در خودشان ارزشمند است به آنها کمک کنید.

اختلالات خوردن در مردان

>>>بیشتر بخوانید:

آیا اختلال خوردن در افراد چاق نوعی اختلال روانی است؟

او را تشویق کنید

  • به پسرتان که مبتلا به اختلال خوردن است کمک کنید تا خود مختاری متناسب با سن او باشد ، حتی اگر برای غذا خوردن و ورزش به شما وابسته است. با تشویق او به مسئولیت های مناسب سن و رفتارهای اجتماعی به او کمک کنید از حال و هوای کودکی به بزرگسالی برسد. این امر به رشد مردانگی و افزایش مسئولیت به شیوه هایی که بر ظاهر متمرکز نیستند کمک می کند.
  • به پسران کمک کنید بفهمند که بیشتر قدرت ها با عضلات بزرگ همراه نیستند و اینگونه نگرش ممکن است درست شود.
  • با کمک به پسران برای پذیرفتن ظاهر خود در دوران بلوغ ، از رنج کشیدن آن ها در مورد ظاهر خود جلوگیری کنید. به آن ها کمک کنید تا بر جنبه های دیگری از شخصیت خود تمرکز کنند ، غیر از ظاهرشان.
  • تمام تلاش خود را برای حمایت از گفت و گویی در مورد آنچه به ترس های بلوغ او دامن می زند ، انجام دهید. گاهی اوقات صرف وقت برای انجام فعالیت ها با هم بهترین فرصت را برای گفتگو و تبادل نظر فراهم می کند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442278
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.eatingdisorderhope.com/treatment-for-eating-disorders/special-issues/men

ثبت نظر

-