رقابت جف بزوس و ایلان ماسک در آسمان

  • کد خبر : 436293
  • 03 تیر 1400 - 8:58
رقابت جف بزوس و ایلان ماسک در آسمان
به گزارش نیوز: اسپیس ایکس قصد دارد با فرستادن هزاران ماهواره‌ی استارلینک به مدارهای پایینی زمین، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را در همه‌جای جهان فراهم کند.تقریبا ۳ میلیارد نفر یا حدود ۴۰ درصد جمعیت دنیا از دسترسی به اینترنت محروم‌اند و از ۴٫۵ میلیارد نفر مشترک فعلی نیز خیلی‌ها دسترسی به اینترنت پرسرعت، ارزان و باکیفیت ندارند. برای همین است که اخبار از راه رسیدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسیاری از کاربران را امیدوار کرده است.
یک خبر خوب درباره اینترنت ماهواره‌ای : استارلینک قرار است ۱۲ هزار ماهواره را با هزینه ۱۰ میلیارد دلار به فضا بفرستد و هم‌اکنون نیز نسخه بتای این سرویس در ۱۱ کشور جهان برقرار است. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در سال جاری پیشنهاد استارلینک برای استقرار ماهواره‌های بیشتر در مدار پایینی زمین را جهت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت تصویب کرد.
اینترنت ماهواره‌ای

اینترنت ماهواری حالا به گفته مسوولان شرکت استارلینک در ماه سپتامبر (بین شهریور- تا مهر) عرضه جهانی می‌شود. این به معنی آماده بودن ارائه سرویس و شبکه این شرکت پرسروصدای متعلق به ایلان ماسک است. تقریبا برای بسیاری مشخص بود که اینترنت استارلینک برای سرویس‌دهی عمومی آماده است و تست‌های اولیه کاربرانی که نخستین دسترسی به این اینترنت را تجربه کرده بودند هم نشان می‌داد سرعت اینترنت در این شبکه حتی از آنچه مسوولان آن وعده داده‌اند هم بیشتر است.

>>>بیشتر بخوانید:

رونمایی از طرح اولیه آنتن اینترنت ماهواره ای Kuiper توسط آمازون+عکس

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: حالا Gwynne Shotwel رئیس هیات‌مدیره استارلینک گفته است در پاییز امسال شاهد این سرویس در کشور‌های مختلف خواهیم بود و البته این شرکت باید نظر مساعد نهاد سیاستگذار مقررات و استاندارد‌های مربوط به ارائه سرویس را در کشور‌های مختلف جلب کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=436293

برچسب ها

ثبت نظر

-