ارائه تسهیلات مسکن کم بهره و مدت دار به کارگران

  • کد خبر : 435254
  • 29 خرداد 1400 - 8:22
ارائه تسهیلات مسکن کم بهره و مدت دار به کارگران

قشر کارگر جامعه یکی از زحمت کش ترین اقشار جامعه است که باید نیاز های آن برطرف شود. یک مقام مسئول در کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خواستار تغییر شرایط پرداخت وام مسکن به کارگران متناسب با وضعیت مالی و حقوق پرداختی به آنها شد.اقشار کارگر و حقوق‌بگیر با گره‌ای در بازار مسکن مواجه‌اند که از یک سو تسهیلات خرید مسکن کارایی و امکان لازم را برای خرید خانه فراهم نمی کند و از سویی اگر تسهیلات افزایش یابد هم برای آنها گره گشا نیست چرا که با توجه به سطح حقوق کارگران، آنها توان بازپرداخت اقساط وام را ندارند.

بر این اساس مسئولان تشکل های صنفی کارگری به دنبال راهکارهایی برای بن بست ایجاد شده در وضعیت مسکن کارگران هستند و این راهکار را در ارائه تسهیلات مسکن کم بهره و مدت دار به کارگران می‌دانند. هادی ساداتی نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در زمینه تامین مسکن کارگران بیان کرد: چنانچه می‌ خواهیم وارد بحث ساخت مسکن شویم، باید طرح های نیمه کاره را با هر عنوان و هر شکلی به نتیجه برسانیم.

ساداتی تصریح کرد: واحدهای مسکونی که اکنون نیمه‌کاره هستند و زیر ساخت‌های اولیه را ندارند دارای وام‌های دولتی هستند که روزانه کنتور می‌اندازد لذا معتقدم ابتدا باید طرح های نیمه کاره را به نتیجه برسانیم و بعد در مورد طرح‌های جدید دیگر در بخش مسکن تصمیم گیری کنیم. وی ادامه داد: طرح مسکن مهر چند سال قبل شروع شد و دولت بعد به این نتیجه رسید که نمی توان چندین سال سرمایه زیادی را در آن راکد نگه داشت لذا تکمیل آن را مجدداً بر عهده گرفت تا زودتر به اتمام برسد.

>>>بیشتر بخوانید:

تصویب وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله

کارگران توان پرداخت اقساط وام را ندارند

ساداتی بر ضرورت پرداخت تسهیلات مسکن مدت‌دار و کم‌بهره به کارگران تاکید کرد و گفت:کارگران توان پرداخت اقساط وام را ندارند مگر آن که اقساط وام مسکن برای گروه کارگری مدت دار باشد و وام‌ها با بهره پایین پرداخت شود، یعنی اگر قرار است به کارگری ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت شود ۴۰۰ میلیون تومان در مدت ۴۰ سال از کارگر بازپرداخت گرفته نشود.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در پایان با اشاره به سهل الوصول کردن وضعیت مسکن کارگران خاطرنشان کرد: انتظار ما اتمام تمام طرح های نیمه کاره و به نتیجه رساندن آنها و و انتقال آنها با نگرش کارگری به حوزه کارگری است و امیدواریم شرایط آسان تری برای تامین مسکن و خانه دار شدن کارگران فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=435254

برچسب ها

ثبت نظر

-