هم چیز در مورد زندگی صدام حسین/از حرمسرا تا دستگیری و اعدام

  • کد خبر : 435965
  • 03 تیر 1400 - 9:31
هم چیز در مورد زندگی صدام حسین/از حرمسرا تا دستگیری و اعدام

نیوز: خانواده صدام حسین از عراق بعثی بودند که از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ بر عراق حکومت کردند و تا زمان حمله نیروهای آمریكا_ انگلیس در سال ۲۰۰۳، دیكتاتوری استبدادی یك حزب را تحت كنترل حزب بعث تأسیس كردند.

حسینی ها اصالتاً اهل العوجا بودند، شهری در حدود ۱۳ کیلومتری تکریت و از اقلیت سنی مذهب بودند. آنها اعضای گروه قبیله ای البگات، زیرمجموعه ای از قبیله آل بو نصیر هستند. از آنجا که تاریخچه خانوادگی آن ها به طور کامل در دسترس نیست، گفته می شود نسلی که عراق را در وهله اول کنترل می کرد فقط از نژاد آلبه جات در آلبوناسر از جمله خاندان خیرالله طلفاح بود که بعداً پدر زن صدام شد. تمام اعضای خاندان حسین یا طلفای بزرگ دارای نام خانوادگی عربی الناصری هستند و ریشه آنها از العوجا یا چندین روستای اطراف می باشد.

روابط خانوادگی در دوران حکومت صدام حسین، به بخشی مهم در سیاست عراق تبدیل شد و بسیاری از اعضای نزدیک خانواده وی مسئولیت وزارتخانه ها، ارتش و خدمات امنیتی را بر عهده گرفتند.

دختران صدام حسین

رغد حسین از حسین کامل پنج فرزند داشت: سه پسر به نام های علی، صدام و واهاج. و دو دختر، هیرر و بنان. در سال ۲۰۰۳ راغد و بسیاری از افراد برجسته عراقی به اردن گریختند و در آنجا پادشاه عبدالله دوم آن ها را تحت حمایت خود قرار داد.

رغد حسین در کنار صدام

رغد حسین در کنار صدام

همسران صدام حسین

همسر اول صدام حسین ساجده نام داشت( ساجده دختر عموی صدام است و فرزند خیرالله طلفاح می باشد) که صدام از او صاحب پنج فرزند شد: دو پسر و سه دختر. پسران او به نام های عدی و قصی بودند و هنگام حمله آمریکا به عراق دستگیر و کشته شدند. دختران او حلا، رغد و رنا نام داشتند و اکنون در اردن زندگی می کنند.

سمیرا زن دوم صدام حسین است که صدام از او پسری به نام علی داشت ولی هیچ وقت به او حق قانونی دخل و تصرف در انور مملکتی داده نشد. اکنون سمیرا با پسرش در کانادا زندگی می کنند.
ندال همسر سوم صدام حسین می باشد.
صدام برای هر کدام از همسران خود کاخ جدایی در نظر گرفته بود.در اسلام، یک مرد ممکن است تا چهار همسر و یا بیشتر داشته باشد.

آیا پسران صدام کشته شده اند؟ بر سر خانواده اش چه آمد؟

پسران صدام کشته شدند. دو پسر صدام، عدی و قصی در سال ۲۰۰۳ توسط نظامیان آمریکایی کشته شدند. خود صدام حسین در سال ۲۰۰۶ دستگیر و اعدام شد.

همانند برخی از دستیاران و بستگان صدام، همسرش ساجیدا طلفاح نیز برای فرار از کشور گریخت.و همسر دوم او نیز پناهنده ی کانادا شد.

در حال حاضر ساجده حسین( همسر اول صدام) کجاست؟

وکیل مدافع تیم دفاعی صدام اظهار داشت که “اتهامات علیه راغد و ساجده بی اساس است” و ساجده “تنها در خانه اش در قطر زندگی می کند و هیچ ارتباطی با کسی، حتی وکلا ندارد”. وی همچنین اظهار داشت که اکنون ساجده “تحت معالجه پزشکی است.

خانواده صدام

چرا صدام کشته شد

صبح روز آغاز عید قربان در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶، صدام حسین را به جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت به دار آویختند. این روزی است که برای همیشه در یاد عراقی هایی که در حین حرکت رهبر بی رحم خود به سمت چوبه دار و حلقه طناب بر گردن او سفت شده بود، می دیدند، جاودانه خواهد ماند.

ظلم بی حد صدام و جنایات او

صدام حسین به جرم دستور كشته شدن ۱۴۸ مرد و پسر شیعه در روستای دوجیل پس از سوء قصد در آنجا در سال ۱۹۸۲ به دار مجازات آویخته شد.

چگونه صدام کشته شد

دیکتاتور بنیوزر شده عراق و اعضای خانواده وی پس از حمله آمریکا به شهر در مارس ۲۰۰۳ از بغداد فرار کردند. نیروهای آمریکایی صدام حسین را که در یک سوراخ زیرزمینی مخفی شده بود بدون شلیک حتی یک گلوله دستگیر کردند. حسین محاکمه شد و سرانجام در دسامبر ۲۰۰۶ اعدام شد.

ویژگی متمایز صدام چیست

ویژگی متمایز حسین به عنوان شناخته شده ترین دیکتاتور خاورمیانه است. وی از سال ۱۹۷۹ تا زمان سرنگونی و دستگیری توسط ائتلافی به رهبری ایالات متحده، در سال ۲۰۰۳، بر عراق حکومت کرد. برای اطمینان از کنترل خود، صدام دستور اعدام ده ها سرباز عالی رتبه را صادر کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

خاطرات باورنکردنی بدل عدی حسین پسر صدام + عکس

چگونه صدام قدرتش را از دست داد

پس از نه ماه فرار، صدام دیکتاتور سابق عراق در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ دستگیر شد. سقوط صدام در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ آغاز شد، زمانی که ایالات متحده یک نیروی حمله به عراق را برای سرنگونی دولت خود، که کشور را برای بیش از ۲۰ سال مورد آزار و اذیت و انواع جنایات قرار داده بود، فرستاد.

چرا آمریکا به عراق حمله کرد

آمریكا اظهار داشت كه هدف از این كار حذف “رژیمی بود كه سلاح های كشتار جمعی را توسعه داده و از آنها استفاده می كرد، از تروریست ها حمایت كرده و به آن ها پناه می داده، نقض ظالمانه حقوق بشر را انجام می داده و از خواسته های عادلانه سازمان ملل و جهان سرپیچی کرده است.

در حال حاضر چه کسی مالک نفت عراق است؟

شرکت “Iraq Petroleum Company” هنوز وجود دارد. این شرکت و یک شرکت وابسته – شرکت ابوظبی پترولیوم – نیز سهام اصلی خود را دست نخورده دارند و هنوز به فعالیت خود در عراق ادامه می دهند.

حقایق تازه از دستگیری صدام حسین/ یکی از بستگان محافظان دیکتاتور او را لو داد

این مترجم عراقی گفت: هیچکس نمی دانست که او محافظ صدام است، اما به دلیل اینکه بهترین کالاها و اجناس را از برخی برندهای تجاری در بازار خریداری می کرد و با توجه به وخامت اوضاع کشور، این شبهه ها را برانگیخت که وی با صدام در ارتباط باشد که پس از تعقیب وی همه چیز مشخص شد.

دستگیری صدام حسین

به گفته یک مترجم که برای ارتش آمریکا کار می کرد. یکی از بستگان محافظان صدام محل مخفیگاه را فاش کرده و سپس با ردیابی فردی که در حال انتقال مواد غذایی به صدام بوده، این اطلاعات تایید شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=435965
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Schalor.google.com, wikipedia.com,

ثبت نظر

-