جریان قاشق هایی که به بدن می چسبند چیست؟ آیا در واکسن‌های کرونا «آهن» وجود دارد؟

  • کد خبر : 432413
  • 13 خرداد 1400 - 11:04
جریان قاشق هایی که به بدن می چسبند چیست؟ آیا در واکسن‌های کرونا «آهن» وجود دارد؟

چالش چسبندگی، حتما شما هم لااقل یکی از این کلیپ هایی که شخصی قاشقی را به بدن خود می چسباند دیده اید. اما واقعا قضیه از چه قرار است؟از صبح دیروز کلیپ و تصاویری از افراد مختلف دست به دست می شود که ادعا می کنند بدن آنان خاصیت مغناطیسی پیدا کرده و مثل آهن ربا عمل می کند. در ابتدا افرادی که واکسن زده اند این آزمایش را انجام دادند اما جالب تر اینکه بعدا افراد دیگری که واکسن تزریق نکرده اند هم به این چالش اضافه شدند و برخی از آن ها می گویند فلزات به بدن آنان نیز می چسبد.

مادر محراب قاسم خانی

مادر محراب قاسم خانی و بدن آهن ربایی

هر چند دکتر مردانی، عضو ستاد ملی مقابله این خبر را تکذیب کرده و گفته مردم نباید به این شایعات توجه کنند اما به نظر می رسد این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. در این مطلب به بررسی این موضوع با جزییات بیشتری می پردازیم.

چالش چسبندگی قاشق به بدن آقای بازیگر

چالش چسبندگی/شهروز ابراهیمی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار ویدیویی نوشت: دوستان عزیز این تجربه من بود و برام خیلی عجیب بود. در ضمن من تخصصی در این زمینه ندارم و اتفاقا به همه توصیه میکنم حتما واکسن بزنید وقتی خودم ویدیویی دیدیم برام جالب و غیرقابل باور بود اما خودم انجام دادم و با شما به اشتراک گذاشتم به همین سادگی شعبده بازی هم نیست حتما که دلیل علمی داره؛
من نه چیزی رو تایید میکنم و نه تکذیب به همین سادگی به زبان فارسی باز هم میگم زدن واکسن بهترین راه برای کنترل کرونا و برگشت به زندگی عادی است باز تاکید میکنم فقط تجربه خودم رو به اشتراک گذاشتم.

آیا در واکسن‌های کرونا «آهن» وجود دارد؟

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در یادداشتی که در اختیار فارس قرار داده است به شبهه افکنی پیرامون وجود فلزات در واکسن کرونا پاسخ داده است.
در این یادداشت آمده است: خبر‌های عجیب و غریب در مورد واکسن تمامی ندارد.در مورد این کلیپ یا کلیپ‌هایی که آهن ربا را روی پوست می‌گذارند و نمی‌افتد چند نکته قابل توضیح است:

۱- آهن ربا همان‌طور که از اسمش پیداست آهن را جذب می‌کند و هیچکدام از واکسن‌های موجود تولید شده اصلا آهن در ترکیب خود ندارند.۲- برای اینکه حداقل چنین جذبی صورت بگیرد حدود یک گرم آهن نیکل یا کبالت لازم است تا از زیر پوست یا داخل عضله بتواند این جذب صورت بگیرد.

۳- از مجموع فلزات، مقدار بسیار بسیار ناچیزی از ترکیبات آلومینیوم وجود دارد که آن هم به هر مقدار جذب آهن ربا نمی‌شود.

واکسن کرونا و چالش چسبندگی

۴- مقداری حتی کم آهن در بدن انسان وجود دارد که می‌تواند آهن ربا را جذب کند.

۵- برخی افراد بدنشان می‌تواند تا حدودی فلزات به خصوص آهن را به خود جذب کند که ربطی به واکسن ندارد. شما قبل از آمدن واکسن هم می‌توانستید از این کلیپ‌ها در اینترنت ببینید.

۶- بنده خودم آهن ربای کوچکی را به عضله دلتویید هردو بازو نزدیک کردم که بدون این که واکسنی تزریق کرده باشم از دو بازو آهن ربا به پوست چسبید.

۷- گاه چسبیدن فلزات ناشی از رطوبت بدن یا شیب بدن دارد و آهن ربایی در بدن وجود ندارد.

چسبیدن کلید روی بازو

در تهیه آهن ربا باید ویژگی‌های آن را شناخت.

وقتی که ماده‌ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می‌گیرد پس از حذف میدان خارجی، مقداری از مغناطیس خود را حفظ می‌کند. به این مغناطیس باقیمانده در ماده، پسماند مغناطیسی گفته می‌شود. هرچه پسماند بزرگتر باشد آهنربا قوی‌تر است. حرکت الکترون‌ها می‌توانند باعث مغناطیس شوند.

توضیحات دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19

عابدینی در پاسخ به سوالی درباره کلیپ‌هایی در فضای مجازی که نشان میدهد در محل تزریق واکسن خاصیت آهنربایی ایجاد شده است نیز گفت: این شایعه در فضای مجازی رویت می‌شود و توضیخات و توجیهات غیر علمی هم شنیده می‌شود. واقعیت این است خود ما هم در حال کار بر این موضوع هستیم. این عارضه فقط در ایران رخ نداده است، این قضیه در هر برندی می‌توانست رخ دهد؛ حتی گروهی گذاشتیم بر این موضوع کار کنند و توجیه علمی داشته باشیم.
فرضیه ما این است که هیدروکسید آلومینیوم یا جیوه در این واکسن شاید توجیه این موضوع باشد. برخی هم گفتند اصلا شاید این موضوع ربطی به واکسن نداشته باشد. این موضوع خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ و میر به دنبال نداشته است. تئوری‌هایی داریم، اما باید صبر کنیم بررسی کامل شود. اگر بدانیم بروز خاصیت ذکر شده به خطر واکسن است شاید لازم باشد تعدیلاتی در ساختار واکسن رخ دهد، اما این احتیاج به تحقیق و مستندات دارد.

ویدیو هایی از چسبیدن فلزات به بدن مردم:

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432413

ثبت نظر

-