25 واقعیت جالب درباره کشور فیلیپین!!

  • کد خبر : 434732
  • 27 خرداد 1400 - 11:26
25 واقعیت جالب درباره کشور فیلیپین!!

فیلیپین با نام رسمی جمهوری فیلیپین  کشوری مجمع‌الجزایری در جنوب شرقی آسیا، واقع در شرق ناحیهٔ هندوچین و شمال اندونزی است. فیلیپین با مساحت ۳۴۲٬۳۵۳ کیلومترمربع؛ در رتبهٔ شصت‌وچهارمین و با جمعیت ۱۰۹٬۵۸۱٬۰۷۸ انسان؛ سیزدهمین کشور است.پایتخت فیلیپین مانیل با و بزرگ‌ترین شهر آن کزون سیتی است. زبان رسمی فیلیپین، انگلیسی و فیلیپینی است.

  1. فیلیپین اولین کشور در جنوب شرقی آسیا بود که پس از جنگ جهانی دوم ، در سال 1945 به استقلال دست یافت.
  2. فیلیپین با 16 گونه پستاندار جدید که در 10 سال گذشته کشف شده است بالاترین میزان کشف گونه های جدید جانوری را دارد.
  3. قاچاق انسان در فیلیپین یک مشکل است. این کشور چهارمین تعداد کودک فروشی را در جهان دارد. تخمین زده می شود 375000 زن و دختر در تجارت های جنسی وجود داشته باشد ، عمدتاً با سنین 15 تا 20 سال ، هرچند برخی از آنها فقط و فقط 11 سال سن دارند.
  4. رئیس جمهور فعلی بنیگنو آکوینو اولین رئیس جمهور فیلیپین است که لیسانسه است و او پسر رئیس جمهور سابق Corazon Aquino است.
  5. بزرگترین جفت کفش جهان در سال 2002 در شهر ماریکینا ، فیلیپین ساخته شد. طول نوک آن حدود 17.4 فوت (5.3 متر) ، عرض آن 7.9 فوت (2.4 متر) و ارتفاع آن 6.6 فوت (2 متر) بود. هزینه ان جفت کفش 2 میلیون پزوی فیلیپین بود.

جمعیت در بازار

بیشترین تعداد زنان شیرده

  1. فیلیپین به نام پادشاه فیلیپ دوم اسپانیا نامگذاری شده است. کاوشگری به نام روی لوپز ابتدا ویسایاس شرقی را فلیپناس نامید و بعداً این نام به کل مجمع الجزایر اعمال شد. نام رسمی این کشور جمهوری فیلیپین است.
  2. رکورد جهانی بیشترین تعداد زنان شیرده به طور همزمان 3541 مورد است که در مانیل فیلیپین ، در 4 مه 2006 ثبت شده است.
  3. از بین 10 مرکز خرید بزرگ جهان ، سه مورد از آن مراکز خرید در فیلیپین وجود دارد.
  4. بزرگترین مروارید جهان توسط غواص فیلیپینی در دریای پالاوان در سال 1934 کشف شد. وزن این سنگ مروارید به 6.35 کیلوگرم و ابعاد آن به 24 سانتی متر می رسد) ارزش آن بیش از 40 میلیون دلار است. اعتقاد بر این است که قدمت آن به 600 سال پیش بر می گردد.
  5. فیلیپین بزرگترین صادر کننده نارگیل و میوه های گرمسیری مانند پاپایا و ترنج است.
  6. برخی از فیلیپینی ها درباره شماره 13 احتیاط می کنند و از حضور 13 نفر سر یک میز پرهیز می کنند. همچنین ، تعداد پله ها به ورودی اصلی یک خانه نباید بر عدد سه قابل تقسیم باشد. فیلیپینی های خرافاتی دارند و بر اساس آن در روزهای پنج شنبه یا جمعه بزرگ در هفته مقدس ، هفته قبل از عید پاک ، به سفر نمی روند یا استحمام نمی کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

زیباترین جاذبه های گردشگری مصر

 کشور فیلیپین

  1. تنها مکانی در جهان که به غیر از آمریکا در ان راسو پیدا می شود ، اندونزی و فیلیپین است که به آنها گورکن بدبو می گویند.
  2. رئیس جمهور بنیگنو آکوینوی سوم فیلیپین به “نوینوی” معروف است و نام مستعار دو خواهرش “پینکی” و “بالسی” است.

اکثریت جمعیت مسیحیان

  1. نام های مسیحی در فیلیپین شامل بینگ ، بونگ ، بامبی ، بوگی ، گریلی ، و بامبوم است.
  2. فیلیپین تنها ملتی در آسیا با اکثریت جمعیت مسیحیان است. هشتاد درصد جمعیت آن را کاتولیک ها تشکیل می دهند.
  3. فیلیپین بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد و این کشور را به دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می کند. نرخ رشد سالانه آن در حدود 2٪ آن را به یکی از کشورهای با سرعت رشد در جهان تبدیل کرده است.
  4. کوه پیناتوبو در جزیره لوزون فیلیپین در 15 ژوئن 1991 فوران کرد و بزرگترین ابر قارچ جهان را ایجاد کرد. با فوران آن، 10 میلیارد تن ماگما و 20 میلیون تن دی اکسید گوگرد خارج شد.

عقاب فیلیپین

  1. نماد ملی فیلیپین عقاب فیلیپین یا میمون خوار است. این بزرگترین عقاب است و در سال 1995 به عنوان پرنده ملی فیلیپین اعلام شد. قد آن 3.3 فوت (1 متر) است و طول بال های آن تقریبا 7 فوت (2 متر) است. به شدت در معرض خطر است؛ فقط حدود 180-500 عقاب باقی مانده است. مجازات كشتن یك نفر طبق قوانین فیلیپین 12 سال زندان و جریمه سنگین است.
  2. طبق رسم فیلیپینی، گشودن هدایا بلافاصله پس از دریافت آن بی ادبانه تلقی می شود.
  3. فیلیپین تنها کشوری در جهان است که وقتی کشور در حال جنگ است پرچم آن وارونه برافراشته می شود.
  4. فیلیپین بلندترین مار جهان را دارا است که اتفاقاً طولانی ترین خزنده جهان نیز است. این مار می تواند تا 28.5 فوت (8.7 متر) رشد کند.

جاذبه های کشور فیلیپین

  1. در فیلیپین بین 120 تا 175 زبان وجود دارد که 171 از آنها زنده هستند و هم اکنون صحبت می شوند. در حالی که چهار زبان دیگر هیچ سخنران شناخته شده ای ندارند. انگلیسی و فیلیپینی ، دو زبان رسمی این کشور می باشد.

تامین کننده پرستار

  1. فیلیپین بزرگترین تامین کننده پرستار در جهان است که تقریباً 25٪ از کل پرستاران خارج از کشور را در سراسر جهان تأمین می کند.
  2. آنتی بیوتیک اریترومایسین توسط دکتر ابلاردو آگیلار در سال 1949 اختراع شد. وی نمونه ای را برای کارفرمای خود شرکت دارویی الی لیلی، ارسال کرد که بلافاصله به ثبت رسید. اریترومایسین برای افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند، استفاده می شود و تاکنون میلیون ها نفر را نجات داده است.
  3. فیلیپین دومین مجمع الجزایر بزرگ جهان است و از 7107 جزیره واقع در دریای چین جنوبی، دریای فیلیپین ، دریای سولو و تنگه لوزون تشکیل شده است.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434732
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.factretriever.com/philippines-facts

برچسب ها

ثبت نظر

-