حالت تهوع کودکان/وقتی فرزندم استفراغ می کند چه کار کنم؟

  • کد خبر : 433346
  • 19 خرداد 1400 - 12:57
حالت تهوع کودکان/وقتی فرزندم استفراغ می کند چه کار کنم؟

حالت تهوع کودکتان به استفراغ تبدیل شده است و شما به عنوان مادرش می خواهید سریع به او کمک کنید. خوشبختانه ، دوره های استفراغ در کودکان معمولاً مضر نیستند و به سرعت از بین می روند. علل شایع استفراغ، ویروس های معده و گاهی مسمومیت غذایی است. اگر کودک شما در کمتر از 12 هفتگی اش است و بیمار به نظر می رسد یا نگران هستید با پزشک خود مشورت کنید.

علائم کم آبی بدن

در زمان حالت تهوع کودکان، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که درباره ی کم آبی بدن کودکتان هوشیار باشید. بچه ها خیلی زودتر از بزرگ ترها دچار کم آبی می شوند. این نشانه ها میتوانند به شما در تشخیص کم آبی بدن کمک کنند: خستگی نامعمول یا بدعنق بودن ، خشکی دهان ، اشک کمتر در هنگام گریه ، پوست سرد ، چشمان گود افتاده، ادرار نکردن به دفعات معمول و ادرار به رنگ زرد تیره.

حالت تهوع کودکان

درمان کم آبی بدن

برای جلوگیری و رفع کم آبی بدن ، سعی کنید به کودک خود به تعداد دفعات زیاد ولی به مقدار کم آب بدهید . حتی اگر استفراغ ادامه یابد ، آنها هنوز مقداری از آن آبی را که به آنها می دهید جذب می کنند. از نوشیدنی های خوب یا محلول های آبرسانی دهانی استفاده کنید. بعد از استفراغ ، با مقدار کمی شروع کنید: هر چند دقیقه چند قاشق غذاخوری از محلول های آبرسانی. با گذشت زمان ، به آنها بیشتر بدهید زیرا قادر به نگه داشتن آن هستند. اطمینان حاصل کنید که مرتباً با تعداد دفعات معمول ادرار می کنند.

آبمیوه های بی مزه چطور؟

سالهاست که والدین از آبمیوه های لیمویی و زنجبیلی استفاده می کنند تا به کودکان کمک کنند مایعات را جایگزین کنند و بسیاری از پزشکان هنوز این موارد را توصیه می کنند. اما تحقیقات نشان داده است که استفاده از محلول های آبرسانی به دهان برای کودکان بهتر است. این نوشیدنی ها مقدار مناسبی از قند و نمک را شامل می شوند. یک گزینه جایگزین می تواند نوشیدنی ورزشی باشد که با مقدار مساوی آب مخلوط شده است.

کمبود آب در کودکان

رژیم مایعات

وقتی چند ساعت از آخرین استفراغ فرزندتان گذشت، می توانید یک رژیم مایعات مناسب شروع کنید که فقط شامل آب نباشد، نوشیدنی های الکترولیتی یا محلول های آبرسانی خوراکی را شروع کنید. مایعاتی که هضم آنها آسان تر است ، با این وجود این مایعات، مواد مغذی لازم را برای انرژی دادن به کودکتان فراهم می کنند. آب برخی میوه ها را نیز در نظر بگیرید برای مثال آب سیب، طالبی، هویج و غیره.

داروها

حالت تهوع کودکان و استفراغ در کودکان معمولاً پس از اندکی وقت از بین می رود. بهتر است منتظر بمانید زیرا داروهای بدون نسخه برای استفراغ برای کودکان توصیه نمی شود. در صورت ایجاد ویروس ، این داروها کمکی نخواهند کرد – و معمولاً هم همین طور است. مایعات به جای دارو بهترین جایگزین هستند. اگر استفراغ شدید باشد ، پزشکان ممکن است دارو یا آمپولی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ تجویز کنند.

درمان خانگی: زنجبیل

هزاران سال است که زنجبیل برای کاهش درد و مشکلات معده استفاده می شود. محققان معتقدند مواد شیمیایی موجود در زنجبیل در معده و روده و همچنین مغز و سیستم عصبی با هدف کنترل حالت تهوع کار می کنند. گرچه ثابت نشده است که حالت تهوع و استفراغ را در کودکان متوقف کنند ، اما ارزش امتحان کردن را دارد. این برای کودکان بالای 2 سال کاملا ایمن و بی خطر است. فقط بهتر است با متخصص اطفال خود بپرسید این را در میان بگذارید.

>>>بیشتر بخوانید:

فقر آهن در کودکان یک مشکل بزرگ/درمان

حالت تهوع کودکان

طب فشاری (روشی مشابه طب سوزنی)

این روش به برخی از افراد در هنگام تهوع کمک کرده است. طب فشاری به یک قسمت از بدن فشار وارد می کند تا تغییراتی را در سایر نقاط بدن ایجاد کند. روشی مشابه طب سوزنی چین باستان است. برای اینکه از این طریق حالت تهوع کودک را از بین ببرید ، با استفاده از انگشتان میانی و اشاره خود شیار بین دو تاندون بزرگ از داخل مچ دست را که از کف دست شروع می شود فشار دهید.

چه موقع به دکتر مراجعه کنیم؟

وقت آن است که مراقبت های پزشکی را برای کودک مطرح کنیم:

حتی به 12 هفتگی اش هم نرسیده و هر روز بیش از یک بار استفراغ می کند

علائم کم آبی بدن را دارد، یا احتمال می دهید که مسموم شده است

بدعنق شده است یا تب شدید ، سردرد ، سفتی گردن یا درد معده دارد و یا بدنش جوش می زند

در استفراغش خون دیده شود، یا فکر می کنید ممکن است آپاندیس داشته باشد

به سختی از خواب بیدار می شود ، بیمار به نظر می رسد یا بیش از 8 ساعت است که دچار حالت تهوع شده است

اینها نشانه هایی است که ممکن است یک بیماری زمینه ای جدی باشد و کودک شما باید در آن مرحله به پزشک مراجعه کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433346
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/children/ss/nausea-vomiting-remedies-treatment

ثبت نظر

-