مینا مهرنوش داور میدون/مسابقه شبکه سه

  • کد خبر : 432056
  • 11 خرداد 1400 - 17:34
مینا مهرنوش داور میدون/مسابقه شبکه سه

مینا مهرنوش یکی از کارآفرینان مطرح ایرانی بوده که تا به حال سوابق مهمی را در کارنامه خود داشته است. او موفق شده که گام های بسیار بزرگی در زمینه اجرایی بردارد و همچنین در راه اندازی کسب و کار از چهره‌های شاخص کشورمان به‌شمار می‌آید. مینا مهرنوش داور مسابقه میدون از شبکه سه سیماست.

کودکی مینا مهرنوش

در زمان کودکی علاقه بسیار زیادی به کارآفرینی و تولید داشت و در زمینه تجارت و درآمدزایی همیشه به دنبال کسب و کار جدیدی بود پدرش وقتی که عشق و علاقه او را به تجارتی سعی کرد که او را همراهی کند و مقدمات و امکانات لازم را برای او فراهم کند

بیوگرافی مینا مهرنوش داور میدون

او متولد ۱۳۵۲ در تهران می باشد. در چندین رشته تحصیلی مدرک عالی دارد که می توان به فوق لیسانس توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و همچنین دکترای اقتصاد اشاره کرد

او مدرک دکترای خود را از دانشگاه الزهرا اخذ نموده و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اقتصاد محسوب می شود و همچنین به عنوان استاد دانشگاه تهران به عنوان کارآفرین فعالیت دارد.

تورود به بازار در 18 سالگی

او زمانی که تنها 18 سال سن داشت موفق شد که ریاست را تجربه کند به گفته وی وقتی که دوران دبیرستانش به پایان رسید وارد بازار کار شد و موفق گردید که یکسال بعد یک شرکت تاسیس کند و دسته چک بگیرد .

یکی از خاطرات جالب او این است که در زمان 19 سالگی بنا به دلایل مالی یکی از چک های او که مبلغ دو میلیون تومان بود پاس نشد و برای خیلی ها جاب بود که یک دختر 19 ساله چگونه توانسته مدیر شرکت شود و دسته چک داشته باشد.

وی در سال 1384 در زمینه آی تی سی مشغول به کار شده و توانسته کتجربه زیادی در این زمینه به دست آورد و همین زمینه ساز انتخاب او به عنوان مدیر عاملی رایتل شد.

او در زمینه بانکداری الکترونیکی دارای تخصص بالایی بوده و بسیاری از بانکها برای این کار از خانم مینا مهرنوش کمک گرفته اند و بانک های کشورمان را یاری داده است

مدیرعامل شرکت رایتل

او مدتها به عنوان سرپرست در اپراتور رایتل فعالیت داشت و در سال ۱۳۹۸ برای مدت کوتاهی به عنوان مدیرعامل رایتل منصوب شد. اما بنا به دلایل نامشخصی تصمیم گرفت که در این کار صرف نظر کرده و استعفای خود را نوشت که بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشت

مسابقه میدون

مینا مهرنوش داور مسابقه میدون

او مدت ها در زمینه اقتصادی فعالیت داشته است و با تکنیک کسب و کارهای مختلف از جمله استارتاپ ها آشنایی دارد همیشه به عنوان مشاور در کنار بسیاری از شرکت‌های کشور ما بوده است.

مینا مهرنوش مالک روزنامه کسب و کار

خانم مهرنوش با تاسیس روزنامه کسب و کار تلاش می کرد تا ایده های خود را در اختیار جوانان قرار بدهد و آنها را تشویق کند تا به جای استخدام در شرکت های مختلف و کار کردن برای دیگران به کارآفرینی بپردازند.

خانم مینا مهرنوش در مسابقه میدون به عنوان داور و کارشناس حضور پیدا کرده است و درباره افرادی که در این برنامه شرکت می‌کنند اعلام نظر کرده و آنها را برای آینده ای درخشان تر از راهنمایی می کند

برنامه میدون تقریباً شبیه برنامه عصر جدید بوده ولی با این تفاوت که تلاش می‌کند داوطلبانی که می خواهند که کاری را راه‌اندازی کنند را آموزش و معرفی کند.

مینا مهرنوش و فعالیت در استارت آپ

او مدتی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران (شعبه پردیس فارابی) را نیز بر عهده داشته و همین موضوع باعث ایجاد ارتباط نزدیک او با تیم‌های جوان و استارت‌آپی شده است. مینا مهرنوش از بانوان موفق ایرانی است که برای اولین‌بار رشته تجارت الکترونیکی در ایران را راه‌اندازی کرده که در سال ۱۳۸۵ در دانشکده اقتصاد دانشگاه ایران برپا شد.

مینا مهرنوش داور میدون

او به واسطه تحصیلات دانشگاهی، وارد عرضه تولید محتوا و قلم زنی برای نشریات پژوهشی بازرگانی و اقتصاد شده و در شرکت های مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ، مشغول به مار می شود.

یکی از کارهای خانم مینا مهرنوش در عرصه آکادمیک و فعالیت های تجاری و کارآفرینی، توجه به شرکت های آی تی محور (ICT-ENABLED BUSIENSS) و کارآفرینی دیجیتالی (DIGITAL ENTREPRENEURSHIP) بوده و به همین خاطر، در سال ۱۳۸۵، کتاب «بانکداری الکترونیکی» را می نویسد که نشر منتشر می کند.

این کتاب، بستر خوبی برای مینا مهرنوش می شود که به عنوان مشاور عملیاتی و طراحی شبکه در بسیاری از پروژه های بانکداری اینترنتی (E-BANKING) وارد عمل شود و با بانک های دولتی و خصوصی همکاری کند.

>>>بیشتر بخوانید:

امیر حسین اسدی داور برنامه مسابقه میدون

مصاحبه با مینا مهرنوش 

گفتگوی خواندنی با مینا مهرنوش داور میدون

مجموعه‌ای به نام «ایده‌پردازان کسب و کار». این ایده چگونه به ذهن شما رسید؟


رشته اصلی تحصیلی من اقتصاد است و سال‌ها در بخش دولتی بازرگانی کار و کارهای پژوهشی و آموزشی انجام دادم و همواره می‌دیدم، چیزی که در بخش آموزشی و پژوهشی کشور اتفاق می‌افتد، یک اتفاق مهارتی نیست و بیشتر دانشگاهی است و این اتفاق حتی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هم می‌افتد. با مطالعاتی که داشتم و رصد کردن موسسات داخلی و خارجی، دیدم که در ایران چیزی به نام business school که کارشان مبتنی بر مسائل علمی و کاربردی باشد، نداریم.

مگر مراكز فنی حرفه‌ای این کار را نمی‌کنند؟

مقطعی که در مراكز فنی-حرفه‌ای به آن می‌پردازد، آموزش‌های زیر دیپلم است و ما آموزش‌های مهارتی که در بحث کسب و کار وجود داشت و برای مدیران مورد استفاده قرار می‌گرفت را هیچ جا نداشتیم و اصلا به آن پرداخته نمی‌شد. من مدت کوتاهی را در موسسه تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران به عنوان قائم‌مقام مشغول بودم و در آنجا دوره‌های آموزشی تخصصی کاربردی برای مدیران و کارشناسانی که الان کسب و کار دارند را شروع كردم و محوریت پژوهش‌هایمان را براساس نیازهای کاربردی بازار بنا نهادیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432056

ثبت نظر

-