درمان بوی بد پا در اثر تعریق

  • کد خبر : 436515
  • 07 تیر 1400 - 10:46
درمان بوی بد پا در اثر تعریق

نیوز: همانطور که دمای هوا بالا می رود، بدن عرق بیشتری می کند و این شامل پاها نیز می شود. کفش های بسته به همراه آب و هوای گرم این امر تعریق را چند برابر می کند. و سبب ایجاد بوی پا، یا حتی عفونت های قارچی پوست مانند پای ورزشکار خواهد شد.بوی پا و عفونت هنگامی اتفاق می افتد که باکتری های موجود در پوست و کفش شما از عرق تان تغذیه کنند. جوی رولند، پزشک متخصص اطفال می گوید: این یک محصول جانبی اسیدی تولید می کند که بوی نامطبوعی دارد.

درمان بوی پا

باکتری ها و قارچ ها و تمام اشکال آن ها بسیار کوچک دوست داشتنی هستند و گرما، رطوبت و تاریکی را دوست دارند. و بنابراین داخل کفش شما بهترین مکان برای آن ها می باشد. در این متن برخی از توصیه های دکتر رولند در مورد چگونگی متوقف کردن ودرمان بوی پا در مسیر آن آمده است:

پاها را خیس کنید

پاك كردن كامل پا بیش از شستشو با یک دوش سریع است. دکتر رولند توصیه می کند پاها را در مخلوطی از سرکه و آب یا نمک و آب اپسوم خیس نمایید. برای درست کردن محلول نمک، نصف فنجان نمک را در وان یا یک کاسه بزرگ آب گرم حل کنید و حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خیس کنید. نمک رطوبت پوست شما را بیرون می کشد، که به نوبه خود مکانی کم جاذبه برای زنده ماندن باکتری ها ایجاد می کند.

درمان بوی پا

برای درست کردن محلول سرکه، دو قسمت آب را با یک قسمت سرکه در یک وان یا یک کاسه بزرگ آب گرم ترکیب کرده و هفته ای یکبار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس کنید. می توانید از سرکه سفید یا سیب استفاده کنید. سرکه باعث می شود پوست شما در برابر باکتری ها ایمن شود.
احتیاط: اگر پای شما دارای زخم باز، خراش یا بریدگی است یا اگر خیساندن پوست شما را تحریک می کند از این خیساندن استفاده نکنید. اگر دوش را ترجیح می دهید، مهم است که با استفاده از پارچه شستشو کاملاً پا و انگشتان پا را بشویید

پاها را خشک نگه دارید

هر روشی را که انتخاب کردید، حتماً پس از استحمام، خیساندن یا شنا، پاهای خود را به خوبی خشک کنید. دکتر رولند می گوید، بوی نامطبوع از رطوبت ناشی می شود، بنابراین خشک نگه داشتن پا ، کفش و جوراب تا حد ممکن مهم است. اگر با گذشت روز پاهای شما عرق می کند، یک جفت جوراب اضافی در کیف خود قرار دهید و جوراب های خود را در زمان ناهار یا بعد از تمرین تعویض کنید.

پا را بعد از شستشو خشک کنید

همچنین می توانید با انتخاب جوراب هایی از جنس پنبه، و کفش های ساخته شده از مواد طبیعی مانند پنبه یا چرم، به خشک نگه داشتن پا کمک کنید. این مواد طبیعی اجازه می دهند رطوبت پای شما تبخیر شود. پوشاک ساخته شده توسط بشر مانند نایلون یا پلاستیک رطوبت به دام می اندازد و سبب تعریق و عفونت پا می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

درمان عرق کف دست و پا

کفش های خود را ضد عفونی کنید

آیا کفش های شما حتی در صورت عدم پوشیدن توسط ابر سبز بویی احاطه شده اند؟ لازم نیست آنها را دور بریزید. یک اسپری ضد عفونی کننده همه منظوره مانند نوعی که در آشپزخانه خود استفاده می کنید می تواند از بوی نامطبوع ناشی از ضربات شما مراقبت کند. به دنبال اسپری آشپزخانه باشید که حاوی اتانول و سایر مواد ضدعفونی کننده باشد و باعث از بین رفتن باکتری ها شود.

ضدعفونی کردن کفش

کفی را از کفش بیرون آورده و کفی را اسپری کرده و بگذارید به مدت ۲۴ ساعت خشک شود. دکتر رولند می گوید، سپس هنگامی که کفی را دوباره در کفش قرار می دهید، کفش را استریلیزه کرده اید و آن را علیه باکتری های عفونت زا ایمن کرده اید.

از پودر استفاده کنید

وقتی متوجه می شوید که پاهایتان عرق می کنند، می توانید یک پودر ضد عرق پا را بدون نسخه از داروخانه بخرید. یا به روش درمان خانگی بروید و کمی نشاسته ذرت در کفش خود بپاشید تا پاهای شما خشک شود. دکتر رولند می گوید: “شما حتی می توانید از یک ضد تعریق معمولی زیربغل استفاده کنید که قطعاً به کنترل رطوبت کمک می کند.”

اگر به نظر نمی رسد که بتوانید مشکل بو را حل کنید پس وقت آن است به پزشک مراجعه نمایید و از پزشک خود یک داروی تجویز شده برای درمان رطوبت پا بخواهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=436515
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Celevelandclinic.org

ثبت نظر

-