لیستی از دستور پخت غذاهای سریع که زود آماده میشن!

  • کد خبر : 442267
  • 25 مرداد 1400 - 9:25
لیستی از دستور پخت غذاهای سریع که زود آماده میشن!

نیوز :اگه وقتت کمه برا غذا درست کردن بیا اینجا بهت میگم چیکار کنی،بعضی وقتا مهمون تو راهه و ما وقت کافی برای غذا درست کردن نداریم چون دوست داریم بهترین غذا رو جلو مهمون بزاریم.نداشتن زمان کافی دلیل نمی شه که نشه غذای خوبی را درست کنیم. اگر می خواهید خوش مزه ترین غذا رو در عرض ۳۰ دقیقه درست کنید تا پایان این محتوا با نیوز همراه باشید. ما در این محتوا به طور مختصر در مورد غذای سریع که نیم ساعته درست میشه براتون میگم اگه به طور کامل پختش و خواستین در محتوای بعدی در بخش آشپزی ما رو دنبال کنین.

۱)آب دوغ خیار

غذای سریع/اگر مهمان شما از آشنایان نزدیک است و باهاش راحتید می‌توانید آب دوغ خیار درست کنید آب دوغ خیار یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ساده ای است که در فصل گرما واقعا می چسبد برای تهیه آب دوغ خیار به مارس خیار گردو پیاز و کمی نمک و آب دارید به همین سادگی.
پوست همه را گرفته و به صورت نگینی ریز خرد کنید و بعد در ظرف بزرگ بریزید و ماست و آب و نمک رو به اون اضافه کنید و داخل آن نیز نان خورد کرده و میل کنید.

غذای سریع/آب دوغ خیار

۲)کته گوجه

غذای سریع/اگر خواستید غذای برنجی درست کنید و وقت کم داشتید کته گوجه بهترین راهکار است این غذا یک نهار بسیار خوشمزه و لذیذ و در عین حال ساده می باشد که طعم دلچسبی دارد و نیاز به برنج و گوجه و سیب زمینی است البته می‌دانیم همه شما را یاد دارید و نیاز به توضیح نیست واقعا خوشمزه

۳) اشکنه تخم مرغ

یک غذای سریع، اشکنه/ یکی از غذاهایی که سنتی و قدیمی است و در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده همین اسکنه تخم مرغ خودمان است. تخم مرغ، سیب زمینی و پیاز از جمله موادی است که برای پخت این غذا لازم است.

غذای سریع/اشکنه

۴) کوکو سیب زمینی

از جمله پرطرفدار ترین انواع غذاهای فوری در میان مردم است و بسیار هم خوشمزه و ساده است. برای درست کردن کوکو سیب زمینی باید ابتدا سیب زمینی را پخته و له کنیم و با تخم مرغ هم بزنیم و بعد مایع کوکو به دست آمده را در روغن سرخ کنیم. برای پخت این غذا به نیم ساعت زمان نیاز دارید.

۵) میرزا قاسمی

یک غذای سریع و از جمله لذیذترین غذاهای شمالی میرزا قاسمی است و جالب است بدانید که طرز تهیه آن نیز بسیار راحت است و زمان بسیار کمی می‌برد.این غذا به راحتی و با یک دستور ساده با موادی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ تهیه می‌شود.

غذای سریع/میرزا قاسمی

۶) ماکارونی

یکی از غذاهایی که خیلی زود و با سرعت بالا درست میشه و یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز است که اغلب با گوشت چرخ کرده تهیه می شود ولی ماکارونی با مرغ هم مزه خاص خودش را دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با معروف ترین وخوشمزه ترین غذاهای شیرازی

۷) فلافل

این غذا بسیار راحت دست میشه و همه دوسش دارن. فلافل یکی از انواع غذاهای خوش مزه عربی است که دستور پخت آسانی دارد همچنین به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان معروف است.

غذای سریع/فلافل

 

۸) کوکو سبزی

هر وقت زمان کمی داشتی و عجله داشتی این غذا رو درست کن👌مقداری سبزی کوکویی و تخم مرغ و روغن کافیه تا یک ناهار خوش مزه و سریع را بسازی . کوکو سبزی یکی از خوش مزه ترین غذاهای ایرانی بوده و هست.

۹) ته چین مرغ

از لذیذترین غذاهای خوش مزه ما ایرانی ها همین ته چین مرغ است.گر چه ته چین مرغ طرز تهیه چندان آسانی ندارد ولی انقدر این غذا خوش مزه و عالی هست که نتونستیم چشم پوشی کنیم. شما هم تلاش خودتون رو بکنید درستش کنید، به زحمتش می‌ارزه

ته چین مرغ

۱۰) تن ماهی

از غذاهایی که ساده آماده می‌شود کنسرو تن ماهی است که می‌توانید در یک چشم بهمزدن آماده کنید کافیست یکربع یا بیست دقیقه در آب بجوشد و کنار آن برنج نیز دم کنید و با برنج میل کنید به همین راحتی.

۱۱) مرغ سوخاری

بعضی وقت ها دوست داریم غذای بیرونی بخوریم. اگر دلتان لک زده برای غذای فست فودی آن هم از نوع سوخاری، بهتر است آن را درست کنید درست کردن آن چندان هم سخت نیست.

۱۲) کباب کوبیده

کباب کوبیده را همه دوست دارند مانند خورش قورمه سبزی از آن دسته غذاهایی است که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از آن بدش بیاید و نخورد. کباب کوبیده اصل ایرانی با گوشت گوسفندی درست می شود ولی امروزه این کباب با گوشت گوساله نیز پخته می شود.

کوبیده

۱۳) کیک مرغ

شاید از خوش مزه ترین کیک هایی که تا به حال خورده اید همین کیک مرغ باشد. کیک مرغ یکی از این غذاهایی است که با مواد الویه و کمی تغییرات می‌توانید غذایی به مراتب لذیذتر از الویه آن را بسازید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

۱۳) سوپ برنج

سوپ برنج غذایی ساده بسیار خوشمزه با پختی ساده است. اگر کمی برنج و مرغ هم در خانه دارید زود دست به کار شوید، سوپ برنج غذایی است که باید درست کنید.

سوپ برنج

۱۴) خورشت باقلا قاتق

یک غذای معرکه، حتما امتحان کنید!مگه کسی هم هست که این غذایی معرکه شمالی را دلش نخواد؟!
باقلا قاتق با یه نوع باقالی مخصوص به نام پاچ باقالا که شامل (لوبیا رشتی، لوبیا کشاورزی) هست درست می شه که یه نوع غذای شمالیه. این خورشت فوق العاده سریع حاضر میشه و خیلی هم لذیذه.

۱۵) کوبیده مرغ تابه ای

یک آشپز معمولا همه غذاها را تجربه و امتحان می کند. شما هم می توانید به سادگی با تنوع در سبک غذایی خود غذاهای خوش مزه و سالم درست کنید.

۱۶) بادمجان پلو قزوینی

بادمجان پلو با گوشت و یا مرغ غذایی محلی قزوینی است که با بادمجان حلقه حلقه شده و مقدار زیادی پیاز و .. درست می شود که می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده کنید.

بادمجان پلو قزوینی
۱۷) مرصع پلو

مرصع پلو خوش مزه‌ترین پلوهایی که می‌توانید در میهمانی‌ها و مجالس سرو کنید، به خاطر زیبایی به آن جواهر پلو هم می‌گویند.

۱۸) آلبالو پلو

از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که به دلیل استفاده از آلبالو در آن به عنوان یک غذای فصلی معرفی می شود. این غدا یک غذای شیرازی است و متعلق به شهر شیراز است که این روزها در سراسر کشور درست می شود.

۱۹) دلمه برگ مو

فقط بگویم که این غذا محبوب دل بسیاری از مادربزرگ های ایرانیه و همه دوسش دارن.

دلمه برگ مو

۲۰) گراتن سیب زمینی

این غذای ساده اما خوش مزه با پودرسوخاری و پنیر رنده شده طلایی و برشته و در ترکیب مواد آن از تخم مرغ و کره نیز استفاده می‌شود.

۲۱) خورشت مرغ بارب انارو گردو

بهبه عجب خورشت لذیذی!
مرغ با رب انار و گردو از انواع خورش های محبوب و خوش مزه ایرانی است که اصالت آن مال شمال کشور است. این خورش خوشمزه بی شباهت به خورش فسنجان نیست و از خورش های مجلسی شمال کشور به شمار می رود.

۲۲) کباب ترکی با مرغ

از پرطرفدارترین غذاهای ترکی است که البته مدتی هست داخل کشور خودمان هم خیلی خیلی معروف شده و به شدت طرفدار پیدا کرده است، دونر کباب که همون کباب ترکی مشهور هست. این غذای خوش مزه که معمولاً با گوشت قرمز گوساله یا گوشت مرغ یا مخلوطی از هر دو درست می شود.

کباب ترکی با مرغ

 

۲۳) خورشت ملاقورمه شمالی

اگر غذا‌ی بدون گوشت دوست دارید در بین غذا‌های شمالی انتخاب‌های زیادی هم دارید. خورشت ملاقورمه یکی از انتخاب‌های خوب برای زمانی‌ست که به‌دنبال غذای بدون گوشت می گردید!

۲۴) هویج پلو با مرغ

هویج پلو رو یا ساده و با مرغ درست کنید یا با گوشت چرخ کرده.با هردو هویج پلو عالی درست میشه اگر تا حالا هویج پلو نخوردین حتما درست کنید ببینید چقدر خوش مزه میشه حتما امتحانش کنید.

هویچ پلو

 

۲۵) قلیه ماهی

اگر بخواهیم از بهترین غذاهای محلی ایران درست کنیم؛ بی شک غذاهای جنوبی در بالاترین رتبه ها قرار می گیرند. در این مطلب طرز تهیه قلیه ماهی خوزستانی که در تمام نقاط ایران طرفدار دارد را توضیح می دهیم.

۲۶) بورانی ماست و بادمجان

از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه سالاد و بورانی هستند که تنوع بسیار دارند و هر شخص با توجه به سلیقه اش می تواند نوعی از آن را در وعده های غذایی متفاوت سرو کند.

۲۷) کشک بادمجان

یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ما ایرانی ها است که به عنوان یک غذای حاضری بسیار خوش مزه است و حتما همه ما آن را خورده ایم.

کشک بادمجان

۲۸) اکبر جوجه خانگی

از جمله غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی که اصالت آن به شهرستان گلوکاه در استان مازندران برمی گردد. البته امروز با توجه به محبوبیت این غذای خوشمزه ، آن را می توان در تمام شهرهای کشور مشاهده کرد شما هم امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442267
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-