سوالات رایج مشکلات بدن/پاسخ به 10 سوالی که شاید از پرسیدن آن ها خجالت می کشید!

  • کد خبر : 432529
  • 15 خرداد 1400 - 9:00
سوالات رایج مشکلات بدن/پاسخ به 10 سوالی که شاید از پرسیدن آن ها خجالت می کشید!

برای همه ما شاید پیش آمده باشد که با مشکلات کوچکی در مورد بدنمان مواجه می شویم و سوال های ریز و درشتی که در این زمینه برایمان پیش می آید، که شاید خجالت بکشیم از اطرافیانمان بپرسیم. ما در این مطلب به سوالات رایج مشکلات بدن پاسخ داده ایم.

چرا ابروهای پیوسته ای دارم؟

اینکه در برخی ها موهای زائدی بین در ابرو رشد می کند راز نیست. در بیشتر مواقع ، موهای اضافی بین ابروها ارثی است که در بقیه اعضای خانواده نیز وجود دارد. برداشتن موهای بین ابروها می تواند ظاهر شما را برای چند هفته بهتر کند. برای رفع موهای چانه و بالای لب ، یک کرم موبر بهترین گزینه است – البته نباید به ناحیه نزدیک دور چشم هایتان بمالید. لیزر موهای زائد و الکترولیز راه حل های طولانی مدت است.

ابرو پیوندی

آیا چیزی باعث رفع سلولیت میشود؟

سلولیت فقط یک لایه چربی طبیعی در زیر پوست است. ورزش روی عضلات سفت باعث می شود که گاهی اوقات کمتر دیده شود یا بروز کند. پزشکان نمی دانند و مطمئن نیستند که آیا کرم های مخصوص سلولیت واقعاً برای مدت طولانی کار می کنند یا خیر. برای رفع سریع سلولیت ، خودتان را برنزه کنید. سلولیت در پوست های تیره کمتر دیده می شود. روش های آرایشی و بهداشتی مناسب گزینه دیگری است.

چرا من اینقدر سرخ می شوم؟

بیشتر افراد گاهی اوقات سرخ می شوند ، خصوصاً هنگام احساس خجالت یا شرم. اما وقتی تکه های قرمز به طور تصادفی روی گونه ها ، پیشانی یا چانه شما ظاهر می شود ، ممکن است آکنه روزاسه مقصر باشد. در این صورت ، به متخصص پوست مراجعه کنید. قرص و کرم هایی وجود دارد که می توانند موثر باشند. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، زیرا نور خورشید محرک آکنه روزاسه است. به ندرت ، سرخ شدن مکرر و تپش قلب در موقعیت های اجتماعی می تواند یک اختلال اضطرابی باشد. اگر به کار یا روابط شما آسیب می رساند ، با پزشک خود صحبت کنید.

دلیل سرخی صورت

چرا با اینکه هنوز خیلی جوانم موهایم سفید می شوند؟

اگر زیر 40 سال دارید و بیش از نیمی از موهای شما سفید است ، به احتمال زیاد این ارثی است. به ندرت ، این می تواند نشانه ای از اختلال تیروئید یا رنگدانه باشد. رنگ کردن موها یک راه حل آسان است. اگر می خواهید موهای سفید را پنهان کنید ، شامپوهای مخصوص می توانند سفید شدن زودرس جلوگیری کنند. سفید شدن موها به این معنی نیست که پیر شده اید.

سفید شدن مو/سوالات رایج مشکلات بدن

چرا باسنم جوش می زند؟

سوالات رایج مشکلات بدن/ این ممکن است فولیکولیت – عفونت فولیکول های مو باشد – برجستگی های کوچک سفید یا قرمز در باسن به احتمال زیاد کراتوز پلاریس است. این یک بیماری پوستی بی خطر است که می تواند در باسن ، گونه ها ، بازوها و ران ها نیز ظاهر شود. این شرایط ممکن است سالها طول بکشد ، اما تا 30 سالگی به تدریج برطرف می شود. تا آن زمان ، استفاده از مرطوب کننده های مخصوص چند بار در روز می تواند کمک کند.

>>>بیشتر بخوانید:

پاسخ به سوال‌های جنسی که خجالت می‌کشید بیان کنید

چرا ترک پوستی دارم؟

هنگامی که پوست با بارداری ، افزایش وزن یا رشد طبیعی سال های نوجوانی کشیده می شود ، ترک پوستی ایجاد می شود. این علائم ترکی نوعی زخم است که در شروع معمولاً قرمز یا بنفش است و سپس به رنگ سفید در می آید. ترک های پوستی بیشتر در شکم ، ران ، باسن ، سینه ها و کمر دیده می شوند. لایه برداری شیمیایی یا جراحی لیزر می تواند آنها را کاهش دهد. متاسفانه ، لوسیون ها و کرم ها معمولاً موثر واقع نمی شوند.

ترک پوستی

چه کنم تا پس از اصلاح موهای زائدم بدنم حساسیت ندهد؟

جوش های ناشی از اصلاح با تیغ برجستگی های کوچکی هستند که بعد از اصلاح با تیغ، بر روی پوست ظاهر می شوند. این برجستگی ها بعد از اصلاح و زمانی که موها به جای اینکه به بیرون از پوست بیایند و رشد کنند، زیر پوست می مانند و در زیر پوست رشد کرده و به دور خود پیچ می خورند به وجود آمده و گسترش پیدا می کنند. این برجستگی ها می توانند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. همچنین ممکن است باعث بروز زخم هایی بر روی پوست شوند. بهترین راه برای درمان این نوع از جوش های صورت و بدن، عدم استفاده از تیغ برای اصلاح است. می توانید از موبر ها استفاده کنید. البته این محصولات نیز می توانند باعث تحریک پوست شده و باید در طول هفته یک یا دو بار مورد استفاده قرار گیرند.

چه چیزی دندان هایم را تیره تر می کند؟

سوالات رایج مشکلات بدن/اگر قهوه ، چای ، نوشیدنی های مشکی یا شراب قرمز مصرف می کنید، پاسخ معلوم است. سیگار کشیدن و برخی داروها همچنین می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند. اولین قدم برای سفیدتر شدن دندان ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم است. عوامل سفید کننده دندان نیز می توانند کمک کنند. آنها را در داروخانه و مطب دندانپزشکی خود پیدا خواهید کرد.

تیره شدن دندان ها

 

چطور پینه های پایم را نرم کنم؟

انگشت ها و پاشنه های پای ما زیر فشار روزانه و اصطکاک دائمی جوراب و کفش قرار دارند. این شرایط می تواند موجب سخت شدن پوست و شکل گیری پینه ها شود. استفاده از لوسیون مرطوب کننده و وازلین، جوش شیرین و روغن زیتون را پس از مالش پینه ها با سنگ پا فراموش نکنید.

چرا اینقدر عرق می کنم؟

سوالات رایج مشکلات بدن/عرق بدن شما را خنک می کند تا بیش از حد گرم نشوید. اگر در حالی که آرام و بدون هیچ فعالیتی در یک اتاق خنک نشسته اید ولی باز هم عرق می کنید، با پزشک خود صحبت کنید تا دلیل آن را بفهمید. یکی از دلایل احتمالی ، هایپرهیدروز است. این بی ضرر است اما آزار دهنده است و می تواند باعث عرق زیاد در زیربغل و کف دست و پا شود. داروهای ضد تعریق با نسخه ، قرص یا حتی بوتاکس گزینه های درمانی هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432529
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-embarrassing-beauty-questions

ثبت نظر

-