«بیوه سیاه» رکورد زد/80 میلیون دلار فروش

  • کد خبر : 438926
  • 22 تیر 1400 - 12:53
«بیوه سیاه» رکورد زد/80 میلیون دلار فروش

نیوز: بیوهٔ سیاه  یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی در سال ۲۰۲۱ است که بر پایهٔ شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده‌است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ مارول استودیوز بوده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده‌است.فروشِ پایان هفته باکس آفیس آمریکا برای اولین بار در دوران همه‌گیری کرونا، توانست از مرز ۱۰۰ میلیون دلار با کمک فیلم «بیوه سیاه» عبور کند.فیلم ماجراجویانه و ابرقهرمانی «بیوه سیاه» محصول کمپانی مارول و دیزنی در پایان هفته اول اکران خود 80 میلیون دلار فروش کرد و توانست عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه را در دوران همه‌گیری کرونا کسب کند.

با بازی اسکارلت جوهانسون

این فیلم با بازی «اسکارلت جوهانسون»،  اولین فیلم جهان سینمایی مارول است که به طور همزمان در سینماها و سرویس اینترنتی دیزنی پلاس اکران شده است. دیزنی گزارش داده که این فیلم در سرویسش توانسته در سرتاسر جهان نیز بیش از 60 میلیون دلار فروش کند.

همینطور این فیلم در سینماهای جهان 76 میلیون دلار از 46 سینمای جهان فروش کرده و جمع فروش کلی این فیلم را به 158 میلیون دلار رسانده است. این میزان فروش بعلاوه میزان درآمدی که این فیلم از دیزنی بدست آورده در نهایت به 215 میلیون دلار رسیده است. البته این فیلم هنوز در چین اکران نشده است که برای فروش مارول اهمیت بسیار زیادی دارد.

دیزنی اطلاعات بازدید خود را برای دو فیلم «کروئلا» و انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» که هر دو بطور همزمان در سینما و سرویس اینترنی آن اکران شده بود، منتشر نکرد و معلوم نیست که آیا این روند را درباره فیلم‌های اکرانی دیگر خود ادامه می‌دهد یا اطلاعات خاصی را به انتخاب خود برای برجسته کردن برندش منتشر می‌کند؟ با اکران فیلم «گشت و گذار در جنگل» که در 30 جولای اکران می‌شود، این فرایند مورد آزمایش واقع خواهد شد.

فروش بیوه سیاه

رکورد فروش افتتاحیه

در جایگاه دوم گیشه فیلم F9 با فاصله از جایگاه قبلی 10 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرد. این فیلم رکورد فروش افتتاحیه را تا قبل از اکران فیلم «بیوه سیاه» در دست داشت. از اکران این فیلم سه هفته می‌گذرد. این فیلم در آمریکا 141 میلیون دلار فروش کرده است. فروش جهانی این فیلم نیز از مرز 400 میلیون دلار عبور کرده و در مجموع کل فروش آن به 541 میلیون دلار رسیده است.

یونیورسال جایگاه سوم و چهارم را نیز با اکران فیلم‌های «بچه رئیس دو» با فروش نزدیک به 9 میلیون و «پاکسازی ابدی» بیش از 6 میلیون دلار تصاحب کرده است. انیمیشن «بچه‌رئیس دو» 34 میلیون و «پاکسازی ابدی» 27 میلیون دلار فروش کرده‌اند.

>>>بیشتر بخوانید:

فیلم ترسناک احضار ۳ پرفروش گیشه شد

فیلم «یک مکان ساکت 2» نیز با فروش 3 میلیون دلار رتبه پنجم باکس آفیس آمریکای شمالی شد و در مجموع 150 میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکا فروش کرد.

برای اولین بار در دوران همه‌گیری کرونا فروش آخر هفته باکس آفیس آمریکا توانست از مرز 100 میلیون دلار عبور کند و فروش خود را به 117 میلیون دلار برساند. این نتیجه دلگرم‌کننده‌ای برای کارشناسان باکس آفیس آمریکا است زیرا در حال حاضر 19 درصد سینماهای آمریکا هنوز تعطیل‌اند.

سینماها طی چند ماه آینده میزبان چندین عنوان پر سروصدا از جمله «جام فضایی»، «قدیم» ساخته هیجان‌انگیز «ام.نایت شیامالان» و «جی.آی. جو: چشمان مار» با بازی «هنری گلدینگ» خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438926

ثبت نظر

-