بهترین زمان چربی سوزی در طول شبانه روز چه موقع است؟

  • کد خبر : 432151
  • 11 خرداد 1400 - 18:18
بهترین زمان چربی سوزی در طول شبانه روز چه موقع است؟

بهترین زمان چربی سوزی، سبک زندگی انسان و عادات های او می تواند نقش به سزایی در سلامتی و تندرستی وی داشته باشد. می شود با تغییر عادات نادرست و جلوگیری از افراط و تفریط در عادات، افزایش به اندازه تحرک روزانه، برگزیدن مواد غذایی با ارزش(هر چند به مقدار کم ولی با ارزش) و تا حد امکان دور ماندن از فشارهای روحی و روانی، از یک زندگی سالم لذت برد.

هر چیزی که با بدن ساز مخالف می زند را تا حد امکان از زندگی خود حذف کنید. شما مسئول سلامت جسم و روح خود هستید، پس مراقب انتخاب هایتان در زندگی باشید و سبک زندگی ای  را برگزینید که در طول عمر به ویژه دوران پیری، سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورد. هر جا که لازم است در انتخاب هایتان تغییر ایجاد کنید.
ورزش نیز یک  انتخاب است که می توانید متناسب با روحیه، علاقه و توان جسمی خود از آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که عقل سالم در  بدن سالم می باشد. پس ورزش علاوه بر جسم سالم،  سلامت روان را نیز به شما هدیه می کند.

بهترین زمان چربی سوزی

دنیای عمل و عکس العمل

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم دنیای عمل و عکس العمل است. انتخاب سبک زندگی سالم، جسم و روح سالم را به همراه می آورد و انتخاب سبک زندگی نادرست ماحصلی جز بیماری و آزار جسم و روان به همراه ندارد. بدن شما امانتی ست که باید از آن در برابر عوامل خطر ساز محافظت کنید. وجود چربی بیش از اندازه در بدن و چاقی مفرط می تواند یک عامل خطرآفرین باشد.
اگر چربی در بدن تان بیش از اندازه انباشته شده است، اگر فکر می کنید از وزن متعادل خود دور شده اید و اضافه وزن دارید شما دارید به خطر نزدیک می شوید پس زمان آن فرا رسیده که با تغییر انتخاب ها و عادات نادرست خود اقدام به چربی سوزی با رعایت اصول و در زمان مناسب کنید.
این مقاله سعی دارد اطلاعاتی را در رابطه با ورزش، چربی سوزی و زمان مناسب آن  در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید:

بهترین زمان برای چربی سوزی

دراز ونشست
صبح ها:

بهترین زمان چربی سوزی، بدون شک اکثر ما ورزش در ساعات اولیه صبح را بیشتر می پسندیم چرا که هوای تازه و تنفس صبحگاهی حس نشاط بیشتری را به ما منتقل می کند و بعد از یک دوره خواب مفید  می توانیم سرحال تر به ورزش بپردازیم.ساعات اولیه صبح بدن در اوج انرژی خود قرار دارد. پس اگر قصد چربی سوزی داریم انتخاب صبح به عنوان زمانی برای چربی سوزی  یک گزینه عالی و نتیجه بخش است.

مزیت های ورزش در ساعات اولیه صبح:

افزایش هوشیاری و آمادگی ذهنی‌ بیشتر برای ادامه روز.
افزایش انگیزه به منظور انتخاب‌های غذائی سالم‌تر.
دادن انگیزه بیشتر به فرد برای شروع یک روز جدید.
بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی و چربی سوزی بیشتر.

عصر ها:
اگر به دلیل مشغله کاری نمی توانید صبح را به عنوان زمان ورزش روزانه برگزینید، ورزش کردن در بعد از ظهر گزینه بعدی برای شماست. ورزش در عصر هر چند به اندازه ورزش صبحگاهی قابلیت چربی سوزی  ندارد اما خالی از فایده نیست و از اوقات دیگر روز برای ورزش کردن مناسب تر است.

ورزش در عصر

مزیت های ورزش کردن  در عصر:

بازده فیزیک بدنی در بعدازظهر به اوج خود می‌رسد.
میزان ترشح هورمون تستسترون بیشر می‌باشد.
در اختیار داشتن زمان کافی برای یک تمرین خوب.
به بهبود خواب شبانه‌ کمک می‌کند.
بهترین زمان برای انجام تمرینات سنگین قدرتی و استقامتی.

آیا شما می دانید که چه موقع به ورزش کردن نیاز دارید؟

زمان هایی که هر نوع تلاش  و فعالیت اضافی جسمی مانند حمل وسایل سنگین  یا دویدن و… باعث ایجاد تپش قلب و خستگی زود رس در شما می شود.زمان هایی که  در اثر خستگی و اضطراب دچار اختلالات خواب شبانه می شوید و خوابتان نمی برد.هنگام بالا رفتن از پله ها به نفس نفس می افتید.یا هر وضعیت مشابه دیـگری که شما را به تپش قلب و نفس نفس بیاندازد.

بهترین زمان چربی سوزی

این نکات را در هنگام ورزش رعایت کنید

ورزش در هوای آزاد و بدون آلودگی انجام شود.
با لباس های معمولی خود به ورزش نروید.
بعد از ورزش در جریان هوای سرد قرار نگیرید.
آب و نوشیدنی به مقدار زیاد ننوشید و در هنگام ورزش با مقدار کمی آب ورزش را ادامه دهید.
پس از ورزش می توانید دوش آب گرم بگیرید.

>>>بیشتر بخوانید:

چند روش سریع و فوق العاده برای چربی سوزی

افراد چاق چگونه چربی بسوزانند

بهتر است که فرد چاق در مراحل اول ، با آهستگی تمام و به مدت طولانی ورزش هوازی انجام دهند و مواد قندی گوناگون را مصرف کند. ورزش به صورت آهسته و طولانی چربی بیشتری می سوزاند و مواد قندی را که تدریجاً مصرف می شود آهسته وارد خون می کند. بهترین تعریف برای ورزش آهسته همان ورزشی است که حداکثر ضربان قلب را به ۸۰ درصد افزایش می دهد. این که بخواهیم چربی را با ورزش سریع از بین ببریم درست نیست با این کار فقط گلوکز از بین می رود. ورزش آرام به عضلات فرصت می دهد تا سوخت چربی را با کمترین مصرف گلوکز انجام دهد.

فواید ورزش

فواید ورزش

بهتر شدن جریان خون و لنف در بدن
افزایش گلبول های قرمز و هموگلوبین
خروج مواد زاید از بدن
طراوت پوست
تقویت دستگاه عضلانی بدن
کمک به هضم غذا
افزایش سطح بهداشت روانی
تقویت ریه ها
تقویت اعصاب
جلوگیری از جمع شدن خون در اندامها
خواب دلپذیر تر
کاهش بیماری های قلب و عروق

مداوای چربی بدن با ورزش

تبدیل عضله به چربی یک ضایعه بزرگ است چرا که هم بر مقدار چربی اضافه می شود و هم از میزان عضلات کاسته می شود. چربی به تنهایی بد نیست آنچه قابل توجه است کمبود عضلات ورزیده است.
رژیم غذائی چربی بدن را کاهش می دهد اما نمی تواند عضلات از دست رفته را بازسازی کند. ورزش کردن عضلات را زیاد و متابولیسم را بالا می برد بنابراین مداوای چربی فقط از راه رژیم و کم خوری نیست بلکه ورزش نقش موثری در این زمینه ایفا می کند.

ورزش هوازی

بهترین نوع ورزش برای چربی سوزی

ورزش های هوازی برای چربی سوزی بهتر هستند.ورزش های هوازی به ورزش هایی گفته می شود که بدون وقفه حداقل ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول بکشد. تمرینات منظم ورزشی روزانه باعث تبدیل چربی به عضله می شود.

انواع ورزش های هوازی چربی سوز

دویدن، طناب بازی، حرکات بدن سازی پی در پی، دویدن در جا، دوچرخه سواری در خیابان، دوچرخه سواری درجا، قایقرانی، اسکی در پیست مسطح

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432151
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : تربیت بدنی عمومی

ثبت نظر

-