خبر خوش برای معلم ها/ تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان

  • کد خبر : 433238
  • 18 خرداد 1400 - 12:18
خبر خوش برای معلم ها/  تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان

لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان که از  سال گذشته تحویل مجلس شورای اسلامی گردیده است سرانجام در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه کلیات لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان را به تصویب رساندند.

طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، این لایحه دو شوری شد تا نمایندگان پیشنهادات خود درباره جزئیات این لایحه را در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مطرح کنند و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان

 لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان، اهمیت بالایی دارد

محسن حاجی میرزایی درباره لایحه مذکور، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ منابع اجرای این لایحه پیش بینی شده است. در دولت هم تدوین آیین‌نامه اجرایی این لایحه را همزمان با بررسی آن در مجلس آغاز کردیم تا بلافاصله پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی تاکید کرد: رتبه‌ بندی معلمان در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است. ماموریت اصلی ما اجرای سند تحول بنیادین است که اصلی‌ترین رکن آن معلم است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما می‌توانیم توانمندی‌های معلمان را در گروه‌های مختلف طبقه بندی کنیم و به رتبه بندی معلمان به عنوان یک ابزار برای ارتقای کیفیت، افزایش انگیزه در معلمان و افزایش توانمندی‌های آموزشی کشور نگاه می‌کنیم.

>>>بیشتر بخوانید:

افزایش ۵۰درصدی حقوق فرهنگیان/ خبر خوش برای فرهنگیان

حاجی‌ میرزایی اظهار داشت: در دولت نیز لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان، خارج از نوبت به دلیل اهمیت بالایی که داشت، بررسی شد چرا که لازم بود این لایحه هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد تا با رتبه بندی یک امتیاز ویژه به جامعه فرهنگی داده شود.

وی اظهار داشت: تاکید ما بر این است که معلمان از امتیازات و حقوقی برخوردار باشند که همه کانیوزن دولت از آن برخوردار هستند. هدف ما این بود تا به معلمان کمک کنیم صلاحیت‌ و توانمندی خود را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433238

ثبت نظر

-