تعطیلی پنجشنبه‌ها تا پایان شهریور برای جلوگیری از خاموشی‌های بیشتر

  • کد خبر : 438136
  • 17 تیر 1400 - 8:26
تعطیلی پنجشنبه‌ها تا پایان شهریور برای جلوگیری از خاموشی‌های بیشتر

نیوز: با توجه به قعطی های مکرر برق به دلیل کمبود برق و بالا بودن میزان مصرف آن لایحه جدیدی تصویب شد.رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به خاموشی‌های مکرر گفت: به دولت تعطیلی پنجشنبه‌ها پیشنهاد دادیم که تا پایان شهریور روز‌های پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شود. حسنوند در حاشیه نشست فوق‌العاده بررسی خاموشی‌های مکرر در کمیسیون انرژی و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در نشست امروز در دو بخش اقدامات کوتاه و میان‌مدت و بلندمدت به بحث پرداختیم، افزود: امروز ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که برای کمک صنعت برق باید از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: برخی از وزارتخانه و سازمان‌ها مانند وزارت نفت و پتروشیمی‌ها که دارای نیروگاه‌های برق هستند باید به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد و به مدار کشور اضافه شود.

حسنوند گفت: برق بخش خصوصی آماده است که با انعقاد قرارداد ظرف هفته آینده وارد مدار شود، همچنین برخی از نیروگاه‌ها که با تأخیر تولید مواجه شده از جمله نیروگاه رامین دیروز 316 مگاوات وارد مدار شد و می‌تواند حدود 300 مگاوات دیگر به تولید کشور اضافه شود و این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری کاهش خاموشی هاست.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع وزارتخانه‌ها، تمام نیرو‌های مسلح و بیمارستان‌ها موظف شدند از ژنراتور‌های خود استفاده کند و از برق سراسری کمتر استفاده شود که مشترکین مصرف خانگی با کاهش قطعی روبه‌رو شوند، همچنین دو درصد از مصرف برق کشور در روشنایی و معابر است که از وزارت نیرو خواستیم این روشنایی معابر تقلیل شود.

حسنوند با اشاره به قطعی همزمان آب و برق در برخی شهر‌ها گفت: همچنین در بحث قطع آب که با همزمان با قطعی برق صورت می‌گیرد کمیته مشترک‌ای توسط نهاد‌های مربوط و دیوان محاسبات برای خرید دیزل ژنراتور تشکیل شود.

تعطیلی پنجشنبه ها

>>>بیشتر بخوانید:

واقعیت‌های خاموشی‌ برق/خاموشی‌های مکرر

وی با اشاره به صادرات برق هم گفت: در بخش صادرات نیز توصیه‌هایی شد که اولویت باید برای مصرف داخلی لحاظ شود، در صورتی که واردات برق نیاز باشد بتوانیم آن را تسریع دهیم که همه مجموعه بتواند کمک کنند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشنهادات امروز این کمیسیون برای جلوگیری از خاموشی‌ها گفت: پیشنهادات این بود در برخی از استان‌های جنوبی کشور به طور متوالی در چند هفته استان‌های بوشهر، هرمزگان خوزستان، بخشی از فارس، سیستان و بلوچستان و ایلام و استان‌های گرمسیری حتماً تعطیلی داشته باشد و شهر‌های قرمز و حتماً دولت تعطیل اعلام کند و همچنین تمام شهر‌های کشور تا پنجشنبه‌ها تعطیل اعلام شود تا به کاهش مصرف برق کم کند.

وی افزود: موضوع رمز ارز‌ها که جدی است، تمام مجوز‌ها لغو شود و تمام مشترکین پر مصرفی که بیش از 30 درصد غیر متعارف افزایش مصرف داشتند مشخص است، این‌ها جز رمز ارز‌های غیرقانونی و غیرمجاز هستند و تصمیمی که توسط دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه گرفته شده بسیج به عنوان ضابط در کنار نیرو‌های انتظامی وارد شوند و بامراکز غیرمجاز برخورد کنند.

حسنوند تاکید کرد: همچنین رمز ارز‌های دارای مجوز هم تعطیل شوند، رمز ارز‌هایی توسط وزارت صنعت و نفت مجوز داده شده فاقد مکان استقرار هستند و باید تمام این جداول مشخص شود و توسط شورای تامین برخورد لازم را داشته باشیم.

رییس کمیسیون انرژی همچنین گفت: برنامه‌های میان مدت و بلندمدت ابلاغ شده که در روز‌های آینده با جلساتی خواهیم داشت به سران قوا تمام پیشنهادات ارجاع خواهد داده شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438136

برچسب ها

ثبت نظر

-