چند راه ساده برای جذب انرژی مثبت

  • کد خبر : 439526
  • 28 تیر 1400 - 11:14
چند راه ساده برای جذب انرژی مثبت

نیوز: اینکه که همیشه مثبت نگر باشین کار سختی هس. به خصوص هنگامی که افراد منفی زیادی در اطراف شما وجود داره. همه‌ی ما ممکنه روزهای بدی رو تجربه کرده باشیم، اما با چند ترفند ساده می‌تونین منفی نگری رو از خودتون دور کنین. همه چیز از ذهن شما شروع میشه. داشتن ذهنیت مثبت یک انتخابه. سعی کنین در هر موقعیتی رو نکات مثبت اون تمرکز کنین. اگر در جذب انرژی مثبت مشکل دارین، این مقاله مختص شماست.

منفی نگر نباشین

در زندگی هر فرد اتفاق های زیادی رخ می‌ده. گاه مثبت گاه منفی. اما مهم ترین چیز عکس‌العمل شما نسبت به این اتفاق ها هس. افراد موفق تمرکز خودشونو روی چیزایی میزارن که میتونن تغییر بدن بنابراین اتفاقات گذشته خودشونو می پذیرن و به فکر ساختن آینده بهتر برای خودشون هستن. خودتون رو درگیر اتفاق های منفی نکنین اجازه ندین روی زندگی شما تاثیر بذاره.

انتخاب با شماست که روی چیزهایی مثبت زندگیتون تمرکز و پیشرفت کنین و یا انرژی خودتون رو صرف مسائل منفی کنین و انرژی خودتونو رو از دست بدین. همیشه مثبت گرا باشین حتی اگه مشکلتون خیلی غیر قابل حل به نظر می‌رسه چون افکار مثبت میتونن معجزه کنن.

به عنوان مثال اگر کیف پول خودتونو گم کنین، نباید از این موضوع ناراحت بشین. چون ناراحتی شما هیچ تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کنه. در عوض روی چیزایی که میتونین تغییر بدین تمرکز کنین. و تا میتونین از افکار منفی دوری کنین چون نه تنها باعث پیشرفت شما نمیشن بلکه شما رو از اهدافتون دور نگهه می دارن.

در مورد مشکلاتتون صحبت نکنین

داشتن انرژی منفی سبب می‌شه اتفاقات منفی بیشتری وارد زندگیتون بشه. همه ما باید خودمون رو از لحاظ روحی تخلیه کنیم اما اگر در همین حال باقی بمونیم این یک اشتباهه . سعی کنین کمتر در مورد مشکلات و بیماری صحبت کنین و بجای آن تمرکز خودتونو رو، روی داشته های زندگیتون بزارین.

اگر مدام نالان باشین نه تنها حال خوبی ندارین بلکه باعث میشه اطرافیان و دوستانتون از شما دور بشن. اگر همیشه از مشکلاتتون حرف بزنین، ذهن شما نمیتونه تخیل رو از واقعیت تشخیص بده بنابراین افکار منفی شما با قدرتی چن بار به زندگی شما برمیگرده و شما همیشه درگیر مشکلات هستین. حرفای منفی فقط باعث میشن شما بیشتر دچار تنش و مشکل بشین. بنابراین به جای اینکه بگید “لعنت، من کیف پولم رو گم کردم” ، بگید “من کیف پولم رو گم کردم، اما خوشبختانه کارت بدهی من از قبل مسدود شده است”. در این جور مواقع با دوستانتون صحبت کنین تا راهکار جدیدی برای حل مشکل خودتون پیدا کنین.

از مشکلاتتون صحبت نکیند

گذشته رو رها کنین

وقتی صحبت از انرژی مثبت میشه یک نکته خیلی قابل توجه است، اینکه که با فکر کردن به گذشته چیزی تغییر نمیکنه. از همه مهم تر، یاد بگیرین که خودتون و دیگران رو ببخشین. از اشتباهات خود و دیگران نکته ای تازه یاد بگیرید. خودتون رو درگیر گذاشته نکنین اگه کسی به شما آسیبی وارد کرده مطمئن باشید آن آسیب رو خودش در زمان مناسب خواهی دید. هر چه در گذشته اتفاق افتاده بزارید در گذشته بمونه و تجربیات منفی رو فراموش کنین و از اونا عبرت بگیرین.

خودتونو رو دوست داشته باشین

خودتونو رو هر جور که هستین دوست داشته باشین. برای بالا بردن انرژی مثبت، سعی کنین آرامش داشته و با خودتون دوست باشین. مدام خودتونو برای اشتباه های گذشته سرزنش و انتقاد نکنین. اگر میخواین سرشار از انرژی مثبت بشین عاشق خودتونون باشین و حداقل پنج چیز مثبت که دارین رو به خودتون یادآوری و بابت اونا خودتونو تشویق کنین.

خودتونو رو دوست داشته باشین

خودتونو روکنترل کنین

اگر کسی از شما انتقاد کرد سریع واکنش نشون ندید و تمرکز خودتونو رو روی اون قرار ندین چون با این کار باعث میشن دیگران شما رو کنترل کنن. در این جور مواقع از خودتون بپرسین که چرا از رفتار دیگران ناراحت شدین؟ آیا اون شخص ارزشش رو داره؟ آیا حتی یک نفر در زندگی شما ارزش اینو داره که شما بخاطر اون روحیه خودتونو خراب کنین؟ چرا اجازه میدین افراد دیگر شادی شما را تعیین کنند؟ برای داشتن زندگی سرشار از انرژی مثبت، باید نظر دیگران براتون مهم نباشه، و سعی کنین در ارتباط های خودتون با افراد، دنبال جنبه های مثبت هر فرد باشین، تا بتونین ارتباط بهتری داشته باشین.

سپاسگزار باشین

قدردانی کردن یکی از راه‌های جذب انرژی مثبت است. شکرگزار باشین حتی بخاطر چیزهای کوچک و اثر اون رو در زندگیتون ببینین.شناخت و قدردانی از جنبه های مثبت زندگی می‌تونه یکی از بهترین راه‌ها برای جذب انرژی مثبت باشه. اگر شکرگزار باشید میتونین روحیه خودتونو بهبود ببخشین و حال خوبی داشته باشین و این حال خوبو به بقیه منتقل کنین. شکرگزاری به شما این فرصت رو می‌ده تا مثبت نگری رو در زندگی خودتون وارد کنین. در این صورت میتونین حال خوبتونو رو به دیگران منتقل کنین. هر زمان که به دیگران نیکی کنین، احساس بهتری نسبت به خودتون پیدا می‌کنین. با این کار نه تنها روحیه شما بهتر میشه، بلکه عزت نفس و اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شه.

برای جذب انرژی مثبت خودتونو رو دوست داشته باشین

نه گفتن رو یاد بگیرین

وقت و انرژی گرانبها است. بنابراین زمانی که کسی از شما کمک خواست، خودتونو فدای دیگران نکنین، اگه خودتون کار داشتین به راحتی بگین نه. تنها در صورتی به دیگران کمک کنید که به زندگی خود لطمه نزنین و از روی علاقه اون کار رو انجام میدین.

>>>بیشتر بخوانید:

قدرت تفکر مثبت /۵ راهی که می‌توانید مثبت نگری را تمرین کنید

نگرانی ها رو از خودتون دور کنین

برای جذب انرژی مثبت باید مثبت فکر کنین. هر بار که اتفاقی می‌افته، جنبه مثبت اون رو در نظر بگیرین تا اتفاقای های مثبت بیشتری رو به زندگیتون جذب کنین. و به راحتی بتونین مشکلاتتونو حل کنین.

بیشتر اوقات بخندید

خندیدن یک قانون بسیار مهم برای ایجاد انرژی مثبت است. سعی کنین در هر فرصتی بخندین. با آدمای خندون و شاد رفت و آمد کنین. بیهوده نیست که ميگن “خنده بهترین دارو است”. خنده سیستم ایمنی بدن شما رو تقویت می‌کنه و روحیه شما را بالا می‌بره، استرستونو کاهش میده، بنابراین در هر حالتی بخندیدن.

برای جذب انرژی مثبت بخندید

ورزش کنین

با ورزش کردن میتونین انرژی از دست رفته خودتونو برگردونین. همچنین باعث تقویت ایمنی بدن و اعتماد به نفس شما می‌شه. ورزش همچنین به ذهن شما این امکانو میده تا هنگام تصمیم گیری بهتر فکر کنین. صرف نظر از فواید جسمی، ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت روان میزاره. هنگام ورزش کردن، بدن شما اندورفین ترشح می‌کنه. فعالیت بدنی نیز یک روش عالی برای مقابله با استرس و آرامش است.

پیروزیهای کوچک رو جشن بگیرین

موفقیت یکی دیگه از راه‌های افزایش انرژی مثبت است. وقتی به اهداف خودمون می‌رسیم، احساس خوبی داریم. برای انجام کارهای کوچک خودتونو تشویق کنین و برای رسیدن به اون موفقیت جشن بگیرین. این کارها میتونه حتی مرتب کردن خونتون یا زود ازخواب بلند شدن باشه. بابت تک تک کارایی که انجام میدین از خودتون تشکر کنین.

به خودتون کمی استراحت بدین

اگه مرتب درگیر کارهای روزانه خودتون هستین و هیچ استراحتی بین اونا وجود نداره، بهتره در رفتارتون تجدید نظر کنید. بعضی روزا برای خودتون زندگی کنین به خودتون استراحت بدین. کمی پیاده رو کنین، یک چرت کوتاه داشته باشین، یک دوش بگیرین، یادتون باشه که سلامت روان از سلامت جسم مهمتره، پس استرس و افکار منفی رو از خودتون دور کنین تا ذهنتون کمی استراحت کنه و بعد با قدرت بیشتری به کاراتون برسین.

برای جذب انرژی مثبت استراحت کن

با افراد مثبت معاشرت کنین

آخرین توصیه ای که من به شما میکنم اینه که به دور و بر خودتون نگاه کنین و ببینین با چه افرادی بیشتر معاشرت میکنین. استرس و منفی نگری مسری است. هر چقدر بیشتر وقت خودتونو رو با افراد منفی بگذرونین، بیشتر دچار افکار منفی می‌شید. انرژی مثبت نیز همین طور است. پس اطراف خودتونو با افراد مثبت پر کنین. ​و در پایان امیدوارم روش های بالا به شما کمک کنه تا یک فرد مثبت گرا بشید و بدونین افکار و رفتار شما مستقیما روی زندگی شما اثر میزاره.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439526
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Mindmonia.com

ثبت نظر

-