رفتار صحیح با نوجوان/بزرگترین کمک والدین به نوجوان در حال بلوغ

  • کد خبر : 439277
  • 24 تیر 1400 - 15:22
رفتار صحیح با نوجوان/بزرگترین کمک والدین به نوجوان در حال بلوغ

نیوز: یکی از با شکوه ترین و سخت ترین مراحل رشد در هر فرد، دوران بلوغش می باشد. به همین علت رفتار صحیح با نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مرحله فرد نه در دوران خردسالی است و نه در دوران بزرگسالی، کم کم از کودکی فاصله می گیرد تا بزرگ شود. کودک ضعیف دیروز، حالا احساس قدرت می کند و خود را بزرگ می بیند. هر روز احساس های جدیدی را تجربه می کند و دوست دارد مستقل تر بشود. این درحالی است که ممکن است والدینش جلوی استقلال او را بگیرند و همین امر باعث ایجاد خشم و پرخاشگری در او شود. والدینی که نوجوان در حال بلوغ دارند، باید سطح اطلاعات و آگاهی های خودشان را نسبت به بلوغ و تغییراتی که در نوجوان ایجاد می کند، اوج ببرند تا بتوانند ارتباط بهتری را با نوجوانشان برقرار کنند و همچنین با او همانند یک دوست باشند.

رفتار صحیح با نوجوان

رفتار صحیح با نوجوان در حال بلوغ

1⃣ زمانی که نوجوانتون قصد صحبت کردن با شما را دارد، حتما به چشمانش نگاه کنید.

2⃣ هیچ وقت از ظاهر نوجوانتان، منفی نگویید. به او آرامش بدهید و بگویید که شما هم در دوران بلوغ چه تغییرات ظاهری را تجربه کرده اید. نشان دادن عکس دوران بلوغتان می‌تواند برای نوجوانتان خوشایند باشد.

3⃣ محبت کردن را فراموش نکنید.با توجه به جنسیت فرزندتان و با توجه به نوع محبتی که فرزندتان نیاز دارد،حتما به او محبت کنید.

4⃣ فراهم کردن امنیت هم خیلی مهم است. هر زوجی ممکن است در زندگی باهم مشکلاتی داشته باشند.اما مراقب باشید که مشکلات وتعارض‌هایتان جلوی فرزندتان مطرح نکنید و درمکانی به صورت خصوصی باهم راجع به مشکلاتتان صحبت کنید.

رفتار صحیح با نوجوان

>>>بیشتر بخوانید:

چرا بیماری‌های روانی در بین کودکان و نوجوانان شایع است؟

5⃣ تشویق کردن مهم است.حتما نوجوانتان را به دلایل مختلف وبا توجه به موفقیت‌هایی که بدست آورده،تشویق کنید وبه او انگیزه پیشرفت بدهید.

6⃣به فرزندتان مسئولیت‌هایی با توجه به توانایی هایش بدهید.این کار می‌تواند اعتماد به نفسش را بالا ببرد.

7⃣ اگر نوجوانتان کار نامناسبی انجام داد،هیچوقت نگویید که دوستش ندارید و یا از دستش ناراحت هستید بهتر است به او بگویید که ازکار یا رفتاری که انجام داده است ناراحت شده اید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439277

ثبت نظر

-